Вартан Маркар’ян, Вадим Махітка
Фільм віртуальної реальності у форматі 360 градусів. Документальна стрічка присвячена темі пам’яті та збереження культурної спадщини в музеях на прикладі Полтавського краєзнавчого музею, що є взірцем українського модерну за проєктом Василя Кричевського.
Олександра Плетенецька, Міхеєнко Анна
Група активістів/-ок бореться за збереження історичної пам’ятки в центрі Києва — будинку за адресою вул. Рейтарська, 37 — яку хоче знищити забудовник. Їхня боротьба перегукується з подіями минулого, коли радянська влада намагалася стерти українську ідентичність. Незручна спадщина стає основою для пам’яті та майбутнього.
Софія Короткевич
Здавалося б, сон, один із небагатьох доступних кожній людині способів відновлення, у воєнний час перетворюється на муки, коли ніч посилює стрес і страхи. Ця інсталяція — про щоденні впливи війни, яка, попри звикання, все ще нагадує жахливий сон наяву, з якого неможливо вибратися.
Вікторія Лихольот
Міждисциплінарний проєкт, який ґрунтується на техніці в’язання. Під час війни стрічку новин заполонили тисячі фото, репортажів і відео жахливого змісту. Цей проєкт — спроба говорити про війну, не показуючи її. Через практику в’язання, яка на противагу насильству розслабляє тіло та розум.
Проєкт «Кам’яні вишиванки Нової Каховки»
Вікторія Розенцвейг
Міждисциплінарний проєкт про кам’яні вишиванки — орнаментальні панно, створені Григорієм Довженком у 1950-х роках під час будівництва Каховської ГЕС, які прикрасили майже 180 будівель Нової Каховки.
Володимир Прилуцький, Алік Дарман
Аудіовізуальна інсталяція про досвід перебування авторів в архіві Цеху оброблення плівки. Митці досліджують тему колективної памʼяті, прагнуть передати стан занепаду кіноспадщини і наголосити на важливості її збереження.
Каріна Синиця
Проєкт про відсутність архіву порушує питання про пам’ять, час і способи збереження колективного досвіду. У контексті активного розквіту архівування в Україні авторка хоче поговорити про відсутність «архівного імпульсу», або певну неможливість збереження.
Інсталяція «Луганщина, пісня моя»
Анна Івченко
«Луганщина, пісня моя» — це двоканальна відеоінсталяція, що досліджує спогади й історії мешканців Луганська, які були змушені покинути місто через російське вторгнення в Україну 2014 року.
Відеоесей «Вночі сниться сад, залишений без нагляду»
Віталій Янковий
Відеоесей, присвячений пам’яті про ландшафт, вимушеному переселенню та схожості місць, з яких тікаєш, і тих, де опиняєшся. Через образ міського озера — як точки маршруту, як спогаду, як сну — автор досліджує тілесну пам’ять, втрату дому, ностальгію без повернення та внутрішню дезорієнтацію, яка триває роками після початку війни.
Відеощоденник-епопея «Що ти будеш робити, якщо війна продовжиться?»
Владислав Плісецький
Відеощоденник-епопея у трьох частинах про повномасштабне вторгення росії в Україну. Цикл фільмів присвячений людям із клубної та мистецької сфер. Ці герої/-ні часто маргіналізовані в суспільному контексті, але їхній внесок у перемогу від цього не стає менш важливим. Це — «документ епохи», який залишить свідчення їхньої активності в сучасній історії.
До виставки потрапив також твір учасників/-ць освітнього модуля Лабораторії Олексія Шмурака та Даші Подольцевої, який вони реалізували незалежно.
Інсталяція «Кімната Музею Забування»
Олексій Шмурак, Даша Подольцева
Пам’ять, згадування, нагадування — поняття, важливі як для соціальної комунікації, так і для персонального досвіду. У своїй роботі Олексій та Даша зосереджуються на протилежному понятті — забуванні. Загальна жанрова рамка інсталяції — тематичний музей або архів. Автор(к)и створюють кімнату неіснуючого Музею Забування, присвячену забуванню снів.
Ukraïnka Gallery,
вул. Ігорівська, ⅛.
6–13 червня, 12:00–20:00.
Вхід вільний.