DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Роман Хімей і Ярема Малащук

25 квітня 2020

26-го квітня о 18.00 на DOCU/SPACE відбудеться українська онлайн-прем'єра фільму «Зарваниця», після чого стрічка залишатиметься у вільному для перегляду доступі протягом доби. Того ж дня о 20.00 запрошуємо послухати розмову з режисерами в межах програми онлайн-стрімів Tête-à-tête. Ми поставили п'ять питань режисерам Роману Хімею і Яремі Малащуку про роботу над їхнім фільмом «Зарваниця», з яким вони беруть участь в національному конкурсі DOCU/УКРАЇНА.

 

Що стало поштовхом для зйомок вашого фільму?

 

Ми виросли у місті Коломия, яке щосили намагається зберегти свій аристократичний статус, будучи доволі провінційним. Там ми зіткнулися з багатьма парадоксами, які хотілося репрезентувати. Якось Роман запропонував піти на «полювання» за такими парадоксами в паломницький похід до Зарваниці. Переважно парафіяни греко-католицької церкви люблять оприявнювати свою релігійну культуру в побутовому житті. Документальна оптика часто баналізує подібні речі, змушуючи режисера, а потім і глядача зробити однозначний висновок щодо побаченого. Як автори, ми поставили собі завдання перенести на екран саморепрезентації героїв без етичних коректив із нашого боку. Корективи могли вноситися хіба що самими героями в момент зйомки.

 

Скільки тривало створення картини?

 

Ідея знімати фільм виникла ще у 2016-му, тоді ми пішли в похід із паломниками на чотири дні та знімали без конкретної ідеї те, що нас цікавило. З тих замальовок ми зробили тизер, а Валерія Сочивець, наша продюсерка, запропонувала написати сценарій і податися на пітчинг Держкіно. Після отримання фінансування ми ввійшли в офіційне виробництво. На зйомки ми виїжджали двічі по десять днів у 2017 та 2018 роках. А монтаж тривав приблизно рік.

 

Кадр з фільму «Зарваниця»

 

Як просувалася робота над вашою картиною?

 

Ті образи й ідеї, які ми закладали у фільм, ніколи не мали чіткої артикульованої форми, вони незручно балансували між наративним і естетичним. Щоб усе це скласти на монтажі, знадобилося багато часу й сил. А от знімальний процес і розробка сценарію дались нам, навпаки, досить легко.

 

За що глядачі та глядачки можуть полюбити ваше кіно?

 

За необ’єктивізований погляд на Західну Україну та її жителів.

 

Це ваша перша повнометражна робота. Що б ви порадили майбутнім режисер(к)ам, які теж візьмуться пройти ваш шлях?

 

Щоб знімати кіно, потрібно цікавитися не лише кіно. А бажання зняти фільм не має бути вищим за цікавість до теми, про яку ти знімаєш.

 

Розмову вів Алекс Малишенко.

Чільне фото: Сергій Моргунов для видання Your Art

 

Нам неабияк важлива ваша підтримка – зробити внесок на розвиток Docudays UA і долучитися до клубу друзів DOCU/CITIZEN можна за посиланням. 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Вітайте переможців і переможниць 21 Docudays UA!
Новини
06 червня 2024
Вітайте переможців і переможниць 21 Docudays UA!
Новини
06 червня 2024
Цьогорічні фільми-номінанти на приз «Rights Now!»
Новини
01 червня 2024
Цьогорічні фільми-номінанти на приз «Rights Now!»
Новини
01 червня 2024
Прем’єра «Медіацентр ЗСУ & Архів Війни: фільми з передової»
Новини
29 травня 2024
Прем’єра «Медіацентр ЗСУ & Архів Війни: фільми з передової»
Новини
29 травня 2024
10 років Мережі DOCU/CLUB: події на 21 Docudays UA
Огляд програми
29 травня 2024
10 років Мережі DOCU/CLUB: події на 21 Docudays UA
Огляд програми
29 травня 2024
П'ять дискусій майстерні DOCU/КЛАС
Огляд програми
29 травня 2024
П'ять дискусій майстерні DOCU/КЛАС
Огляд програми
29 травня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024
Спеціальна подія: показ фільму «Свідки. Полон вбиває»
Новини
24 травня 2024
Спеціальна подія: показ фільму «Свідки. Полон вбиває»
Новини
24 травня 2024