«Свобода або смерть»: На Docudays UA показали фільм про Бахрейн

24 березня 2014

23 березня в рамках програми DOCU/СПРОТИВ відбувся показ фільму «Бахрейн: Заборонена країна» режисера Стефані Ламорре, яка цього року також працює в журі DOCU/КОРОТКО. Після показу режисерка відповіла на запитання аудиторії та модератора дискусії Наталки Гуменюк.

 

Фільм розповідає про Бахрейн – забуту країну Арабської весни. У 2011 році там також вібулися масові протести, проте світ їх майже не помітив.

 

Чому масовий супротив у Бахрейні не підтримують Європа та США?


Країни Європи, а також США мають там свої інтереси, саме тому ситуація дещо замовчується.

 

Як проходили зйомки?


Зйомки тривали близько місяця. Бахрейн – абсолютно закрита країна для закордонних журналістів, особливо європейських.

 

В перші дні Ламорре затримали,  в неї було вилучено усе обладнання. Велику допомогу режисерка отримала від самих бахрейнців, які переховували її й усіляко допомагали у зйомці. Вивозити зняті матеріали було досить складно – здійснювали це через інші країни.

 

Яким слоганом керуються повстанці?


«Свобода або смерть».

 

Який відгук мав показ фільму у Європі?


Реакція була досить сильною, однак громада, не мала тиску на уряди країн, які утримуються навіть від висловлювань «глибокого занепокоєння» через власні інтереси у Бахрейні.

 

Як може Україна підтримати Бахрейн?


Усіляко поширювати інформацію про тамтешні події, передусім в соціальних мережах.

 

Якою була специфіка протесту?


Мирні методи в Бахрейні неефективні. Територія країни дуже мала, легко контролюється, каміння – єдина зброя повстанців. У силових структурах в основному найманці, які перебувають на заробітках, шиїти не допускаються – цим пояснюється виняткова жорстокість та насилля щодо протестуючих. До того ж у країні діють великі строки покарання (10-15 років). Левову частку протестуючих складають жінки, саме на їх історіях і побудований фільм. 

 

Підготувала Даша Похилко

19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій…
Новини
30 червня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій Британії
Новини
30 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний е…
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний етап трансформації, що почалась в розірваному досвіді наших батьків»
Українські учасниці/-ки індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про проєкти та роботу над ними під час війни.
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустр…
Новини
22 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустрії». Дискусія в межах індустрійної секції Інституту документального кіно
Новини
22 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Звіт за роботу ініціативи підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок…
Новини
09 червня 2022
Звіт за роботу ініціативи підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за квітень та травень
Новини
09 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашв…
Новини
06 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашвілі
Новини
06 червня 2022