«Історії про торгівлю органами»: Задум фільму виник в Україні

25 березня 2014

В рамках програми HOT DOCS ПРЕЗЕНТУЄ відбувся показ та обговорення за участі режисера Рік Естер Бінсток фільму «Історії про торгівлю органами». Подаємо тезовий виклад обговорення...

 

Як виникла ідея знімати фільм про продаж органів?

 

Цікаво, що задум цього фільму з’явився в Україні. Декілька років тому режисерка знімала кіно про сексуальне рабство. Один із героїв, який розшукував свою дружину, в інтерв’ю сказав, що готовий зробити усе можливе для цього, навіть продати свою нирку. Ця фраза надзвичайно здивувала режисерку і, як виявилося, стала реальним контекстом появи фільму.

 

«Історії про торгівлю органами» знімали більше трьох років, зйомки проходили і в Україні, проте ці кадри в фінальний варіант фільму не потрапили.

 

Чи не бояться люди, які платили за органи і їх продавали переслідування за законом?

 

Донори і реципієнти виступають як жертви системи, а звинувачують передусім лікарів та посередників. У США та Канаді трансплантація органів шляхом чорного ринку нелегальна. Єдина країна, як не було б дивно, де це легально, – Іран.

 

Як вдалося вмовити людей говорити на камеру про такі сенситивні речі?

 

Доводилося переконувати їх, що режисерку цікавить саме їх позиція, вона не намагається висвітлити ситуацію з поганого чи хорошого ракурсу.  Проте деякі реципієнти не вбачають в цьому проблеми, вони глибоко впевнені, що надають допомогу бідним.

 

Про тривалість життя донорів і реципієнтів

 

Єдиної відповіді немає. Це залежить передусім від того, трансплантат живої чи мертвої людини , а також від здоров’я як донора, так і реципієнта.

 

Особисте ставлення режисерки щодо легалізації продажу органів

 

Звісно, експлуатація здоров’я тих, чиє матеріальне становище гірше, заради продовження власного життя є аморальним. Проте тут має місце проблема індивідуального вибору.

 

Фільмом підіймаються питання чорного ринку органів, де ніхто не захищений, і який виникає передусім там, де є бідність.  

 

Підготувала Даша Похилко

19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
Усе, що потрібно знати, аби подати заявку на стипендію FILMBOOST
Новини
26 липня 2022
Усе, що потрібно знати, аби подати заявку на стипендію FILMBOOST
Новини
26 липня 2022
Зустрічайте журі стипендійної програми FILMBOOST
Новини
22 липня 2022
Зустрічайте журі стипендійної програми FILMBOOST
Новини
22 липня 2022
Правозахисник Максим Буткевич потрапив у полон до росіян
Новини
12 липня 2022
Правозахисник Максим Буткевич потрапив у полон до росіян
Закликаємо українську та міжнародну культурні спільноти вимагати визволення Максима, а також поширювати інформацію про його становище
Новини
12 липня 2022
Docudays UA спільно з Deutsche Filmakademie e.V. оголошують прийом за…
Новини
06 липня 2022
Docudays UA спільно з Deutsche Filmakademie e.V. оголошують прийом заявок на стипендійну програму FILMBOOST
Новини
06 липня 2022
Як пройшли індустрійні події Sheffield DocFest?
DOCU/ПРО
06 липня 2022
Як пройшли індустрійні події Sheffield DocFest?
DOCU/ПРО
06 липня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій…
Новини
30 червня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій Британії
Новини
30 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний е…
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний етап трансформації, що почалась в розірваному досвіді наших батьків»
Українські учасниці/-ки індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про проєкти та роботу над ними під час війни.
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022