«Для мене Ukrainian Doc Preview став ковтком свіжого повітря та енергії». Як досвід Ukrainian Doc Preview вплинув на роботи учасників/-ць 2019 – 2021 років?

10 лютого 2022

До 13 лютого триває прийом заявок на участь в Ukrainian Doc Preview. У 2019 році в межах індустрійної платформи DOCU/ПРО ми започаткували UDP як презентацію українських документальних проєктів на стадії постпродакшну, аби допомогти автор(к)ам фільмів знайти свій шлях на міжнародному ринку. Особливість такого формату в тому, що автор(к)и показують 15-хвилинні уривки з монтажу своїх майбутніх фільмів, а після презентації режисер(к)и та продюсер(к)и проєктів можуть поспілкуватися з запрошеними експерт(к)ами під час індивідуальних зустрічей.

Ми поцікавилися в учасників та учасниць попередніх років, наскільки цінним для них був цей досвід і як склалася доля їхніх робіт. 

 

Кадр із фільму «Рози. Фільм-кабаре»

Саша Кравченко

продюсерка фільму «Рози. Фільм-кабаре» (реж. Ірина Стеценко)


«Саме з участі в шоукейсі Ukrainian Doc Preview у 2019-му році почалась активна індустрійна історія нашого фільму. Ми виграли запрошення на Beldocs in Progress у Сербії, познайомилися з колегами з України та Європи, із фестивальними програмер(к)ами та отримали величезну підтримку команди DOCU/ПРО, яка була з нами до кінця виробництва фільму й прем'єри на Docudays UA та на Sheffield DocFest у 2021 році».

 


Кадр із фільму «Привоз»

Ольга Бесхмельниціна,
продюсерка фільмів «Панорама» (реж. Юрій Шилов),

«Привоз» (реж. Єва Нейман)

«Я брала участь з проєктами в шоукейсі двічі, і щоразу це давало новий поштовх та чіткіше розуміння того, куди рухатись далі. На етапі монтажу та появи перших версій фільму, коментарі експертів/-ок були дуже обережні, але заразом проявили місця, які можна покращити. Для нас гарно спрацювала комбінація експертів/-ок з монтажу, фестивальної промоції та продюсування, що дало змогу, отримавши зворотний зв’язок, завершити фільми та знайти гарні фестивалі для міжнародних прем’єр». 


Кадр із фільму «Фрагменти льоду» 

Аліна Горлова,
режисерка фільму «Цей дощ ніколи не скінчиться»,

продюсерка фільму «Фрагменти льоду» (реж. Марія Стоянова)


«Показувати вже готові сцени, замість того щоб намагатися презентувати кіно за 15 хвилин — неймовірно приємний досвід. Можу сказати, що на етапі чорнового монтажу — це найкращий час для пошуку і місця прем’єри фільму, і сейлз-агента. Але найкорисніший досвід, який я отримала, — це, звісно, фідбеки на монтаж фільму. Хоча й не тільки. Наприклад, проєкт фільму «Фрагменти льоду» на UDP побачила відбірниця індустріальної секції сербського фестивалю Beldocs, де він був представлений восени та отримав головний приз. Також саме там ми знайшли нашого естонського копродюсера». 


Кадр із фільму «Залізні метелики»

Роман Любий,

режисер фільму «Залізні метелики»

«Перед Ukrainian Doc Preview у 2020 році проєкт «Залізних метеликів» встиг стати учасником міжнародних платформ (наприклад, CPH Dox), проте, мені здається, що саме завдяки досвіду шоукейсу на Docudays UA фільм вийшов на ширшу дорогу. Згодом фільм потрапив до української делегації на кінофестивалі IDFA, де цей ланцюжок корисних для співпраці знайомств продовжував нарощуватись». 


Кадр із фільму «Сіль з Бонневілю»

Семен Мозговий,
режисер фільму «Сіль з Бонневілю»


«Участь у шоукейсі, по-перше, допомогла нам у 2020 році закрити витрати на промо-компанію, для якої ми вже не мали коштів. Тоді ми отримали нагороду від Українського інституту у межах програми «proMOTION», яка дозволила нам підготувати хороші промо-матеріали й відточити презентаційну частину проєкту.

Ukrainian Doc Preview у 2020 році відбувався під час пандемії та самоізоляції, тож участь у цій події стала нагодою повернутися до професійних контактів та кіноком'юніті. Дуже важливим було саме спілкування у процесі та після шоукейсу з колегами. Завдяки цьому переживання через самоізоляцію трішки розвіялись і з'явилася надія, що індустрія зможе повернутися на круги своя».

Кадр із фільму «Нескінченність за Флоріаном»

Люба Кнорозок,
продюсерка фільму «Нескінченність за Флоріаном» (реж. Олексій Радинський) 

«На етапі виробництва фільму участь у будь-якій індустріальній програмі корисна для проєкту. Це шанс показати роботу на фестивалі професійній публіці ще до того, як фільм зроблено. Особливо, такій крутій публіці, яку запрошує щороку Docudays UA.  Наш фільм, «Нескінченність за Флоріаном» режисера Олексія Радинського, з робочою назвою «Свідки Флоріана» отримав запрошення на Міжнародний ринок документалістики Sunny Side of the Doc. Крім того, це було корисним не тільки для проєкту в цілому, але й для мене як продюсерки особисто. Завдяки перемозі в Ukrainian Doc Preview я отримала річне членство в мережах DAE та EWA Network».


Кадр із фільму «Експедиція 49»

Аліса Коваленко
режисерка фільму «Експедиція 49»


«Для мене Ukrainian Doc Preview став ковтком свіжого повітря та енергії. Це був саме той важливий момент, коли ти вже можеш показати щось більше, ніж трейлер, і дуже круто відчути на цьому етапі професійний фідбек, зрозуміти, як твій матеріал сприймається іншими. Я пам’ятаю, як ми з режисеркою монтажу Мариною Майковською раділи, дивлячись на деяких міжнародних експертів/-ок, що посміхалися під час перегляду кумедних сцен з нашого проєкту. Так ти розумієш, що є емоційний зв’язок.
 

Також на воркшопі мені запам’яталася лекція Хайді Фляйшер про PR-стратегії та просування фільму. Насправді я рідко думаю про це в процесі виробництва фільму. Тож цього разу, після Ukrainian Doc Preview, ми зі Стефаном вирішили якось ґрунтовніше підійти до PR, і нарешті заклали в бюджет цю статтю витрат.
 

З багатьма експерт(к)ами ми продовжили спілкування після Ukrainian Doc Preview, а наступний крок у переговорах відбудеться за кілька місяців, коли ми матимемо більш пропрацьовану чорнову версію фільму».

 

Цьогоріч Ukrainian Doc Preview відбудеться 26 березня під час 19 Docudays UA.

Чільне фото: кадр із фільму «Експедиція 49».

Ukrainian Doc Preview відбувається завдяки спільним зусиллям Українського інституту та Docudays UA
19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій…
Новини
30 червня 2022
«Пароль: паляниця»: як відбулися покази українських фільмів у Великій Британії
Новини
30 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний е…
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Якщо ми зараз дивимося на себе новими очима, то це і є вирішальний етап трансформації, що почалась в розірваному досвіді наших батьків»
Українські учасниці/-ки індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про проєкти та роботу над ними під час війни.
Інтерв'ю
27 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних поді…
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Час — привілей мирного життя». Українські учасниці індустрійних подій Sheffield DocFest розповідають про роботу над проєктами під час війни
Інтерв'ю
24 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустр…
Новини
22 червня 2022
«Деколонізація старих ідеологічних конструктів та практик кіноіндустрії». Дискусія в межах індустрійної секції Інституту документального кіно
Новини
22 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Запускаємо сайт «Архіву війни»
Новини
20 червня 2022
Звіт за роботу ініціативи підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок…
Новини
09 червня 2022
Звіт за роботу ініціативи підтримки DOCU/HELP для документалістів/-ок за квітень та травень
Новини
09 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Українські проєкти-учасники кіноринку MeetMarket @ Sheffield DocFest
Новини
08 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашв…
Новини
06 червня 2022
Переможцем DOCU/УКРАЇНА-2022 став фільм «Плай» режисерки Єви Джишиашвілі
Новини
06 червня 2022