Кінопрограма від Docudays UA на АртПолі

01 липня 2014

8-12 липня в с. Уніж (Івано-Франківська область) відбудеться Міжнародна творча Лабораторія ARTPOLE.IF, в рамках якої Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA представить програму фільмів.


Розклад:

 

8 липня

21:30 майданчик просто неба

- «Кіноплівка»

- «Таксі для двох»

 

9 липня

21:30 майданчик просто неба

- «Лізо, ходи додому!»

- «Вегас»

- «Містечко Ябукі»

- «Останній лімузин»

 

10 липня

21:30 майданчик просто неба

- «Рілля»

- «Євромайдан. Чорновий монтаж» 

 

Докладніше про концепцію ARTPOLE.IF.

 

***

«Кіноплівка»

Джон Блуен

2012, Канада, 18’

Дія фільму відбувається у проекційній кімнаті. Посеред сеансу несподівано виникає плутанина з мотком кіноплівки. Кіномеханік повинен дуже швидко все виправити, не гаючи жодної секунди перед зміною мотка. Він спокійно пояснює практиканту все, що слід зробити, доповнюючи інструкції власними спогадами. Ця щира, бешкетна присвята вмираючій професії демонструє правдиву майстерність і знята одним кадром.

 

«Таксі на двох»

Ден Попа

2013, Канада, 14’

Поетичне дослідження світогляду двох ексцентричних монреальських таксистів. Глядач фільму опиняється на задньому сидінні таксі, і Луї з Жамелем беруть його в подорож від Порт-о-Пренса й Алжиру через моря й океани до Монреаля. Герої захоплено обговорюють життя, любов і смерть. Естетика фільму базується на використанні панорамних паралельних потоків, що доповнюють магічний реалізм самого сюжету.

 

«Лізо, ходи додому!»

Оксана Бурая

2012, Литва, Естонія, 28’

Маленька Ліза постійно кудись тікає. Її життя похмуре й жорстоке, тому вона шукає прихистку в природи, де в неї свій світ – там панують ігри, музика й магія. В дівчинки настільки багата уява, що вона примудряється переживати нескінченні запої батьків. Найбільш приголомшливим у цьому фільмі є те, що він дозволяє усвідомити жах ситуації, але не піддатися темряві гнітючих подій на екрані. У стрічці немає спроб подати якийсь соціологічний зріз – це радше результат бажання якомога правдивіше зафіксувати дорослий світ крізь незіпсутість дитячого сприйняття. Подібно до ранніх фільмів Лінн Ремзі, ця робота стала однією із найпрекрасніших творів про дитинство.

 

«Вегас»

Лукаш Конопа

2013, Великобританія, 24’

Посеред пустелі Невада розташована світова столиця розваг. На піку економічної кризи троє мешканців Лас-Вегаса борються за здійснення своєї американської мрії. Цей фільм – незвичний портрет міста – розкриває сюрреалістичну, трагікомічну дійсність, приховану за неоновим сяйвом. Дійсність, яку ніколи не побачать туристи.

 

«Містечко Ябукі»

Міцуакі Сайто

2012, Франція, 33’

Фукушіма важлива як географічна та історична локація. Вона відома не лише через нещодавню ядерну катастрофу. Це також місце, що розділяє для режисера «до» і «після», дитинство й доросле життя, минуле та майбутнє. Фукушіма – це місто, звідки поїхав його батько і місто, куди повернувся Сайто. Спокій, з яким працюють місцеві фермери, доводить, що життя й робота продовжуються, незважаючи ні на що. Буддійський ритуал, яким батька режисера проводжають в останню путь, не є кінцем існування, а початком перевтілення…

 

«Останній лімузин» 

Дарья Хльосткіна

2014, Росія, 73'

Міхаіл, Андрєй, Ніна, Владімір, Надя та Люда – п’ятеро працівників колись могутнього автомобільного заводу ЗІЛ. Вони займали різні посади – від начальників та інженерів до майстрів і різноробів – і з болем сприймають безжальний занепад підприємства, намагаючись вистояти завдяки своєму професіоналізму в умовах, коли все навколо нищиться. Раптом завод отримує замовлення на виготовлення трьох легендарних лімузинів  ручного збирання. Ці автомобілі колись були одним із основних символів військових парадів армії Радянського Союзу на Красній площі у Москві.

 

«Рілля»

Ноемі Брассар

2013, Канада, 14’

Лісанн вклала душу й серце в студентські протести 2012 року в Квебеку. Коли заворушення почали вщухати, вона розгубилася й лишилася наодинці зі своїми думками й мотивами. Після того, як студентський рух розпорошився, Лісанн повертається до джерела конфлікту, намагаючись осмислити власні вчинки, шукаючи слова, аби зрозуміти себе.

 

«Євромайдан. Чорновий монтаж»

2014, Україна

Три місяці революції. Від обуреного протесту до народного єднання. Від каструль на голові до кийків і бронежилетів. Від ейфорії перемоги до оплакування загиблих Небесної сотні. Революція як вибух пробудженої гідності, як ейфорія свободи, як біль усвідомлення ціни, як народження новітньої історії України. У цьому році ми вирішили відмовитися від фільму-відкриття, адже вся наша увага прикута до змін, що сьогодні відбуваються в державі. Ми звернулися до режисерів, що знімали український протест, і попросили надати нам їхні найкращі кадри. Епізоди майбутніх фільмів про Євромайдан склалися у калейдоскоп революції, що не потребує коментарів. Ми пропонуємо до вашої уваги хроніку Українського протесту. Проживіть з нами ці три місяці боротьби, відчуйте і побачте революцію нашими очима.


 

XVII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
20–29
березня 2020