Пояснюючи себе назовні. Досвід культурної дипломатії від кінодокументалістів/-ок з України та Чилі

Тривалість
90’
Як кінодокументаліст(к)и та інші кінофахівці/-чині з України й Чилі транслюють власну історію та досвід у розмові з міжнародними аудиторіями — і через кіноекран, і в межах своєї міжнародної діяльності? З якими викликами українським та чилійським документаліст(к)ам доводиться давати раду, представляючи свої країни за кордоном? Як трансформується ставлення міжнародної аудиторії до українського та чилійського досвіду з часом? Та як зробити розмову з міжнародною аудиторією про це справді глибокою і тривалою? Про ці та інші питання будемо говорити в межах дискусії.

Спікер(к)и: Ніколас Моліна, Марія Пономарьова, Віка Лещенко, Хав'єра Леал

Модераторка: Анастасія Платонова

Ніколас Моліна — кінорежисер, чиї роботи отримали визнання на численних міжнародних кінофестивалях. Його дебютний повнометражний фільм «Боброва країна» (Beaverland) вперше показали на Шеффілдському кінофестивалі, пізнше стрічка отримала нагороду в категорії «Найкращий фільм» на кінофестивалі у Вальдівії. Наступна документальна стрічка «Потік» (Flow) також була представлена в Шеффілді й отримала звання найкращого національного фільму на фестивалях SANFIC, Docs Valparaíso та у Гвадалахарі, а також була відібрана до багатьох інших фестивалів. Стрічка «Американський гаучо» (Gaucho Americano) продовжила цей успіх, дебютувавши на Hot Docs і отримавши нагороду за найкращий фільм на кінофестивалі в Тренто (2022). Моліна здобув ступінь магістра творчості в Zine Eskola Elías Querejeta. Під час навчання він змонтував свій четвертий повнометражний фільм «Вогняне місто» (Pirópolis, 2024), прем’єри якого відбулися на фестивалях Tribeca, Sheffield DocFest, Doclisboa та на кінофестивалі у Малазі.


Марія Пономарьова —  кінорежисерка, сценаристка та креативна продюсерка. 

Навчалася режисурі в Київському національному університеті театру, кіно і  телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. У 2016 році закінчила магістерську програму Artistic Research in and through Film Нідерландської Кіноакадемії в Амстердамі. Фільми, над якими працювала Марія, були показані на таких міжнародних кінофестивалях, як Hot Docs, IDFA, DokLeipzig, Sarajevo FF, Sheffield DokFest, Chicago IFF, Clermont-Ferrand ISFF та багатьох інших. Марія є старшою консультанткою Європейської асоціації документалістів (DAE) та членкинею Європейської та Української Кіноакадемій.


Віка Лещенко — продюсерка культурних подій у Берліні та українська кураторка. Має ступінь магістра культурології Національного університету «Києво-Могилянська академія». У 2007—2011 роках працювала на КМКФ «Молодість» на різних посадах. Із 2010 року долучилася до команди Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA — спершу як координаторка програми, а з лютого 2019 року — як програмна директорка. З травня 2022 року є програмеркою секції «Міжнародне документальне кіно» фестивалю DOK Leipzig.

Хав'єра Леал — режисерка й кінопрограмерка Університету Чилі. Нині входить до програмної команди FIDOCS, раніше працювала програмеркою у «Sala de cine de Ñuñoa» — безкоштовному майданчику для альтернативного кіно в Сантьяго. У 2023 році взяла участь у навчальній програмі Locarno Industry Academy у Чилі. У 2019 році була членкинею журі конкурсу Nest Film Students на Міжнародному кінофестивалі в Сан-Себастьяні.


Як режисерка Леал працює над документальним кіно, спеціалізуючись на роботі в режисерському департаменті. До того ж, вона працювала асистенткою з дослідження та режисури над кількома фільмами, зокрема Malqueridas (2023) та Al sol, lejos del centro (2024). Стала режисеркою короткометражних стрічок No estoy (2015), Resistencia Infantil (2019), Ellas no tienen nombre, yo tampoco (2020) і Desiertos Azules (2023).

Анастасія Платонова — незалежна культурна критикиня, редакторка, аналітикиня культури. Понад 20 років працює в журналістиці та культурній критиці. Ексредакторка культурного відділу Forbes. Писала про культуру для провідних українських та міжнародних видань. Спеціалізується на критиці сучасної візуальної культури, культурних політиках, деколонізаційних практиках і темі пам’яті. Співавторка книги We who have changed (Ist Publishing, 2024).

Подію підготовлено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Подія не обов'язково відображає позиції Міжнародного фонду «Відродження».


Зала «КЛАСІК»
Кт. «Жовтень»
вул. Костянтинівська, 26
кінотеатр «Жовтень», зала «Класік»
Мова: Українська
Вільний доступ
Неділя
08 червня 2025
19:00
22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Де дивитися фільми від Docudays UA після фестивалю: альтернативна дис…
DOCU/КЛАС
03 червня 2024
Де дивитися фільми від Docudays UA після фестивалю: альтернативна дистрибуція в Мережі DOCU/CLUB
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
03 червня 2024
Короткі фільми про важливі історії: для кого створюється короткометра…
DOCU/КЛАС
01 червня 2024
Короткі фільми про важливі історії: для кого створюється короткометражна документалістика
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
01 червня 2024
Про ґранти ззовні та зсередини: Ольга Бесхмельниціна та Ізабель Аррат…
DOCU/КЛАС
04 червня 2024
Про ґранти ззовні та зсередини: Ольга Бесхмельниціна та Ізабель Аррате Фернандес
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
04 червня 2024
Десятиріччя нової української документалістики: погляд кінокритиків/-…
DOCU/КЛАС
05 червня 2024
Десятиріччя нової української документалістики: погляд кінокритиків/-инь СКУ
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
05 червня 2024
Привіт, ми з України: що таке кінокураторство і як воно впливає на ім…
DOCU/КЛАС
06 червня 2024
Привіт, ми з України: що таке кінокураторство і як воно впливає на імідж країни
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
06 червня 2024