«Медова земля» як виклик ігровому кіно

28 квітня 2020

Сьогодні о 20:00 запрошуємо на розмову Tête-à-tête з авторами «Медової землі», цьогорічного фестивального хіта, номінанта на премію «Оскар» – Тамарою Котевською та Любомиром Стефановим. Зустріч в онлайні модератуватиме кінокритик Сергій Ксаверов.

 

Вирісши з короткометражного фільму про життя у віддаленому гірському селищі Північної Македонії, стрічка Тамари Котевської та Любомира Стефанова зосередилася на пасічниці Хатідже, яка доглядає хвору матір і добуває дикий мед. Життя Хатідже драматично змінюється, коли до села приїздить родина кочевників. Радість сусідства стає розпачем, коли чужинці порушують місцевий життєвий уклад  і через власне неуцтво вбивають диких бджіл. Фільм-притча не позбавлений дидактичної складової. Він нагадує всім нам: треба віддавати стільки само, скільки береш. [1]

 

У македонському селі, до якого складно дістатися звичайною автівкою, Тамара Котевська та Любомир Стефанов знімали учотирьох з колегами.  В одному з інтерв’ю вони так описують процес зйомок: «Як тільки ми почали туди їздити, ми зрозуміли, що герой у документальному кіно звикає до тебе – це не так легко замінити члена команди, адже до кожного з вас ставляться як до члена, членкині родити. Якось ми думали, аби запросити ще одного оператора, однак це не спрацювало б. Окрім цього, не було місця, де б ми могли зберігати додаткову техніку. Ми спали в наметах, і коти крали нашу їжу весь час, бо просто не було місця її сховати. Це була для нас найбільша пригода». 

 

Кінокритик Сергій Васильєв зазначає: «Із величезної кількості відзнятого матеріалу автори формують настільки драматургічно виструнчену, структуровану, промовисту та внутрішньо узгоджену історію, що вона починає нагадувати ігрове кіно і, певною мірою, кидати йому виклик. Прогнозованість, яку можна закинути «Медовій землі», пов’язана з тим, що стрічка є не просто актуальною метафорою ставлення сучасної людини до природи, яке призводить до масштабних екологічних криз, але своєрідною притчею, що зі старозавітною жорсткістю демонструє невтішні та неминучі наслідки такого підходу до взаємодії з навколишнім світом». 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
DOCU/АРТ: пам’ятати невідоме — страшно, але смішно, але який жах
Огляд програми
22 квітня 2024
DOCU/АРТ: пам’ятати невідоме — страшно, але смішно, але який жах
Огляд програми
22 квітня 2024
DOCU/КОРОТКО: 15 кіноісторій із 10 країн світу
Огляд програми
18 квітня 2024
DOCU/КОРОТКО: 15 кіноісторій із 10 країн світу
Огляд програми
18 квітня 2024
Громадські організації та медіа cформують події RIGHTS NOW! під час 2…
Новини
16 квітня 2024
Громадські організації та медіа cформують події RIGHTS NOW! під час 21 Docudays UA
Новини
16 квітня 2024
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
DOCU/ПРО
10 квітня 2024
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
DOCU/ПРО
10 квітня 2024
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2024
Новини
08 квітня 2024
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2024
Новини
08 квітня 2024
ГО «Докудейз» розпочинає новий інституційний проєкт
Новини
04 квітня 2024
ГО «Докудейз» розпочинає новий інституційний проєкт
Новини
04 квітня 2024
Знайомтесь із журі RIGHTS NOW!-2024
Новини
01 квітня 2024
Знайомтесь із журі RIGHTS NOW!-2024
Новини
01 квітня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024