«Свобода або смерть»: На Docudays UA показали фільм про Бахрейн

24 березня 2014

23 березня в рамках програми DOCU/СПРОТИВ відбувся показ фільму «Бахрейн: Заборонена країна» режисера Стефані Ламорре, яка цього року також працює в журі DOCU/КОРОТКО. Після показу режисерка відповіла на запитання аудиторії та модератора дискусії Наталки Гуменюк.

 

Фільм розповідає про Бахрейн – забуту країну Арабської весни. У 2011 році там також вібулися масові протести, проте світ їх майже не помітив.

 

Чому масовий супротив у Бахрейні не підтримують Європа та США?


Країни Європи, а також США мають там свої інтереси, саме тому ситуація дещо замовчується.

 

Як проходили зйомки?


Зйомки тривали близько місяця. Бахрейн – абсолютно закрита країна для закордонних журналістів, особливо європейських.

 

В перші дні Ламорре затримали,  в неї було вилучено усе обладнання. Велику допомогу режисерка отримала від самих бахрейнців, які переховували її й усіляко допомагали у зйомці. Вивозити зняті матеріали було досить складно – здійснювали це через інші країни.

 

Яким слоганом керуються повстанці?


«Свобода або смерть».

 

Який відгук мав показ фільму у Європі?


Реакція була досить сильною, однак громада, не мала тиску на уряди країн, які утримуються навіть від висловлювань «глибокого занепокоєння» через власні інтереси у Бахрейні.

 

Як може Україна підтримати Бахрейн?


Усіляко поширювати інформацію про тамтешні події, передусім в соціальних мережах.

 

Якою була специфіка протесту?


Мирні методи в Бахрейні неефективні. Територія країни дуже мала, легко контролюється, каміння – єдина зброя повстанців. У силових структурах в основному найманці, які перебувають на заробітках, шиїти не допускаються – цим пояснюється виняткова жорстокість та насилля щодо протестуючих. До того ж у країні діють великі строки покарання (10-15 років). Левову частку протестуючих складають жінки, саме на їх історіях і побудований фільм. 

 

Підготувала Даша Похилко

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024