Повсякдення нетерпимості. Програма «НЕОНЕРІВНІСТЬ»

12 березня 2018

«НЕОНЕРІВНІСТЬ» – одна із шести спеціальних програм Docudays UA. На фестивалі вона дозволить без необґрунтованих узагальнень подивитися на повсякдення нетерпимості та її носіїв. Про програму розповідає її модератор і правозахисник Максим Буткевич.

 

Десь десять років тому я розповідав знайомим про чергове (на той момент) убивство на ґрунті расової ненависті у Києві. Перше питання від них було – про нападників: хто ці люди? Звідки в них оце? Що може змусити когось підняти руку (ногу, зброю) на іншу людину лише через те, що в неї інший колір шкіри, розріз очей, походження?

 

 

Цьогорічна програма НЕОНЕРІВНІСТЬ дозволить без необґрунтованих узагальнень подивитися на повсякдення нетерпимості та її носіїв. Навряд чи можна уявити кращий спосіб проникнення до буденності іншої людини, ніж уважне, вдумливе, без упереджень та заздалегідь зроблених висновків документальне кіно.

 

Головний герой фільму «Білий світ» очима Даліборека» – чеський неонацист середнього віку, який загрозливо вдягається, записує расистські відео і всотує в себе розповіді про погроми проти «не-арійців». Чим ще він живе? Під пильним оком норвезького режисера Ховарда Бюстнеса, який зняв фільм «Дівчата «Золотого Світанку» – повсякдення дружини й матері «соціал-націоналістів» з грецької неофашистської партії «Золотий світанок»? Вони воліють, щоби глядач бачив, як вони грають у настільні ігри і доглядають дітей. Утім, чи спрацьовує їхній план?

 

Й окрема частина – інша сторона медалі: фільм «Відлюдна земля». Повільно й обережно, майже медитативно, через спогади й відеоархіви, ми дізнаємось про острів Пасхи, відомий своїми «моаї» – величезними таємничими скульптурами. Але про статуї відомо набагато більше, ніж про самих мешканців островів. Чому?

 

Нетерпимість, яка дає відчуття належності до чогось більшого; нетерпимість як ідеологія впливової політичної сили; нетерпимість як середовище, у якому доводиться жити, – документальне кіно про повсякденну нетерпимість і ненависть, можливо, і не допоможе знайти остаточних відповідей. Однак дозволить краще зрозуміти повсякдення нетерпимості і мати більше інструментів для її подолання.

 

Текст: Максим Буткевич

Чільне фото: кадр з фільму «Білий світ» за версією Даліборека»

19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустр…
Новини
22 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустрії». Дискусія в межах індустрійної секції Інституту документального кіно
Новини
22 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за к…
Новини
09 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за квітень та травень
Новини
09 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашв…
Новини
06 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашвілі
Новини
06 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби украї…
Новини
30 травня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби українців/-ок»
Українські проєкти-переможці та культурна дипломатія на Cannes Docs
Новини
30 травня 2022