Фільми Docudays UA на фестивалі JUST-IN-BETWEEN

19 серпня 2014

30–31 серпня в Тернополі відбудеться фестиваль JUST-IN-BETWEEN, в рамках якого Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA покаже фільми «День шахтаря» (2013) французького режисера Ґаеля Мокаера про сюрреалізм щоденного життя шахти «Бужанська» в Нововолинську і «Елекро Москва» (2013) — есе про радянську епоху та її наслідки через призму історії електронної музики і радянських синтезаторів.

 

між війною і миром 

між сходом і заходом 

між літом і осінню

 

30 серпня, напередодні Дня шахтаря, в Тернополі зустрінуться музиканти, поети, художники, дизайнери, журналісти з Києва, Львова, Донецька, Тернополя, Алчевська, Луганська, Івано-Франківська та інших міст. Зараз, коли бойові дії тривають, а напруга Заходу й розпач Cходу посилюються, ця подія дуже важлива. Зустрічі, де можна обмінюватися думками й усвідомлювати, що ми — такі різні  і такі особливі — живемо в одній країні, допомагають знайти спільні ідеї і пам’ятати, що війна — не самоціль, а засіб здобути нову країну.

 

Формат JUST-IN-BETWEEN (Бункермуз, Тернопіль, б-р Тараса Шевченка, 1) не розважальний, а експериментальний, пізнавальний, творчий. Тобто той, що вимагає певних зусиль — як від митців, так і від публіки — але й дає відповіді на запитання, які інколи неможливо знайти самостійно. Це одна з причин, чому від події слід також очікувати потужних проектів, що виникнуть безпосередньо під час її проведення — адже зустрічаються тут саме з метою співтворення.

 

Що ж до визначеної на теперішній момент програми, то люди з різних точок країни з’їдуться, аби упродовж неповної доби відкрити виставку, створити арт-об’єкт у просторі міста, подивитися документальне і художнє кіно, прослухати лекцію про мистецькі й історичні процеси, побачити нові українські мультидисциплінарні проекти, взяти участь у дискусії та шумовій лабораторії, здійснити нічну прогулянку Тернополем і знову роз’їхатися в різні кінці України, аби далі працювати — з відчуттям єдності у просторі та часі.

 

У ПРОГРАМІ

(початок 30 серпня о 14:00, завершеня  31 серпня о 12:00)

 

Виставка «Зимно» відомого українського художника Мирослава Вайди. Також у публічному просторі міста буде розташовано арт-об’єкт «Елемент поєднання» Олега Божка, художника й ландшафтного дизайнера з Алчевська — як символ пам’яті, вдячності і єдності. 

 

Кінопрограма, що включатиме представлення фільму Юрія Іллєнка «Лебедине озеро. Зона» (1990), який також знімався в Алчевську — на Орлових ставках, де зараз лунають вибухи. Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA продемонструє стрічки «День шахтаря» (2013) французького режисера Ґаеля Мокаера про сюрреалізм щоденного життя шахти «Бужанська» в Нововолинську, з її святами і складностями, і «Елекро Москва» (2013) — есе про радянську епоху та її наслідки через призму історії електронної музики і радянських синтезаторів. Також відбудеться допрем’єрний показ документального фільму Вадима Ількова про перформанс «Розділові», що створювався в травні у старовинній садибі на Луганщині митцями з Австрії, Білорусі та України.

 

Лекція Олександра Сушинського (куратора мистецької локації da_sein, засновника незалежного лейблу da_sein_rec., Донецьк) «Изобретатели vs Приобретатели» про взаємовплив та взаємо(не)залежність історичних та артових процесів.

 

Перфоманси/Музика/Поезія

АБРИКОСИ ДОНБАСУ

Любов Якимчук (Луганськ-Київ) / Марк Токар (Львів-Київ)

Донбас — це світ абрикосів та териконів, ніжний і трагічний світ. Це не плаский, а глибокий простір: вулицями ходять люди, мешканці шахтарських міст і селищ, а під ними прохідкою пересуваються шахтарі в касках. Зовні світить сонце, на якому стигнуть абрикоси, а під землею світять ліхтарі та гинуть люди. Заглиблює у цей світ поеми Любові Якимчук «Абрикоси Донбасу» імпровізаційна музика Марка Токаря, контрабас якого уміє розмовляти мовою людей.

 

ПОСЕРЕДИНІ

Влад Креймер (Донецьк) / Оля Михайлюк (Київ)

Підготований спеціально для JUST-IN-BETWEEN перформанс, який осмислює проблему руйнівного тиску інформаційного середовища і намагання особистості йому протистояти. Відрізали море. Захопили землю. Закрили небо. Це журналістські штампи, які набувають зовсім іншої глибини для тебе, який пірнав в це море, ходив по цій землі й садив в неї дерева й квіти —  торкався її, дихав цим небом.

 

КАЗКИ ІЗ СІРОГО БЛОКНОТА

Марк Токар (Львів-Київ)

У власних текстах Марк Токар мислить дуже музично, загортаючи в слова «те, що виконується на інструменті, тільки часами з проілюстованим сенсом». Тексти звучатимуть у авторському виконанні, створюючи, за визначенням самого Марка, «спонтанно ритмізований потік свідомості різними мовами».

 

Дві незалежні акції з новими учасниками від SИМБІОZу тернопільських поетів, художників та музичних формацій, прем’єра якого відбулася у липні під час лабораторії ARTPOLE.IF

 

SИМБІОZ

Юлія Іванчук / Наталя Багрій / ZSUF (Тернопіль)

Поєднання поезії, електронної музики та експерементального вокалу. Злиття електронно вироблених, препарованих та синтезованих звуків з мовним мистецтвом. Симбіоз, що базується на опозиції: сила—слабкість, жорсткість—м’якість.

 

М Л Ь О Р

Альона Макух / Наталя Багрій (Тернопіль) / Олександр Сушинський (Донецьк)

Візуально-електроакустична імпровізація за поезією Олександра Введенського, російського поета абсурду 20-30х. Стан М Л Ь О Р/у — меланхолія, нестача чогось незабутнього, що вкорінено в природі часу. Нестача, через усвідомлення якої прокидаєшся. Це миттєвість, коли усвідомлюєш, що «..навкруги, можливо, Бог». Перформанс є простою маніфестацією того, що творчий акт — це акт антивоєнний, акт єднання, акт, що трансформує свідомість еволюційним шляхом.  Це спроба спіймати МЛЬОР, про який ніхто нічого не знає.

 

Сесія ЛАБОРАТОРІЇ ШУМУ, створеної на базі музичних середовищ Pincet, Хатнєграння і Субпродукт. За словами її куратора Ярослава Качмарського, це занурення у звук та шум у всіх його проявах, використання простору і локації як музичного інструмента та віднайдення гармонії там, де її не мало б бути.

 

*Розклад незабаром. Стежте за оновленнями на сторінці події у facebook

19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустр…
Новини
22 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустрії». Дискусія в межах індустрійної секції Інституту документального кіно
Новини
22 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за к…
Новини
09 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за квітень та травень
Новини
09 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашв…
Новини
06 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашвілі
Новини
06 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби украї…
Новини
30 травня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби українців/-ок»
Українські проєкти-переможці та культурна дипломатія на Cannes Docs
Новини
30 травня 2022