DOCU/АРТ: вторинна переробка

14 березня 2017

Про закони збереження енергії у фільмах нинішньої програми DOCU/АРТ розповідає програмна координаторка фестивалю Ольга Бірзул.

 

Фундаментальний закон природи каже: енергія не може виникнути з нічого й не може зникнути в нікуди, вона лише переходить з однієї форми в іншу. Закон збереження енергії можна застосувати до всього, зокрема й мистецтва. У певному розумінні саме він логічно пояснює постійний процес переродження сюжетів, героїв, образів і ідей. Схожу вторинну переробку остаточно легітимізував постмодернізм: переплавивши творчий пошук на свідоме цитування, він довів до абсурду роль автора в сучасному суспільстві. Свобода творчості тепер дарована всім, енергія й справді нікуди не зникає, але її повторне використання у світі, перенасиченому відходами, усе частіше потребує розсортування.

 

 

Усі три фільми, зібрані в цій секції, з одного боку, демонструють дивовижний потенціал механізму вторинної переробки, а з іншого – застерігають, що, як сказав би Віктор Пєлєвін, колесо сансари поскрипує й у людини залишається все менше циклів до абсолютної утилізації.

 

Тоді як герої швейцарського фільму «Мелодія шуму» безупинно експериментують зі звуками навколишнього середовища, добуваючи оригінальну музику з водостічних труб, індустріальних звалищ і покинутих фабрик, персонажі азіатської історії «Китайські ван гоги» багатотисячним натовпом тиражують мільйони копій для європейських сувенірних крамниць, узагалі не бачивши оригіналів. Утім, у такій антитезі є своя зворотна лінійна перспектива. Збільшуючи фон, на якому зображені герої, ці фільми чітко проявляють ту дійсність, у якій відбувається локальний творчий процес.

 

У третьому фільмі «Homo Sapiens», що виразно нагадує про крихкість людського існування на цій планеті, немає жодного героя й навіть жодного людського звука. Якщо вже бути відвертим до кінця, у вічному циклі вторинної переробки все одно переможе природа. Вона просто перейде з однієї форми в іншу, проросте крізь нас буйним цвітом і відродить себе, якщо ми в найближчому майбутньому не навчимося жити в гармонії із законом збереження енергії.

 

Фото - кадр з фільму «Мелодія шуму» Ґітти Ґcелл

XVI МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
22–30
березня 2019
Хіти повертаються! «Віддалений гавкіт собак» на фестивалі
Новини
Хіти повертаються! «Віддалений гавкіт собак» на фестивалі
Після буде можливість поспілкуватися з режисером
Новини
Глядацькі дні на фестивалі!
Новини
Глядацькі дні на фестивалі!
Новини
DOCU/PRO: додати в друзі?
Новини
DOCU/PRO: додати в друзі?
Індустрійна платформа на DOCUDAYS UA щоразу є майданчиком для зустрічей кінематографістів з усього світу
Новини
Фестивальні видання Docudays UA-2019
Новини
Фестивальні видання Docudays UA-2019
Докладно про всі фільми та програми цьогорічного Docudays UA. Скачуйте. Гортайте. Обирайте.
Новини
B2B Doc: продюсери зустрічають продюсерів під час фестивалю!
Новини
B2B Doc: продюсери зустрічають продюсерів під час фестивалю!
Новини
CURRENT TIME представляє: документальна історія про тренера інтуїтивн…
Новини
CURRENT TIME представляє: документальна історія про тренера інтуїтивного футболу
«Тренер» – спеціальний показ під час Docudays UA
Новини
Шість знакових стрічок видатного Олександра Коваля на Docudays UA
Новини
Шість знакових стрічок видатного Олександра Коваля на Docudays UA
Разом із Довженко-Центром презентуємо ретроспективу класика української документалістики!
Новини