DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Роман Хімей і Ярема Малащук

25 квітня 2020

26-го квітня о 18.00 на DOCU/SPACE відбудеться українська онлайн-прем'єра фільму «Зарваниця», після чого стрічка залишатиметься у вільному для перегляду доступі протягом доби. Того ж дня о 20.00 запрошуємо послухати розмову з режисерами в межах програми онлайн-стрімів Tête-à-tête. Ми поставили п'ять питань режисерам Роману Хімею і Яремі Малащуку про роботу над їхнім фільмом «Зарваниця», з яким вони беруть участь в національному конкурсі DOCU/УКРАЇНА.

 

Що стало поштовхом для зйомок вашого фільму?

 

Ми виросли у місті Коломия, яке щосили намагається зберегти свій аристократичний статус, будучи доволі провінційним. Там ми зіткнулися з багатьма парадоксами, які хотілося репрезентувати. Якось Роман запропонував піти на «полювання» за такими парадоксами в паломницький похід до Зарваниці. Переважно парафіяни греко-католицької церкви люблять оприявнювати свою релігійну культуру в побутовому житті. Документальна оптика часто баналізує подібні речі, змушуючи режисера, а потім і глядача зробити однозначний висновок щодо побаченого. Як автори, ми поставили собі завдання перенести на екран саморепрезентації героїв без етичних коректив із нашого боку. Корективи могли вноситися хіба що самими героями в момент зйомки.

 

Скільки тривало створення картини?

 

Ідея знімати фільм виникла ще у 2016-му, тоді ми пішли в похід із паломниками на чотири дні та знімали без конкретної ідеї те, що нас цікавило. З тих замальовок ми зробили тизер, а Валерія Сочивець, наша продюсерка, запропонувала написати сценарій і податися на пітчинг Держкіно. Після отримання фінансування ми ввійшли в офіційне виробництво. На зйомки ми виїжджали двічі по десять днів у 2017 та 2018 роках. А монтаж тривав приблизно рік.

 

Кадр з фільму «Зарваниця»

 

Як просувалася робота над вашою картиною?

 

Ті образи й ідеї, які ми закладали у фільм, ніколи не мали чіткої артикульованої форми, вони незручно балансували між наративним і естетичним. Щоб усе це скласти на монтажі, знадобилося багато часу й сил. А от знімальний процес і розробка сценарію дались нам, навпаки, досить легко.

 

За що глядачі та глядачки можуть полюбити ваше кіно?

 

За необ’єктивізований погляд на Західну Україну та її жителів.

 

Це ваша перша повнометражна робота. Що б ви порадили майбутнім режисер(к)ам, які теж візьмуться пройти ваш шлях?

 

Щоб знімати кіно, потрібно цікавитися не лише кіно. А бажання зняти фільм не має бути вищим за цікавість до теми, про яку ти знімаєш.

 

Розмову вів Алекс Малишенко.

Чільне фото: Сергій Моргунов для видання Your Art

 

Нам неабияк важлива ваша підтримка – зробити внесок на розвиток Docudays UA і долучитися до клубу друзів DOCU/CITIZEN можна за посиланням. 

18 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
26 – 
березня
4
квітня 2021
Відстоюємо право на повне одужання: правозахисна програма RIGHTS NOW!
Огляд програми
05 березня 2021
Відстоюємо право на повне одужання: правозахисна програма RIGHTS NOW!
Огляд програми
05 березня 2021
Вразливі та безстрашні: міжнародний конкурс DOCU/СВІТ
Огляд програми
05 березня 2021
Вразливі та безстрашні: міжнародний конкурс DOCU/СВІТ
Огляд програми
05 березня 2021
DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Ганна Ярошевич
Інтерв'ю
03 березня 2021
DOCU/УКРАЇНА в фокусі: Ганна Ярошевич
Інтерв'ю
03 березня 2021
«Уроки кохання», таргетинг та музика в кіно: програма DOCU/ПРО TALKS
DOCU/ПРО
02 березня 2021
«Уроки кохання», таргетинг та музика в кіно: програма DOCU/ПРО TALKS
DOCU/ПРО
02 березня 2021
Нове кіно вже близько: 5 проєктів Ukrainian Doc Preview
DOCU/ПРО
01 березня 2021
Нове кіно вже близько: 5 проєктів Ukrainian Doc Preview
DOCU/ПРО
01 березня 2021
VR DOC LAB – фабрика віртуальності
DOCU/ПРО
26 лютого 2021
VR DOC LAB – фабрика віртуальності
DOCU/ПРО
26 лютого 2021
DOCU/КОРОТКО: миті разом, миті на самоті
Огляд програми
25 лютого 2021
DOCU/КОРОТКО: миті разом, миті на самоті
Огляд програми
25 лютого 2021
Зустрічайте фестивальне журі!
Новини
23 лютого 2021
Зустрічайте фестивальне журі!
Новини
23 лютого 2021