26 березня, вівторок: що варто подивитися цього дня

25 березня 2013

Окрім конкурсних показів, на фестивалі традиційно відбувається чимало у цікавих позаконкурсних заходів, зустрічей з кінематографістами та майстер-класів. Онлайн-гід допоможе не загубитися у насиченій програмі Docudays UA і обрати фільми та події на свій смак.

 

РЕТРОСПЕКТИВА АУДРІЮСА СТОНІСА. «Одна», «Дзвін».

У заключній частині ретроспективи литовського майстра – один з його останніх і найкращих фільмів. Стрічка «Дзвін» присвячена дослідженню легенди. Подейкують, що церковний дзвін пішов на дно ще під час польсько-шведської війни. «Та ні, ми нічого такого не чули», – кажуть інші. А документалісти одягають акваланги і пірнають у безодню озерних глибин, скуту кригою.

Також буде показано фільм «Одна» з унікальної копії, яку Аудріус Стоніс привіз спеціально для глядачів Docudays UA. Після показу відбудеться зустріч з режисером.

Будинок кіно, Синя зала, 16:00.

 

АРАБСЬКА ВЕСНА. «Революціонер із примусу». Режисер: Шон МакАллістер.

Авторові фільму вдалося зафіксувати початок масових акцій у Ємені, куди фактично не допускали журналістів. Головний герой – туристичний гід Каїс. Він разом із країною проходить шлях перевтілення: від прихильника президента, що понад усе боїться втратити стабільність, до революціонера, який спершу просто співчуває невинно загиблим, а згодом сам долучається до протестів. Після показу відбудеться зустріч із продюсером фільму.

Будинок кіно, Синя зала, 20:00.

 

ВИБІР Є! Строк: Вибрані епізоди. Режисери: Павєл Костомаров, Алєксандр Расторґуєв, Алєксєй Півоваров

Концептуальний жанр документальних новин, втілений зірковою тріадою Расторґуєв-Костомаров-Півоваров, наробив галасу в Росії після того, як у кадрі опинилась опозиція… Після показу відбудеться зустріч із Павлом Костомаровим.

Інтерв’ю з авторами проекту тут

Будинок кіно, Червона зала, 17:30

 

ЗУСТРІЧ гостей фестивалю та ЗМІ з режисером фільму «Шахта № 8» про дитячу працю на нелегальних донбаських копанках Маріанною Каат, героєм фільму Юрою Сікановим та Львівською молодіжною організацією «Учнівське братство».

Будинок кіно, Блакитна вітальня, 18:00

 

НАЙКРАЩІ ФІЛЬМИ DOCUDAYS UA. «Бірма ВЖ – репортаж із закритої країни». Режисер: Андерс Естерґорд.

Існують у світі країни, де демократія залишається нездійсненною мрією. Цей фільм змонтовано не тільки з хронікальних кадрів, а й зі страхів та прагнень журналістів, які змушені ховатися від влади і потай фіксувати все, що відбувається у Бірмі.

«Кінопанорама», Велика зала, 19:00

 

НАЙКРАЩІ ФІЛЬМИ DOCUDAYS UA. «Революція, якої не було». Режисер: Альона Полуніна.

Фільм присвячено подіям, що передували виборам президента Росії 2008 року. Але політика у фільмі – лише тло. «Революція, якої не було» – це приватна історія гордині, зради, розчарування і початку нового життя.

«Кінопанорама», Велика зала, 21:00

 

DOCU/Клас 

Майстер-клас Петра Льома 

«Зміна кар’єри і те, що я залишив комфортне життя в університеті задля роботи фрілансера, було дуже складним вибором і, що тут замовчувати, дуже стресовим. Але, чорт забирай, це одна з найкращих речей, які я коли-небудь робив у своєму житті, тому що зараз я живу в одному ритмі зі своїм серце» - так описує в одному з інтерв'ю своє навернення до документалістики один із лекторів, незалежний чесько-канадський режисер Петр Льом. Почавши знімати у 2004 році, Петр встиг побувати у багатьох екзотичних і гарячих точках світу і спробувати гіркий смак Єгипетської революції.

«Кінопанорама», Мала зала, 12:00

 

Майстер-клас Туе Стін Мюллера

«У середньостатистичного телевізійного глядача повсякчас виникає враження, що документалістика – це такий жанр кіно, де закадровий голос говорить щось від початку до кінця і де багато інтерв’ю, що швидко перемикаються з одного на інше. Винятки я побачив якраз у Східній Європі, де працював, і де мій месидж до молодих режисерів був доволі чіткий: ви повинні знати про західноєвропеський ринок документалістики і його попит, але, будь ласка, збережіть власне бачення і голос!» - впевнено говорить визнаний екперт із документалістики Туе Стін Мюллер. На його майстер-класі можна поговорити про Золотий вік документального кіно і фестивальні стратегії.

Інтерв’ю зі Туе Стін  Мюллером тут

 

 


 

«Зміна кар’єри і те, що я залишив комфортне життя в університеті задля роботи фрілансера, було дуже складним вибором і, що тут замовчувати, дуже стресовим. Але, чорт забирай, це одна з найкращих речей, які я коли-небудь робив у своєму житті, тому що зараз я живу в одному ритмі зі своїм серце» - так описує в одному з інтерв'ю своє навернення до документалістики один із лекторів, незалежний чесько-канадський режисер Петр Льом. Почавши знімати у 2004 році, Петр встиг побувати у багатьох екзотичних і гарячих точках світу і спробувати гіркий смак Єгипетської революції.
XVII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
20–29
березня 2020