DOCU/АРТ: вторинна переробка

14 березня 2017

Про закони збереження енергії у фільмах нинішньої програми DOCU/АРТ розповідає програмна координаторка фестивалю Ольга Бірзул.

 

Фундаментальний закон природи каже: енергія не може виникнути з нічого й не може зникнути в нікуди, вона лише переходить з однієї форми в іншу. Закон збереження енергії можна застосувати до всього, зокрема й мистецтва. У певному розумінні саме він логічно пояснює постійний процес переродження сюжетів, героїв, образів і ідей. Схожу вторинну переробку остаточно легітимізував постмодернізм: переплавивши творчий пошук на свідоме цитування, він довів до абсурду роль автора в сучасному суспільстві. Свобода творчості тепер дарована всім, енергія й справді нікуди не зникає, але її повторне використання у світі, перенасиченому відходами, усе частіше потребує розсортування.

 

 

Усі три фільми, зібрані в цій секції, з одного боку, демонструють дивовижний потенціал механізму вторинної переробки, а з іншого – застерігають, що, як сказав би Віктор Пєлєвін, колесо сансари поскрипує й у людини залишається все менше циклів до абсолютної утилізації.

 

Тоді як герої швейцарського фільму «Мелодія шуму» безупинно експериментують зі звуками навколишнього середовища, добуваючи оригінальну музику з водостічних труб, індустріальних звалищ і покинутих фабрик, персонажі азіатської історії «Китайські ван гоги» багатотисячним натовпом тиражують мільйони копій для європейських сувенірних крамниць, узагалі не бачивши оригіналів. Утім, у такій антитезі є своя зворотна лінійна перспектива. Збільшуючи фон, на якому зображені герої, ці фільми чітко проявляють ту дійсність, у якій відбувається локальний творчий процес.

 

У третьому фільмі «Homo Sapiens», що виразно нагадує про крихкість людського існування на цій планеті, немає жодного героя й навіть жодного людського звука. Якщо вже бути відвертим до кінця, у вічному циклі вторинної переробки все одно переможе природа. Вона просто перейде з однієї форми в іншу, проросте крізь нас буйним цвітом і відродить себе, якщо ми в найближчому майбутньому не навчимося жити в гармонії із законом збереження енергії.

 

Фото - кадр з фільму «Мелодія шуму» Ґітти Ґcелл

18 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
26 – 
березня
4
квітня 2021
Переможці конкурсних програм та глядацькі улюбленці на DOCUSPACE до 2…
Новини
08 квітня 2021
Переможці конкурсних програм та глядацькі улюбленці на DOCUSPACE до 23 квітня
Новини
08 квітня 2021
Слова вдячності та кіно турботи на DOCUSPACE
Новини
05 квітня 2021
Слова вдячності та кіно турботи на DOCUSPACE
Дивіться фільми в онлайн-кінотеатрі навіть під час локдауну
Новини
05 квітня 2021
Людське з обох боків екрану
Огляд програми
03 квітня 2021
Людське з обох боків екрану
Культурологиня Ганна Циба про виставку Олександра Чекменьова «Ласкаво просимо, вхід заборонено» на DOCUSPACE
Огляд програми
03 квітня 2021
Нагороди Ukrainian Doc Preview
Новини
02 квітня 2021
Нагороди Ukrainian Doc Preview
Новини
02 квітня 2021
Переможці та переможниці Docudays UA-2021
Новини
02 квітня 2021
Переможці та переможниці Docudays UA-2021
Новини
02 квітня 2021
Запрошуємо медиків у кіно!
Новини
02 квітня 2021
Запрошуємо медиків у кіно!
Новини
02 квітня 2021
Сергій Бородін: «Усі шукають чарівну пігулку для повного одужання»
Інтерв'ю
01 квітня 2021
Сергій Бородін: «Усі шукають чарівну пігулку для повного одужання»
Інтерв'ю з Сергієм Бородіним, автором нагород 18 Docudays UA
Інтерв'ю
01 квітня 2021
Пам’яті Миколи Івановича Коробка
Новини
01 квітня 2021
Пам’яті Миколи Івановича Коробка
Новини
01 квітня 2021