Два дні українського кіно на Міжнародному тбіліському фестивалі CineDoc

13 жовтня 2014

Грузини люблять повторювати: «Разом з українцями нас 52 мільйони!» і використають будь-який шанс, аби довести свою дружбу. Те саме у кіносвіті. Другий Міжнародний тбіліський фестиваль документального кіно CineDoc представить окрему програму, присвячену Україні.

 

14–19 жовтня у Тбілісі проходитиме Міжнародний фестиваль документального кіно CineDoc, який підготував дводенну програму «Українські голоси». Це зріз нашого життя: від глухого села («У кутку» Дмитра Тяжлова) до революційного Майдану (фільм-альманах «Євромайдан. Чорновий монтаж»), від наркозалежних дітей, що згасають у підвалах Одеси («Хворісукалюди» Юрія Речинського), до упертюхів, що не збираються коритися зовнішнім обставинам, бо знають: вихід є завжди (альманах «Українські голоси»).

 

Окрім показів, Дар'я Бассель, програмний координатор Docudays UA, а також цьогорічний член журі програми Focus Caucasus, і вітчизняний композитор Антон Байбаков розкажуть про сучасну українську документалістику на тематичній презентації.

 

«Уже давно програмний відділ Docudays UA мріє піти в гори, – розповідає про співпрацю з першим грузинським фестивалем документального кіно Дар'я Бассель. – Ми постійно пильно придивляємося до фільмів з Балканських країн та Кавказу і вже показували деякі стрічки на фестивалі. У цьому році все почалося з того, що у кінці серпня наша колега – фотограф Наталка Довга – поїхала з культурною місією підкорювати віддалені кутки кавказьких вершин. Під час підготовки до її поїздки відновилися старі контакти. 21 серпня напередодні Дня Незалежності Docudays UA показував «Євромайдан. Чорновий монтаж» у ПінчукАртЦентрі, і доки глядачі дискутували про фільм та останні події у державі, я у сусідній кімнаті говорила з організаторами CineDoc через Skype. Ілєана  й Арчіл розповідали, як до них прийшов дизайнер і сказав, що готовий працювати безкоштовно, якщо CineDoc активно підтримає Україну.  Виявляється, вже на той момент вони збиралися присвятити нам окрему програму.

 

Я також попросила вислати збірку кращих  фільмів із секції Focus Caucasus,  аби придивитися кандидатів для участі у цьогорічному Docudays UA. Наступного дня я отримала запрошення до журі. «От все і побачиш», – жартували Ілєана й Арчіл у листі.

 

Крім того, організатори зазначили, що грузинське суспільство так сильно і відчайдушно нас підтримує, що обговорення фільмів буде замало. «Зробімо окрему подію, де поговоримо про Україну, Майдан, війну, ваше документальне кіно», – запропонували вони. Раптово з’ясовується, що на фестиваль збирається композитор Антон Байбаков, який писав музику для «Хворісукалюди» Юрія Речинського та «Євромайдану. Чорновий монтаж» (обидва фільми – у програмі CineDoc). Так склалося, до речі, що він також писав музику практично до всіх вітчизняних фільмів про Євромайдан: епізоди з циклу «Вавілон13», «Все палає» Олександра Течинського і ще кількох стрічок, що зараз у виробництві. Тож я запросила Антона приєднатися до розмови».

 

Після закінчення фестивалю Дар’я обіцяє поділитися своїми враженнями, а поки що детальніше про розклад показів та події на тбіліському CineDoc можна дізнатися тут

XVII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
20–29
березня 2020