DOCWORKS: UA/UK

Британська Рада в УкраїніSheffield Doc/Fest та Docudays UA розпочали нову програму для документалістів-початківців DocWorks: UA/UK. До участі було відібрано шість команд. Тренінг має на меті допомогти режисерам та продюсерам збудувати історію свого фільму й зрозуміти, що таке справжня індустрія кіно.

 

«12 кроків від колиски до могили» режиссер Едвард Коулі та продюсерка Ірина Голованова

 

Фільм досліджує вплив корупції на всі прояви людського життя в Україні, на усіх життєвих етапах - від народження до поховання, від призову до армії до розлучення. У зйомці нашого фільму брала участь міжнародна команда громадян України, Великобританії та РФ, тож він буде цікавий як вітчизняній аудиторії, що знайома із проблемами, описаними у фільмі, так і іноземним глядачам, які про ці проблеми дізнаються вперше. Наш фільм нікого не засуджує, оскільки ми знаємо, що не у змозі змінити світ. Ми можемо лише зі співчуттям змальовувати несправедливості життя, і ми напевно не збираємося приймати такий стан речей за належне. 

 

«(Н)ОСТАЛЬГІЯ», режисерка Вікі Торнтон та продюсерка Маріон Ґут  

 

У пошуках утопії та спогадів про дім актор-режисер вирушає до колишнього радянського шахтарського селища на краю світу.   Екзистенційна подорож із минулого в теперішнє.

 

Фільм «(Н)ОСТАЛЬГІЯ» розповідає історію молодого актора та режисера з Донбасу, який вирішив відвідати радянське шахтарське селище на краю Арктичного кола після того, як покинув своє рідне місто на початку війни. Розчарований у політиці та дедалі більше відчужений через стрімке затирання радянського минулого України, спочатку він знаходить розраду в цій новій метафоричній версії дому. Проте швидко змушений переглянути свої переконання та почуття особистої ідентичності, зустрівшись із новою реальністю, що розгортає місцева спільнота та численні туристи, які транслюють свій досвід за допомогою камер та смартфонів. Селище піддалося ребрендингу як туристична принада й нині перебуває в перехідному стані, одночасно існуючи як привид комунізму та видіння майбутнього капіталізму.  

 

Як гібрид документалістики та ігрового кіно, розказаний через три пов'язані між собою перспективи, проект ставить питання на межі перформансу, геополітики та ідеології, спостерігаючи як минуле продовжує переслідувати пострадянське теперішнє.

 

«UNDERWATER», режисерка Оксана Казьміна та продюсер Льоша Чащин  

 

Двадцять років Антігона займалася живописом. Та одного дня вона спалила всі свої картини й почала знімати порножахи: дивні, тривожні фільми. Антігона каже, що її творчість – це глибоке занурення у власні страхи, комплекси та дитячі травми, про які вона мовчала 20 років. Тому кожен наступний фільм – це ще більше розпачу, агресії та безумства. Чи зможе Антігона знайти вихід? Можливо, потрібно зануритися до самого дна, щоб відштовхнутися від нього й виплисти на поверхню.  

 

«Панорама», режисер Юрій Шилов та продюсер Сашко Чубко  

 

Під час роботи ексцентричного кіномеханіка Валентина в найстарішому кінотеатрі Києва трапляється пожежа, і його відправляють на пенсію. Рік до вогню та рік опісля.  

 

Події відбуваються за два місяці до Майдану та через рік після нього в кімнаті кінопроекції одного з найстаріших кінотеатрів Києва – «Кінопанорами». Це останній рік роботи перед пенсією для кіномеханіка Валентина. Тут можна побачити прихований бік кінопоказів: численні знайомства та дивні люди, випивка з дівчатами з кастинг-агентства, які працюють просто за стіною. Так проходило життя Валентина 44 роки до пожежі в кінотеатрі, що трапилася на його 60-й ювілей. Власне, тут він і живе: удома йому потрібно доглядати за тяжко хворою матір’ю. Його сина відправляють на війну. Валентин намагається привнести сенс у своє життя та не загубитися в країні, яка швидко змінюється.   

 

«Великий прискорювач», режисер Олексій Радинський та продюсерка Люба Кнорозок  

 

Донецька область УРСР. Початок 1980-х років. У дію введено автоматизовану систему управління господарством регіону, що працює на трьох рівнях: область, місто, район. Роботу цієї системи (названої АСУ-ДО) координує інформаційно-обчислювальний комплекс Донецької області. Можливості цього комплексу надзвичайно широкі: серед них планування промислового виробництва, контроль за постачанням підприємств, якість і збут продукції, фінансовий облік. Автоматизована система навіть регулює рух електротранспорту та веде облік пасажирських перевезень. АСУ-ДО – це пілотний проект єдиної кібернетичної мережі, що має охопити весь Радянський Союз і перетворити його на повноцінне інформаційне суспільство, кероване за допомогою комп’ютерних технологій. Створення цієї мережі – проект академіка Віктора Глушкова, який очолює Інститут кібернетики в Києві.

 

Луганська область України. Середина 2010-х років. Місто Сєвєродонецьк оговтується від військових дій, колапсу державної влади й силових структур, що сталися в регіоні навесні 2014-го року, коли місто було захоплено проросійськими силами. Через окупацію Луганська нині саме Сєвєродонецьк є адміністративним центром області, що прагне відновити свій потенціал. У місті понад 60 років діє науково-промислове об’єднання «Імпульс», що розробляє автоматизовані системи управління для об’єктів атомної енергетики. Раніше саме це об’єднання було одним із піонерів радянської комп’ютерної науки, де втілювалися в життя новаторські ідеї академіка Глушкова. Проект фільму «Великий прискорювач» поєднує ці епізоди, простежуючи історію (пост)радянської науки від невтіленого «радянського інтернету» Віктора Глушкова до сучасних інформаційних воєн.

 

Основні етапи програми


Початок прийому заявок - 30 березня 2016

Кінець прийому заявок - 25 квітня 2016

Оголошення результатів відбору - 28 квітня 2016

Оголошення тренерів DocWorks: UA/UK - 2 червня 2016

Перший етап програми: семінар у Шеффілді - 8 - 10 червня 2016

Відвідування Sheffield Doc/Fest - 10 - 15 червня 2016

Онлайн консультації з менторами - липень 2016 – лютий 2017

Другий етап: семінар та пітчинг в Києві під час Docudays UA - березень 2017

Перебування на Docudays UA - 24 – 31 березня 2017

 

Мета

 

●      консультувати документалістів-початківців щодо концептуального розвитку їхніх повнометражних документальних проектів;

●      розвинути в учасників навички залучення інвесторів та дистриб’юторів;

●      навчити учасників налагоджувати максимально ефективну співпрацю із фестивалями та кіноринками;

●      сприяти співпраці між документалістами Великої Британії та України.

 

У разі будь-яких питань щодо програми будь ласка зверніться до Анни Паркер ([email protected])

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024