Добре проторені зв’язки

Серце, мозок та інші пристрої. Як пов'язане науково-популярне кіно, кібернетика та цифрові медії?

Тривалість
90’
Одна з подій Міждисциплінарної програми DOCU/СИНТЕЗ — мультимедійний онлайн-проєкт «Добре проторені зв’язки» — побудована на діалозі сучасних цифрових медій з науково-популярним кіно студії «Київнаукфільм» та кібернетичними теоріями.
 
Назва виставки «Добре проторені зв’язки» — це фраза з науково-популярної праці Миколи Амосова, в якій він аналізує, як влаштовано мозок людини, й описує механізми мислення і пізнання. Те, що ми тлумачимо як процес «розуміння», засноване на тому, що нейрони утворюють стійкі зв’язки між собою. Використовуючи наявні на той час знання, Амосов намагається спрогнозувати, яким буде штучний інтелект.
 
Під час дискусії ми поговоримо про те, як взаємодіють мистецтво, наука та технології? Що таке медійні засоби виразності сучасного мистецтва, і чому кіно — це також медіа? У яких цифрових медіях працюють сучасні художники? Чому мистецький твір має осмислювати і себе, і власний засіб виразності? Чи існує кібернетичне мистецтво, і як воно пов’язане з науково-популярним кіно?
 
Дискусію перенесено на 4 квітня о 19:00.
 
Спікер(к)и:

Арт-група SVITER
— це дует Лєри Полянськової та Макса Роботова. Основна практика цих художників — нові медії, тобто робота зі звуком, відео та цифровим мистецтвом. Лєра і Макс співзаснували Photinus studio та експозиційне середовище Shukhliada, а з 2015 року беруть участь у міждисциплінарній культурній організації «Інституція нестабільних думок». Учасники українського павільйону 57-ї Венеційської бієнале, transmediale Vorspiel2018 (Берлін) і форуму Digital Cultures Festival2019 (Варшава).
 
Тетяна Кочубинська — мистецтвознавиця, дослідниця, незалежна кураторка та авторка. Основна сфера її діяльності — українське сучасне мистецтво. У 2016–2019-х роках Тетяна була кураторкою Дослідницької платформи PinchukArtCentre. Працює з темами відповідальності, пам’яті й травм, пов’язуючи радянське минуле із сучасним суспільством. Це відображено в серії виставок, таких як «Провина» (2016), «Анонімне суспільство» (2017) та «Батьківщина в огні» (2017). Була кураторкою премії PinchukArtCentre у 2015 та 2018 роках, а також співкураторкою Future Generation Art Prize у 2019 році та FGAP@Venice в рамках паралельної програми 58-ї Венеційської бієнале.
 
Модераторка:
 
Олександра Набієва — культурологиня, критикиня, дослідниця візуального мистецтва. Кураторка Міждисциплінарної програми DOCU/СИНТЕЗ та мультимедіа-виставки «Добре проторені зв’язки».
19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022