Між вірою та релігією. Програма «СВЯТА РІВНІСТЬ»

14 березня 2018

Що буде, якщо запросити півсотні режисерів задокументувати релігійні обряди в різних куточках світу? Про спецпрограму фестивалю «СВЯТА РІВНІСТЬ» розповідає програмна координаторка Ольга Бірзул.

 

Безумовно, буде гучний і яскравий проект: масштабність завжди впадає у вічі. Як це вплине на суспільну свідомість? Напевно, ніяк. Релігійні «скріпи» не під силу навіть такій гострій сокирі, як кіно. Тоді чому фільм «Сакральне» Томаса Леннона увійшов у програму про релігійну нерівність? Напевно, з тієї простої причини, що на початку розмови хотілося б запропонувати наблизитися до людей, які передусім вшановують традиції своїх предків. Віра, як би її не намагалася політизувати релігія, супроводжує людину з давніх-давен. Паралельно з мистецтвом вона підтримує культурне розмаїття світу. І хоч як би секулярна спільнота не намагалася відокремити духовне від світського, непорозуміння на цьому ґрунті, на жаль, залишаються в топі новинних заголовків.

 

 

Фільм «Сакральне» у програмі СВЯТА РІВНІСТЬ передусім створює тло, настрій і рівновагу, хай яку хитку, перш ніж перейти до світлої і похмурої сторони релігії. Як храм і його служитель можуть стати порятунком у найтрагічніший момент існування – розповідає картина «Відхід» Лани Вілсон. У центрі сюжету – буддійський монах Іттецу Немото, який за допомогою авторської методики рятує людей від крайнощів. Серед його японських «клієнтів» – доведені до відчаю і схильні до суїциду люди. Іттецу в минулому панк-музикант. Сьогодні він разом зі своєю паствою намагається зрозуміти, для чого варто боротися за життя. Але не стільки під суворим поглядом божественних сил, скільки під чуйним керівництвом свого серця.

 

«Дуґма: Кнопка» – у певному сенсі антонім до попереднього фільму. Режисер стрічки Паул Салахадін Рефсдаль створив інтимний портрет радикалів із сирійської організації «Джабхат ан-Нусра». Дуґма – це кнопка, яка запускає детонацію начиненого вибухівкою автомобіля джихадиста-смертника. Його життя повністю належить релігії, заради якої можна вбити і померти І, відповідно, похмурій її стороні.

 

Текст: Ольга Бірзул

Чільне фото: кадр з фільму «Сакральне»

XVI МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
22–30
березня 2019
Актуальні можливості для документалістів
Новини
Актуальні можливості для документалістів
Найспекотніший місяць для важливих дедлайнів!
Новини
Кінофестиваль у Салоніках: крізь обрії
DOCU/БЛОГ
Кінофестиваль у Салоніках: крізь обрії
Українська режисерка Поліна Мошенська ділиться у своєму блозі кінематографічними відкриттями фестивалю в Салоніках
DOCU/БЛОГ
«Шляхи до ефективної протидії кібербулінгу та кібергрумінгу в Україні…
Новини
«Шляхи до ефективної протидії кібербулінгу та кібергрумінгу в Україні»
Новини
Два українських фільми отримали гранти на Global Short Docs Forum
Новини
Два українських фільми отримали гранти на Global Short Docs Forum
З 26-го до 29-го березня включно в Києві під час Docudays UA відбувся унікальний воркшоп для авторів/-ок короткометражних фільмів – Global Short Docs Forum
Новини
Дякуємо усім за Docudays UA-2019!
Новини
Дякуємо усім за Docudays UA-2019!
Новини
«Документальне кіно як інструмент медіапросвіти з прав людини»
DOCU/БЛОГ
«Документальне кіно як інструмент медіапросвіти з прав людини»
27–28 березня в межах IV Всеукраїнської конференції «Документальне кіно як інструмент медіапросвіти з прав людини» відбулася зустріч представників та представниць ста п’ятдесяти кіноклубів Docudays UA при громадських і правозахисних організаціях, бібліотеках, освітніх закладах, галереях і закладах пенітенціарної системи
DOCU/БЛОГ
29 та 30 березня: найцікавіше у глядацькі дні
Новини
29 та 30 березня: найцікавіше у глядацькі дні
Новини