Перше знайомство з документальним кіно: запрошуємо підлітків взяти участь у навчальній програмі DOCU/СТАРТ

15 лютого 2022

Щоб допомогти підліткам стати більш свідомими глядач(к)ами та зробити перші кроки у світі документального кіно в межах традиційної програми DOCU/ТАБІР, ми підготували навчальний курс DOCU/СТАРТ. DOCU/СТАРТ — це гайд з кінопрофесій, кіножанрів та кіномайданчиків. Він також стане місцем обговорення та перегляду найкращих фільмів з кінопрограми DOCU/ЮНІСТЬ попередніх років. А також простором, де підлітки будуть навчатися аналізувати кіно та власне життя.


Документальне кіно — це унікальна територія поваги та зацікавленості досвідом іншого. Це медіум, який допомагає побачити світ, який, з тих чи інших причин, закритий від наших очей. Світ недоступних нам професій та соціальних статусів, меншин, до яких ми не належимо, життєвих ролей, які нам поки недосяжні, інтимних обставин, які ми б ніколи б не побачили, якби режисер/-ка не зафільмував/-ла їх для нас. Одночасно док — це модний тренд інтернет-реальності. За допомогою нього можна зібрати тисячі переглядів, «залетіти в рекомендації» або погратися з суспільною думкою. Звісно, для цього потрібно розповісти трохи «не таку» історію у незвичний спосіб. Саме на цих аспектах ми зосередимося в межах програми DOCU/СТАРТ.

Програма DOCU/СТАРТ проходитиме офлайн.


Курс допоможе: 

  • Познайомитися з природою та історією документального кіно 
  • Перейти від висловлювання суб’єктивних вражень про фільм до його аналізу
  • Приміряти на себе кінопрофесії
  • Розвинути емпатію, чутливість, цікавість до життя та історій інших
  • Намалювати дорожню мапу процесу виробництва документального фільму

 

Ми шукатимемо відповіді на такі запитання:

  • Чим відрізняється документальне кіно від ігрового? Чи можна вважати стрими, ефіри й тіктоки документальними жанрами?
  • Яка різниця між «фестивальним» фільмом і фільмом, створеним для YouTube? 
  • Кіно інформує нас чи маніпулює нами?
  • Хто такий «герой» фільму та як його обрати?
  • Чи є у фільмів структура? Чим відрізняються структури ігрових та документальних фільмів?
  • Чи існують табу в документальному кіно?
  • Що важливіше у документальному кіно: «красива картинка» чи незавуальована правда життя?
  • Які існують кінопрофесії?
  • Чи може людина самостійно створити фільм?
  • З чого почати, якщо справді закортіло зняти документальну стрічку?

 

Хто викладатиме на курсі?

 

Менторкою DOCU/СТАРТ стане Марина Нікольчева — молода українська інді-режисерка та досвідчена викладачка. Марина є керівницею та викладачкою Shcrab Visual Arts School, менторкою школи дизайну School of Visual Communication. Викладала візуальне мистецтво в Індії, довгий час співпрацювала з проєктом «Майбутні».

 

Також учасників/-ць курсу очікує зустріч із Сергієм Буковським — кінорежисером, продюсером, викладачем, керівником «Майстерні DOC». Сергій зняв близько сорока фільмів. Його роботи брали участь та були відзначені нагородами на численних міжнародних кінофестивалях, зокрема на Київському міжнародному кінофестивалі «Молодість», кінофестивалі DOC Leipzig, Міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі, кінофестивалі Vision du Reel, Краківському міжнародному кінофестивалі.

 

Як стати учасником або учасницею DOCU/СТАРТ?


Навчальна програма DOCU/СТАРТ є безкоштовною, відбір учасників та учасниць — на конкурсній основі. Щоб подати свою кандидатуру, необхідно заповнити АПЛІКАЦІЙНУ ФОРМУ


Що потрібно, аби долучитися до DOCU/СТАРТ: 

  • Вік: 14–16 років
  • Цікавість до документального кіно
  • Можливість бути присутнім/присутньою на всіх заняттях програми
  • Готовність брати участь у практичних заняттях та групових проєктах
  • Дозвіл батьків на участь у програмі


Ключові дати

 

Дедлайн для подання заявок: 10 березня 2022 року (включно).

Оголошення результатів конкурсного відбору учасників/-ць: 17 березня.

Навчання: 27–31 березня, з 11:00 по 13:00

 

Навчання відбуватиметься в інклюзивному просторі Бібліотеки ім. Валі Котика, що за адресою: м. Київ, Поділ, вул. Межигірська, 25.
19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустр…
Новини
22 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустрії». Дискусія в межах індустрійної секції Інституту документального кіно
Новини
22 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за к…
Новини
09 червня 2022
Звіт за роботу фонду підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за квітень та травень
Новини
09 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашв…
Новини
06 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашвілі
Новини
06 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
NFT Docudays UA для фонду підтримки документалісток/-ів DOCU/HELP
Новини
03 червня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби украї…
Новини
30 травня 2022
«Аби весь світ побачив особистісну історію спротиву та боротьби українців/-ок»
Українські проєкти-переможці та культурна дипломатія на Cannes Docs
Новини
30 травня 2022