string(4) "news" Кінотрон: наукове кіно як територія експерименту — Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA

Кінотрон: наукове кіно як територія експерименту

14 листопада 2016

У чому новаторство «київської школи наукового кіно»? На які «утопічні» експерименти наважувалися режисери у 60-х роках? Виставка «Кінотрон» уперше представить публіці маловідоме, але унікальне явище з історії українського кіно. З 19-го листопада в Центрі візуальної культури можна буде побачити архіви легендарного режисера Фелікса Соболєва та його колег. 

 

Свого часу Фелікс Соболєв зробив справжню революцію в науково-популярному кіно. Такі стрічки як «Мова тварин» чи «Сім кроків за горизонт» ставали глядацькою сенсацією і збирали повні зали в кінотеатрах. Режисер був надзвичайно захоплений науковим експериментом і відтворював його на камеру так, ніби він відбувався «тут і зараз». Відтак, глядач ставав свідком поставлених вченими експериментів. У 60-х роках навколо цих ідей і виникла «київська школа наукового кіно». Їхні стрічки охоплювали найрізноманітніші сфери науки – від політичної до астрофізики та кібернетики. 

 

На виставці «Кінотрон», створеній у результаті дослідження архівів Фелікса Соболєва та його колег, буде уперше оприлюднено утопічні концепції «київської школи наукового кіно».

 

«Соболєв описував свою ідею «кінотрону» як «нову форму кіновиробництва», що уможливить «потужне прискорення» процесу створення фільмів і творчого мислення загалом. Ця ідея залишилася на папері – так само, як чимало інших задумів Соболєва. У центрі виставки – засноване на архівних знахідках припущення про те, що Соболєв та його колеги прагнули створити екранізацію знаменитого філософського есе Станіслава Лема «Сума технології» – фільм, що мав шанс здійснити справжню революцію в кіно. «Кінотрон» зіставляє ці невтілені утопічні задуми з фрагментами фільмів, створеними «київською школою наукового кіно» в рамках жорсткого бюрократичного контролю над кіновиробництвом, - говорить у своєму кураторському тексті документаліст та публіцист Олекcій Радинський. – Сьогодні ж, у часи нового інтересу до ідей прискорення й технологічного розширення можливостей людини, ідея «кінотрону» заслуговує на своє запізніле втілення – принаймні у форматі виставки».

 

Над цим дослідженням працювали: культорологиня Руслана Козієнко, куратор та культуролог Сергій Климко, документаліст Олексій Радинський та архітектор й художник Олександр Бурлака.

 

Виставка триватиме до 25 грудня. Вхід вільний. Години роботи виставки: 14.00 – 20.00 у будні, 12.00 – 20.00 у вихідні. У понеділок виставка не працює.

 

Стежте за новинами виставки - за посиланням.

 

Партнери проекту: Національний центр Олександра Довженка, Музей сучасного мистецтва у Варшаві, Krytyka Polityczna, Міжнародний кінофестиваль документального кіно про права людини Docudays UA.

 

На фото: кадр з фільму «Зруйноване світання» режисера Фелікса Соболєва

18 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
26–
березня
4
квітня 2021
Відкрита вакансія Full-stack (backend/frontend developer)
Новини
15 липня 2020
Відкрита вакансія Full-stack (backend/frontend developer)
Новини
15 липня 2020