«Медова земля» як виклик ігровому кіно

28 квітня 2020

Сьогодні о 20:00 запрошуємо на розмову Tête-à-tête з авторами «Медової землі», цьогорічного фестивального хіта, номінанта на премію «Оскар» – Тамарою Котевською та Любомиром Стефановим. Зустріч в онлайні модератуватиме кінокритик Сергій Ксаверов.

 

Вирісши з короткометражного фільму про життя у віддаленому гірському селищі Північної Македонії, стрічка Тамари Котевської та Любомира Стефанова зосередилася на пасічниці Хатідже, яка доглядає хвору матір і добуває дикий мед. Життя Хатідже драматично змінюється, коли до села приїздить родина кочевників. Радість сусідства стає розпачем, коли чужинці порушують місцевий життєвий уклад  і через власне неуцтво вбивають диких бджіл. Фільм-притча не позбавлений дидактичної складової. Він нагадує всім нам: треба віддавати стільки само, скільки береш. [1]

 

У македонському селі, до якого складно дістатися звичайною автівкою, Тамара Котевська та Любомир Стефанов знімали учотирьох з колегами.  В одному з інтерв’ю вони так описують процес зйомок: «Як тільки ми почали туди їздити, ми зрозуміли, що герой у документальному кіно звикає до тебе – це не так легко замінити члена команди, адже до кожного з вас ставляться як до члена, членкині родити. Якось ми думали, аби запросити ще одного оператора, однак це не спрацювало б. Окрім цього, не було місця, де б ми могли зберігати додаткову техніку. Ми спали в наметах, і коти крали нашу їжу весь час, бо просто не було місця її сховати. Це була для нас найбільша пригода». 

 

Кінокритик Сергій Васильєв зазначає: «Із величезної кількості відзнятого матеріалу автори формують настільки драматургічно виструнчену, структуровану, промовисту та внутрішньо узгоджену історію, що вона починає нагадувати ігрове кіно і, певною мірою, кидати йому виклик. Прогнозованість, яку можна закинути «Медовій землі», пов’язана з тим, що стрічка є не просто актуальною метафорою ставлення сучасної людини до природи, яке призводить до масштабних екологічних криз, але своєрідною притчею, що зі старозавітною жорсткістю демонструє невтішні та неминучі наслідки такого підходу до взаємодії з навколишнім світом». 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Вітайте переможців і переможниць 21 Docudays UA!
Новини
06 червня 2024
Вітайте переможців і переможниць 21 Docudays UA!
Новини
06 червня 2024
Цьогорічні фільми-номінанти на приз «Rights Now!»
Новини
01 червня 2024
Цьогорічні фільми-номінанти на приз «Rights Now!»
Новини
01 червня 2024
Прем’єра «Медіацентр ЗСУ & Архів Війни: фільми з передової»
Новини
29 травня 2024
Прем’єра «Медіацентр ЗСУ & Архів Війни: фільми з передової»
Новини
29 травня 2024
10 років Мережі DOCU/CLUB: події на 21 Docudays UA
Огляд програми
29 травня 2024
10 років Мережі DOCU/CLUB: події на 21 Docudays UA
Огляд програми
29 травня 2024
П'ять дискусій майстерні DOCU/КЛАС
Огляд програми
29 травня 2024
П'ять дискусій майстерні DOCU/КЛАС
Огляд програми
29 травня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024