Не стало Маліка Бенджеллуля

16 травня 2014

Малік Бенджеллуль, збитковий режисер, що за один вечір піднявся на голлівудський олімп завдяки «Оскарові» за музичний документальний фільм «У пошуках цукрової людини» про похмурого фолк-рокера американо-мексиканського походження, культового героя Південної Африки часів апартеїду, помер. Йому було 36 років.

 

Речник шведської поліції Піа Ґлевнік розповіла The Associated Press, що Бенжделлуль помер у Стокгольмі ввечері у вівторок, 13 травня, але не уточнила, де було знайдене тіло і якою була причина смерті. За її словами, версія про скоєння злочину проти Бенджеллуля не розглядається.

 

«У пошуках цукрової людини», історія про те, як виконавець авторських пісень Сісто Родріґес став суперзіркою в Південній Африці навіть про це не здогадуючись, отримав «Оскара» як найкраща документальна стрічка 2013 року. Цей приз Американської кіноакадемії став першим для Швеції з 1984 року, коли «Фанні та Александр» Інґмара Берґмана отримав «Оскар». «Та невже!» - вигукнув Бенджеллуль, отримуючи минулого року винагороду за найкращий документальний фільм від Бена Аффлека, а тоді перейшов до подяк «одному з найліпших співаків усіх часів і народів, Родріґесу».

 

Фільм також виборов ще кілька винагород, включно із британською BAFTA за найкращий документальний фільм та шведського «Золотого жука».

 

Бенджеллуль народився у Швеції 1977 року в родині перекладачки Вероніки Бенджеллуль та лікаря Гасене Бенджеллуля. В дитинстві, у 1990-х, знімався у шведському телесеріалі «Ебба й Дідрік». Вивчав журналістику й медіа на півдні Швеції, в Кальмарі, в Університеті Ліннеус. Потім працював на шведському телебаченні репортером телепрограми про культуру «Кобра».

Смерть Бенджеллуля шокувала по-сімейному тісний світ шведського кінематографа.

 

«Це страшна новина, і вона шокувала усіх нас», - повідомив The Associated Press речник Шведського інституту кінематографії Ян Ґоранссон.

Шведський кінокритик Гюн‘єк Паллас, який разом із Бенджеллулєм був у Голівуді, коли той отримував «Оскар», описав режисера як скромну й дуже цілеспрямовану людину.

 

«Він мав неймовірний талант до розповіді, - писав Паллас. – І був сильний, як марафонець – стільки років працював над фільмом, іноді зовсім без грошей, бо мав перед собою мету».

 

Батьки пережили Бенджеллуля. В нього також лишився брат, Йоар Бенджеллуль. Про час і організацію прощання із режисером не повідомлялося.

 

Малін Райзін, huffingtonpost.com

18 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
26 – 
березня
4
квітня 2021
Відстоюємо право на повне одужання: правозахисна програма RIGHTS NOW!
Огляд програми
05 березня 2021
Відстоюємо право на повне одужання: правозахисна програма RIGHTS NOW!
Огляд програми
05 березня 2021
Вразливі та безстрашні: міжнародний конкурс DOCU/СВІТ
Огляд програми
05 березня 2021
Вразливі та безстрашні: міжнародний конкурс DOCU/СВІТ
Огляд програми
05 березня 2021
DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Ганна Ярошевич
Інтерв'ю
03 березня 2021
DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Ганна Ярошевич
Інтерв'ю
03 березня 2021
«Уроки кохання», таргетинг та музика в кіно: програма DOCU/ПРО TALKS
DOCU/ПРО
02 березня 2021
«Уроки кохання», таргетинг та музика в кіно: програма DOCU/ПРО TALKS
DOCU/ПРО
02 березня 2021
Нове кіно вже близько: 5 проєктів Ukrainian Doc Preview
DOCU/ПРО
01 березня 2021
Нове кіно вже близько: 5 проєктів Ukrainian Doc Preview
DOCU/ПРО
01 березня 2021
VR DOC LAB – фабрика віртуальності
DOCU/ПРО
26 лютого 2021
VR DOC LAB – фабрика віртуальності
DOCU/ПРО
26 лютого 2021
DOCU/КОРОТКО: миті разом, миті на самоті
Огляд програми
25 лютого 2021
DOCU/КОРОТКО: миті разом, миті на самоті
Огляд програми
25 лютого 2021
Зустрічайте фестивальне журі!
Новини
23 лютого 2021
Зустрічайте фестивальне журі!
Новини
23 лютого 2021