Створення Нової Жінки. Барбара Вурм про реальність та утопію в ранньорадянському кіно

Тривалість
90’

Радянський культурфільм – це жанр, що виник у 1920-х роках на перетині агітпропу, анімаційних експериментів і нехудожніх форматів на кшталт етнографічних чи науково-популярних фільмів. Погляньмо ближче на цей жанр. Стає очевидно, що питання того, яким саме і чим саме може чи має бути «революційне кіно» і як саме мають народжуватися нові сталі вирази та гасла на кшталт «Нової Людини» чи «Нової Жінки», ще досить довго залишалися предметами обговорень. Основним завданням культурфільму була освіта та просвіта глядачів – як у питаннях політиної та особистої гігієни, так і в ідеологічних питаннях – і ці цілі були тісно пов’язані з ідеєю створення нового радянського глядача. Отже, мета була зрозуміла. Але засоби ще треба було випробувати. У своїй лекції критикиня і відома експертка з радянського культурфільму Барбара Вурм також зосередиться на радянському гігієнічному фільмі «Жінці про жінку» (1928 року), що був наданий для показу Державним кіноархівом України, й обговорить його особливості в контексті ранньорадянського кіно і соціального питання «нової жінки».

 

Захід модерує Станіслав Мензелевський (Національний центр Олександра Довженка).

 

Барбара Вурм викладає слов’янську літературу та кіно в Університеті Гумбольдта в Берліні. Вона нещодавно отримала ступінь PhD за дисертацію про радянський культурфільм 1920-х років. Барбара – співредакторка двох книжок про Дзиґу Вертова й авторка кількох статей у сфері російських та радянських медіа, кіно та літератури. На додаток до своїх академічних інтересів, вона працює критикинею-фрілансеркою і кураторкою на кількох кінофестивалях (goEast та DOK Leipzig) та спеціалізується на пострадянських країнах.

 

Станіслав Мензелевський працює в Національному центрі Олександра Довженка, який є державним кіноархівом. Як очільник відділу досліджень і програм Центру Станіслав досліджує німе та звукове радянське кіно, пише статті на теми кіно та культури, організовує кінопокази і ретроспективи (у 2015 році був куратором ретроспективи українського авангарду в кіноцентрі «Арсенал» у Берліні). Співавтор проекту «Атомоград. Монтаж утопії» (2016). У 2013 був гостьовим дослідником за програмою Карнегі в Інституті Гаррімена при Колумбійському університеті.


Зала «КЛАСІК»
Кінотеатр «Жовтень», вул. Костянтинівська, 26
Вільний вхід
Неділя
25 березня 2018
13:00
21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером
DOCU/КЛАС
28 березня 2018
У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
28 березня 2018
Поезія у документальному кіно. Розмова Лучяно Барізоне з Лорен Віссо
DOCU/КЛАС
27 березня 2018
Поезія у документальному кіно. Розмова Лучяно Барізоне з Лорен Віссо
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
27 березня 2018
Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?
DOCU/КЛАС
24 березня 2018
Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
24 березня 2018
Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокомента…
DOCU/КЛАС
27 березня 2018
Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокоментар
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
27 березня 2018
Дискусія з кінокритиками: Право на історію в документальному кіно
DOCU/КЛАС
26 березня 2018
Дискусія з кінокритиками: Право на історію в документальному кіно
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
26 березня 2018
Мистецтво «імпакту»: створення ефективної стратегії дистрибуції докум…
DOCU/КЛАС
26 березня 2018
Мистецтво «імпакту»: створення ефективної стратегії дистрибуції документального фільму
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
26 березня 2018
Порушити тишу. Розмова Манон Луазо зі Стефаном Сіоаном
DOCU/КЛАС
29 березня 2018
Порушити тишу. Розмова Манон Луазо зі Стефаном Сіоаном
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
29 березня 2018
DOCU/УКРАЇНА: Прес-брифінг з учасниками
DOCU/КЛАС
29 березня 2018
DOCU/УКРАЇНА: Прес-брифінг з учасниками
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
29 березня 2018
Віртуальне сьогодення: VR-технології у жанрі документалістики
DOCU/КЛАС
24 березня 2018
Віртуальне сьогодення: VR-технології у жанрі документалістики
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
24 березня 2018