Фільми, про які всі говорили: кейс-стаді найкасовіших українських доків

Тривалість
150’
«20 днів у Маріуполі», «Яремчук: Незрівнянний світ краси», «Ми, наші улюбленці та війна» та «Одного літа в Україні» – дуже різні фільми, але їх дещо об’єднує: кожен із них став видимою подією в прокаті та зібрав понад мільйон гривень. Як їм це вдалося? Розбираємо кожен кейс окремо з дистриб’юторами та командами стрічок.

Учасники/-иці:

Денис Іванов;

Максим Сердюк;

Надія Коротушка; 

Марія Кравченко; 

Олена Гапєєва


Модератор: Алекс Малишенко

Денис Іванов – засновник Одеського міжнародного кінофестивалю, «Чілдрен Кінофест» та фестивалю «Київський Тиждень Критики»; керівник кінокомпанії «Артхаус Трафік»; дистриб’ютор і продюсер. Як продюсер брав участь у 10 повнометражних і понад 40 короткометражних фільмах. Його остання робота – картина «Реал» режисера Олега Сенцова була представлена в офіційній програмі Міжнародного кінофестивалю в Карлових Варах, на IDFA та Стокгольмському кінофестивалі.

«Артхаус Трафік» – українська кінокомпанія, яка спеціалізується на створенні та розповсюдженні арткіно. Заснована у 2003 році. Як дистриб’ютор «Артхаус Трафік» випустив на екрани понад 400 фільмів. Серед них: лауреати премії «Оскар» за найкращий фільм «Паразити» Пон Джун Хо і «Зелена книга» Пітера Фарреллі; володарі «Золотої пальмової гілки» Каннського кінофестивалю – «Титан» Джулії Дюкорно, «Квадрат» Рубена Естлунда, «Життя Адель» Абделатіфа Кешиша. Також вони дистрибують українські стрічки: «Стоп-Земля» Катерини Горностай, «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча, «Додому» Нарімана Алієва. Дистриб’юторська компанія «Артхаус Трафік» представляє в Україні фільми міжнародних сейлз компаній – Studiocanal, Pathe Films, MK2 Films, The Match Factory, HanWay Films, Beta Cinema, Protagonist Pictures, PlayTime, Les Films du Losange, Latido Films.

«Артхаус Трафік» є співзасновником і генеральним менеджером (2010–2014, 2021 рр.) Одеського міжнародного кінофестивалю. Із 2014 року кінокомпанія щороку проводить Міжнародний кінофестиваль для дітей і підлітків «Чілдрен Кінофест», покази якого відбуваються на території всієї України для аудиторії понад 40 тисяч глядачів/-ок. 2017 року компанія заснувала щорічний кінофестиваль «Київський тиждень критики».

«20 днів у Маріуполі» – коли починається повномасштабне російське вторгнення, команда українських журналістів/-ок, що опинилася у пастці в оточеному Маріуполі, продовжує свою роботу, документуючи звірства війни. 

Стрічка була відзначена на більше ніж 20 міжнародних фестивалях, і з-поміж багатьох нагород отримала зокрема такі, як: Найкращий документальний фільм – 96-та церемонія вручення премії «Оскар»; Найкращий документальний фільм BAFTA Film Awards; Приз глядацьких симпатій, Програма World Cinema Documentary – кінофестиваль «Санденс», 2023.

Режисер, сценарист, продюсер, оператор: Мстислав Чернов.
Продюсерка: Василіса Степаненко.
Оператор-постановник: Євген Малолєтка.
Продюсер, редактор: Мішель Мізнер.
Продюсерка: Рейні Аронсон-Рат.
Композитор: Дерл МакКрадден.

Бокс-офіс в Україні: 9 млн грн.

Кількість глядачів/-ок в Україні: 65 825

Кінокомпанія: PBS Frontline.

Український дистрибʼютор: Arthouse Traffic.

Максим Сердюк – кінопродюсер і співзасновник студії KNIFE! Films.

Закінчив Інститут журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка. У 2018 році заснував музичне медіа «СЛУХ», яке швидко стало одним із лідерів сфери в Україні. Після успіху дебютного документального серіалу «СПАЛАХ» (2021) разом із Артемом Григоряном створив кінокомпанію KNIFE! Films.

У 2024 році повністю зосередився на кіновиробництві. Його проєкти поєднують високу якість із глядацьким резонансом. Того ж року випустив «Яремчук: Незрівнянний світ краси», який став найкасовішим документальним фільмом в історії українського прокату.

Відзнака – рейтинг Forbes «30 до 30» за внесок у культуру та медіа (2021).

KNIFE! Films – незалежна українська продакшн-студія, що фокусується на
створенні оригінальних фільмів та серіалів. KNIFE! Films одні з перших в Україні почали розвивати напрям популярного документального кіно.

«Яремчук: Незрівнянний світ краси» (2024) зібрав понад 15 млн гривень в українському прокаті.

«ЕПІЗОДИ: Україна на Мундіалі» та «Яремчук: Незрівнянний світ краси» вийшли на Netflix у 2024 році.

Документальний серіал про нову українську культуру «СПАЛАХ» (2020–2021) було відзначено Міністерством культури та стратегічних комунікацій України, а також різними освітніми закладами та інституціями.

Надія Коротушка продюсерка, керівниця напрямукінотеатральної дистрибуції FILM.UA Distribution (частина FILM.UA Group) з 2014 року. З 2008 до 2014 року працювала у 1+1 Media, де пройшла шлях від асистентки до фахівчині із закупівель програмного продукту.

Співпродюсувала найкасовішу українську кінофраншизу «Скажене весілля» (2018-2021), комедію «Велика прогулянка» (2022), а також польсько-українське ко-продукційне кіно «Дві сестри» (2024). 

З 2019 року очолює напрям кінотеатральної дистрибуції у FILM.UA Group, яким за 6 років було випущено в загальноукраїнський прокат більше 50 українських і європейських фільмів із сумарним бокс-офісом більше 1,5 млрд гривень, серед яких такі касові хіти як «Мавка. Лісова пісня», «Довбуш», «Конотопська Відьма», «Потяг у 31 грудня» та інші.  

Входить до топ-10 найкасовіших продюсерів України за версією Forbes. Членкиня Європейської кіноакадемії.

FILM.UA Distribution – дистрибуційна компанія, частина медіагрупи FILM.UA, що реалізує всі види прав в Україні та світі, зокрема кінотеатральну дистрибуцію і промоцію найрізноманітніших фільмів українського виробництва: фестивальних хітів, жанрових стрічок, національних блокбастерів, глядацьких комедій та найбільш актуальних картин сьогодення. Найкасовіший прокатник українського кіно.

 

Фільм «Яремчук: незрівнянний світ краси» – цеісторія Назарія Яремчука – першої української попзірки, яка пронесла любов до краси світу та рідного краю попри радянську цензуру й обмеження.

Документальна біографічна драма розповідає про життя цього відомого українського музиканта. Перемога на конкурсі «Пісня-71», переслідування КДБ, гастролі на різних континентах, виступи в Афганістані та Чорнобилі – через спогади близьких, особисті щоденники та ексклюзивні хроніки фільм показує його визначний шлях і ключові історичні події, свідком яких він став.

Режисер: Артем Григорян.
Продюсер(к)и: Марія Яремчук, Максим Сердюк.
Оператор: Ілля Михайлусь.
Композитор: Михайло Клименко.
Монтаж: Артем Григорян.
Звукорежисер: Дмитро Олексюк.

Кількість глядачів/-ок у кінотеатрах України: 99 608.
Бокс-офіс в Україні: 15 286 499 грн.

Кінокомпанія: KNIFE! Films.

Український дистрибʼютор: FILM.UA Дистрибуція.

Марія Кравченко – експертка з комунікацій. Очолює комунікації кінообʼєднання Вавилон’13. Створює стратегії, креативні ідеї та все, що стосується системної комунікації. Супроводжує та консультує бізнеси, соціальні, культурні та медійні проєкти. Загалом у комунікаціях більше девʼяти років: працювала керівницею пресслужби ГО «Форум видавців», Lviv Media Forum, UHC, керувала комунікаціями відкритої студії подкастів IZONE Media, в минулому – операційна директорка (Chief Operating Officer) медіа про нову українську культуру «Лірум».

Вавилон’13 – незалежне об’єднання кінематографістів, що утворилося на початку Революції гідності у 2013 році. Вже 11 років команда фільмує переломні моменти української новітньої історії, слідкує за перебігом російсько-української війни та розповідає про злочини Російської Федерації світовій спільноті. За цей час вийшло понад 500 документальних короткометражних фільмів, а також 12 повнометражних стрічок.

 

«Одного літа в Україні» розповідає про війну в Україні очима іноземних добровольців. Головні герої фільму – військові підрозділу Міжнародного легіону Головного управління розвідки МО України (ГУР), які виконують бойові задачі на найгарячіших напрямках фронту.

Автор ідеї та головний режисер: Володимир Тихий.
Режисерки: Анастасія Тиха та Ганна Тиха, яка відповідала за зйомки американської частини.

Кінооператори: Дмитро Заглинський, Сергій Стеценко, Юрій Грузінов, Анастасія Тиха, Дмитро Могілинець, Олексій Петров і Галина Лаврінець.

Музичний супровід та звуковий дизайн: саунд супервайзер Михайло Закутський та звукорежисер запису Олексій Дьяченко.
Композитор: Андрій Мартиненко (Andrii Barmalii)

Режисер монтажу: Мішель Ладес.
Продюсери: Володимир Тихий та Андрій Котляр

Виконавча продюсерка: Богданна Семен.

Кількість глядачів/-ок в українських кінотеатрах: 19 361.
Бокс-офіс в Україні: 3 313 629 грн.

Фільм створило кінооб’єднання Вавилон’13. 

Український дистриб’ютор: кінокомпанія B&H Film Distribution Company. 

Візуальні матеріали: Madcats agency.

Олена Гапєєва – голова кінопрокату GLF (Green Light FIlms). У кінодистрибуції з 2007 року. Працювала в компаніях «Сінергія» та «Кіноманія», VLG. Співпрацює з Green Light FIlms з 2024 року. За плечима – 375 випущених фільмів різних жанрів та країн виробництва.

Green Light Films – незалежна українська кінодистриб’юторська компанія з амбіцією стати лідером у своїй галузі, сприяючи позитивним змінам на локальному ринку. Завдання компанії – розвиток прямих зв’язків із придбання і розповсюдження всіх прав на комерційно-орієнтовані та престижні тайтли, що мають потужний кінотеатральний потенціал для української глядацької аудиторії.

Особливий фокус уваги компанії спрямований на співпрацю з українськими талантами та підтримку українського кінематографу.

«Ми, наші улюбленці і війна» – перший документальний повнометражний фільм тревел-блогера Антона Птушкіна. Кіно про життя, людяність, а також – неймовірно тісний звʼязок між людьми та тваринами, який ще сильніше підсвітила війна в Україні. Головні герої фільму – це не тільки коти, собаки, ведмеді, леви, лемури та єменський хамелеон Ігорьок, але й люди, що їх рятують, ризикуючи власним життям. «Рятувати тварин, щоб залишатись людиною» – центральна ідея фільму.

Режисер: Антон Птушкін.
Продюсер(к)и: Зоя Сошенко, Антон Птушкін, Елізабет Троян.

Кількість глядачів/-ок в українських кінотеатрах: 27 302 особи.
Бокс-офіс: 4 591 681 грн.

Кінокомпанія: Все сам (Україна), Yap Films (Канада).

Український дистрибʼютор: Green Light Films

Алекс Малишенко – кіножурналіст, програмний директор «Миколайчук OPEN» та комунікаційник у дистрибуції. Тексти Алекса виходять у виданнях LB.ua, Moviegram, DTF Magazine, Vogue Ukraine. У фокусі його зацікавлення – українське і світове кіно.


КІНО42
Костянтинівська, 11/13
Offline (КІНО42) + Zoom
Мова: Українська
Індустрійна акредитація
Вівторок
10 червня 2025
12:30
22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
Тривалість
60’
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Документальне у кіно: як працює дистрибуція
DOCU/ПРО
10 червня 2025
Документальне у кіно: як працює дистрибуція
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
10 червня 2025
Razom Cinema: як залучити американську аудиторію
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Razom Cinema: як залучити американську аудиторію
Тривалість
60’
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Мотор іде: про травму, підтримку, творчість і спільноту
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Мотор іде: про травму, підтримку, творчість і спільноту
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Мотор іде: про травму, підтримку, творчість та спільноту. Практика
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Мотор іде: про травму, підтримку, творчість та спільноту. Практика
Тривалість
180’
DOCU/ПРО
09 червня 2025
Екосистема кіновиробництва та копродукції у Франції. Розмова з Манон …
DOCU/ПРО
07 червня 2025
Екосистема кіновиробництва та копродукції у Франції. Розмова з Манон Дюверже. Модераторка – Наталія Лібет
Тривалість
60’
DOCU/ПРО
07 червня 2025
За лаштунками ARTE, або все, що ви хотіли про нас дізнатись
DOCU/ПРО
07 червня 2025
За лаштунками ARTE, або все, що ви хотіли про нас дізнатись
Тривалість
120’
DOCU/ПРО
07 червня 2025
Пітчимо невідоме
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Пітчимо невідоме
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Діти у документальному кіно під час війни: етика, безпека, вплив
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Діти у документальному кіно під час війни: етика, безпека, вплив
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Як підсилити українську документалістику? Про створення та стратегію …
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Як підсилити українську документалістику? Про створення та стратегію Асоціації неігрового кіно
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
11 червня 2025
Копродукція в документальному кіно: огляд можливостей різних країн Єв…
DOCU/ПРО
12 червня 2025
Копродукція в документальному кіно: огляд можливостей різних країн Європи
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
12 червня 2025
Ваш фільм помітять у всьому світі: знайомство з основами піару
DOCU/ПРО
12 червня 2025
Ваш фільм помітять у всьому світі: знайомство з основами піару
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
12 червня 2025
Правила гри на стримінговому полі
DOCU/ПРО
10 червня 2025
Правила гри на стримінговому полі
Тривалість
90’
DOCU/ПРО
10 червня 2025