HOMO SCIENCE: неймовірні форми інформації

20 березня 2017

Програма HOMO SCIENCE, хоч і звертається до такого, здавалося б, прямолінійного жанру, як науково-популярна документалістика, покликана нагадати глядачам, що наукова безсторонність – це ідеал, до якого потрібно прагнути завжди, навіть попри факти, які ми бачимо перед собою. Навіть, коли ми переконані, що ідеал у нас в руках. Про три фільми програми розповідає Віктор Глонь, випусковий редактор фестивалю.

 


 

У теперішню добу постправди, коли відділяти факти від мемів стає завданням чимраз складнішим, спроби підійти до об’єктивного висвітлення та осмислення будь-якої проблематики неминуче спотикаються об боротьбу оціночних суджень. Суперечка переходить у площину винятково емоційну, де головна мета – перемогти за будь-яку ціну, чи то пак, будь-якими словами. Коли ж з’являються ще й аудіо-візуальні докази певного твердження, до пафосних пошуків істини взагалі нікому немає діла, адже ось вона правда – в усій свої красі прямісінько на екрані...

 

Легендарний режисер Вернер Герцоґ у своєму кінороздумі про всеосяжну віртуальну мережу «О Інтернет! Мрії цифрового світу» підходить до розкриття означеної теми з винятково особистісної позиції. Він розмірковує над складністю Міжмережжя, уникаючи як його ідеалізації, так і демоні- зації. Зрештою, закликає нас не забувати, що комплексні явища апріорі неможливо трактувати однозначно.

 

Менш зважений підхід пропонує стрічка Таґґарта Сіґела та Джон Бетца «Зерно: Прихована історія». Американські режисери поряд із захопливою історією про розмаїття зерен на нашій планеті, рішуче виступають проти їхньої генетичної модифікації, таким чином підміняючи наукову складову свого фільму політичною. Але досвідчений глядач Docudays UA, даруйте за банальність, зможе відділити зерна від полови, і за агітаторською спекулятивністю побачити більше, аніж хотіли донести до нас кінематографісти.

 

І нарешті, «Повзучий сад» – справжня втіха для всіх естетів-натуралістів від британських режисерів Тіма Ґребгема і Джаспера Шарпа. З одного боку це спроба спостереження за нереальним світом чи не найунікальніших організмів, що вправно ховаються від нашого неозброєного погляду. З іншого – «Повзучий сад» у заколисаній під звуками музики Джима О’Рурка атмосфері звертається до самого явища кінематографа, яке викривляючи реальність одержує змогу досліджувати справжню природу речей.

 

Усі три фільми програми HOMO SCIENCE ведуть про інформацію, про неймовірні форми, яких вона набуває, про її здатність буквально оживляти бездушні матерії... Чи то популярно, чи науково, чи видовищно, але обов’язково неоднозначно.

 

Модеруватимуть покази секції HOMO SCIENCE засновники журналу «Куншт» Кирило Бескоровайний та Дарина Кузява. Також одразу після показу фільму «Зерно: Прихована історія» 26-го березня у Синій залі Будинку кіно відбудеться дискусія «Чи таке страшне ГМО, як його малюють?».

 

На фото - кадр з фільму «О Інтернет! Мрії цифрового світу»

XVII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
20–29
березня 2020