DOCU/АРТ: територія подарунків

06 березня 2019

Про гостросюжетність кожного з фільмів цьогорічної програми DOCU/АРТ розповідає його кураторка Ольга Бірзул.

 

Цьогоріч ми повертаємо в програму фестивалю секцію DOCU/АРТ. Не тільки заради великої й чистої любові до мистецтва в кіно та кіно в мистецтві. Повернутися до цієї розмови нас змушують події останніх місяців. У 2018 році Київ втратив одразу два культових кінотеатри – «Кінопанораму» та «Україну». В епоху тотального консюмеризму нам пропонують вживати мистецтво в перервах між шопінгом і фастфудом. У результаті кінотеатри й галереї витісняються на периферію суспільного життя.

 

 

Однак не кожне суспільство смиренно приймає такі сценарії. Наприклад, герої сербського фільму «Окупований кінотеатр» кілька місяців боролися за легендарний кінотеатр «Звезда», але в якийсь момент зламалися під натиском суворої дійсності. До слова, про свій досвід вони розкажуть після показу фільму на Docudays UA. Наступного дня ми запрошуємо на відкриту дискусію «Публічні простори: вхід вільний?», де українські активісти й урбаністи розкажуть не тільки про свій досвід боротьби за кінотеатри, а й про успішні кейси відновлення культурних просторів в Україні (кінотеатр «Жовтень», 24-те березня).

 

Другий фільм з програми DOCU/АРТ познайомить з активістом зі світу мистецтва. Його головний герой – легендарний лендарт-художник Христо Ботев. У 60-х він виїхав з комуністичної Болгарії й разом зі своєю дружиною-француженкою почав створювати проекти, які сьогодні входять в усі енциклопедії із сучасного мистецтва: Христо обгорнув тканиною Рейхстаг і паризький міст Пон-Неф. Художник принципово створює всі проекти за власні кошти і відкриває їх для вільного огляду. «Прогулянка по воді» – не стандартний байопік, а по суті, кіно про процес створення одного з його останніх проектів на озері Ізео в Північній Італії. Грубо кажучи, нас пускають на бекстейдж. А це, повірте, гостросюжетне видовище.

 

Третій фільм деякою мірою резюмує всю програму й виводить на більш універсальну проблему – рефлексію щодо теми мистецтва як дару, який ми розучилися один одному підносити. Серед героїв фільму «Дар» Робін МакКенні – засновники сквоту в Римі, де одночасно працює безкоштовна галерея й притулок для ромів; сучасні художники, які дарують свої роботи відвідувачам музею; учасниця фестивалю Burning Man, який, як відомо, вважається територією, вільною від грошей; та інші прекрасні люди, яким насамперед важливий меседж – «мистецтво – це дар». І приємний бонус: прямо з Канади свій фільм приїде представляти сама режисерка.

 

Текст: Ольга Бірзул

Чільне фото: кадр з фільму «Дар» Робін МакКенні

20 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 2 — 8 
червня 2023
Вправи з людяності. Огляд програми DOCU/АРТ
Огляд програми
03 червня 2023
Вправи з людяності. Огляд програми DOCU/АРТ
Огляд програми
03 червня 2023
Все було недарма: до двадцятиріччя фестивалю
Новини
03 червня 2023
Все було недарма: до двадцятиріччя фестивалю
Новини
03 червня 2023
Майстерня DOCU/КЛАС: побудова та захист майбутнього
Огляд програми
01 червня 2023
Майстерня DOCU/КЛАС: побудова та захист майбутнього
Огляд програми
01 червня 2023
Мрійливий світ програми DOCU/ЮНІСТЬ
Огляд програми
01 червня 2023
Мрійливий світ програми DOCU/ЮНІСТЬ
Огляд програми
01 червня 2023
Міждисциплінарна мистецька програма DOCU/СИНТЕЗ: фрагментарна експози…
Огляд програми
01 червня 2023
Міждисциплінарна мистецька програма DOCU/СИНТЕЗ: фрагментарна експозиція
Огляд програми
01 червня 2023
DOCU/КОРОТКО Україна: і в смутку, і в радості
Огляд програми
31 травня 2023
DOCU/КОРОТКО Україна: і в смутку, і в радості
Огляд програми
31 травня 2023
«Критичний погляд на кіно мусить бути базовою навичкою». Ольга Бірзул…
Інтерв'ю
30 травня 2023
«Критичний погляд на кіно мусить бути базовою навичкою». Ольга Бірзул про програму «Монтажний перехід»
Інтерв'ю
30 травня 2023
DOCU/CВІТ: диво кіно
Огляд програми
29 травня 2023
DOCU/CВІТ: диво кіно
Огляд програми
29 травня 2023