Фестиваль американського незалежного кіно

10 листопада 2011

17 - 20 листопада у Культурному центрі  «Кінотеатр Київ» пройде перша подія «Незалежність», присвячена новому художньому і  документальному кіно США. «Незалежнi фільми, незалежні люди, незалежні думки» - під таким гаслом відбуватиметься новий щорічний фестиваль.  Проекти, які беруть у ньому участь, було відібрано за індивідуальний погляд на кохання, політику, релігію і суспільство. У цих роботах лунають щирі голоси незалежних американських кінематографістів, а зображені на екрані сторони життя США рідко можна побачити в українських кінотеатрах. В Україні добре відомі і користуються успіхом американські блокбастери й фільми, зняті на великих студіях, але майже не відомі стрічки, які збирають натовпи на прем'єрах у рамках фестивалів у США - таких, як «Санденс», «На Південь через Південний Захід», «Трібекка». Це - нові голоси американського кіно.

У рамках фестивалю також пройдуть творчі майстерні з американськими кінематографістами.

Розклад  

П’ятниця, 18 листопада

14.00 – 16.00 Рік Голдсміт «Як знімати ефективне документальне кіно»

Рік Голдсміт – всесвітньо відомий документаліст, чиї фільми присвячені проблемам особистого вибору, пов’язаному з ним ризикові й відданості ідеям. Його кінематографічна місія – розповідати історії, які заохочують соціальну діяльність і активну участь у громадському житті й демократичному процесі, а також стимулюють молодь досліджувати навколишній світ. Голдсміт виступив ко-продюсером і режисером (разом із Юдіт Ерліх) фільму «Найнебезпечніша людина в Америці: Деніел Еллсберг і документи Пентагону», який було номіновано на премію Американської кіноакадемії («Оскар») за найкращу документальну стрічку і який одержав нагороду «Пібоді» після загальнонаціонального показу на каналі POV («Точка зору») PBS (Громадської служби телебачення). Голдсміт був продюсером, режисером і редактором фільму «Кажи правду і тікай: Джордж Селдес і американська преса», так само номінованого на премію Американської кіноакадемії («Оскар») за найкращу документальну стрічку, яка описала життя журналіста і критика ЗМІ, що першим почав викривати неправомірнії дії в суспільному житті, і кинула прискіпливий погляд на цензуру і пресинг у світі новинних медіа. Фільм на всю країну показало громадське телебачення, і він став одним із основних елементів  журналістських програм в американських коледжах і вищих школах.

Субота, 19 листопада

14.00 – 15.30 Робін Гессман «Моя Перестройка – семирічна подорож»

15.30 – 17.00 Юджин Ефуні «Практичний досвід зйомки американських фільмів в Україні; нове мислення для виробництва «глобального продукту» для світового використання».

Робін Гессман закінчила університет Брауна й має два дипломи – з кінематографії й русистики. Освіту з кінорежисури вона одержала у Всеросійському державному інституті кінематографії (ВДІК) у Москві. Була удостоєна нагороди Академії кіномистецтва  («Оскар») у 1994 році – разом зі своїм колегою режисером Джеймсом Лонглі – за їхній спільний студентський фільм «Портрет хлопчика з собакою». Вона також виступила співпродюсером документального фільму, Tupperware! (про пластиковий посуд фірми Tupperware), який одержав нагороду «Пібоді» в 2005 році. На каналі PBS вона стала співпродюсером біографічної стрічки про Джулію Чайлд – «Джулія! Найулюбленіший шеф-кухар Америки». У 2004 році Робін заснувала компанію Red Square Productions («Красна площа продакшнз»); водночас їй було надано можливість працювати при Бостонському відділенні PBS WGBH (Бостонської телерадіокомпанії), щоб знімати фільм «Моя перестройка».  Її повнометражний документальний режисерський дебют, «Моя перестройка», вперше було показано в 2010 році на кінофестивалі «Санданс». З 2006 року Робін є директор ом документальної програми «Амфесту» – американського кінофестивалю в Москві.

Неділя, 20 листопада

14.00 – 15.00 Даррен Дін «Зйомка поза комфортною зоною – як зробити неможливе можливим»

15.00 – 16.00 Джон Дерил, Мері Меллоу, Ерік Росс Гілліат, Практичний досвід: «Переворот: Пробудження Воїна. Інноваційний міжнародний проект»

16.00 – 17.00 Маршалл Каррі «Як увійти до світу документального кіновиробництва»

Перед тим, як зайнятись кінематографом, Даррен Дін був  журналістом і лідером популярної рок-групи з Нью Йорку Shot. Першою його роботою для кіно була короткометражна стрічка «Ночівля», яка здобула кілька нагород і привернула увагу режисера Шона Бейкера, який запросив Діна для сумісної роботи над фільмом «Принц Бродвею». Наразі Дін завершив роботу над своїм другим художнім фільмом «Кіньярванда» у якості продюсера. Цей фільм було знято у Руанді режисером Алріком Брауном. Цього року фільм було показано на числених фестивалях.  Дін також викладає у Кіноакадемії Нью-Йорку  і зараз працює  як сценаріст і продюсер над адаптацією стрічки Уілла Айзнера «Контракт з Богом».

Маршал Каррі почав свою кар’єру з того, що зняв як оператор, режисер і автор монтажу документальну стрічку «Вулична бійка», про першу спробу Корі Букера балотуватися на посаду мера міста Нью-Арк у штаті Нью-Джерзі, і яку було номіновано на премію Академії кіномистецтва («Оскар») та «Еммі».  Потім Каррі став режисером, продюсером і водночас одним із операторів-постановників і режисерів монтажу повнометражного документального фільму «Мрії автогонщика», який завоював численні нагороди, зокрема приз кінофестивалю «Трібека» 2009 року за найкращий документальний фільм. Кіностудія Dreamworks зараз знімає художній фільм за мотивами «Мрій автогонщика». У 2005 році кінематографічний журнал Filmmaker («Кінематографіст») назвав Маршала одним із «25 нових облич незалежного кіно», і тоді ж він одержав кінематографічну нагороду імені Жаклін Доннет Міжнародної асоціації документалістики. У 2007 році – міжнародну нагороду Trailblazer на фестивалі документальних фільмів MIPDOC у Каннах.

Для того, щоби потрапити на майстеркласи, слід заповнити та надіслати заявку не пізніше 14 листопада 2011 року за адресою [email protected]. У заявці слід вказати прізвище, професію,  освіту, адресу, телефон, е-mail, web-сайт та дату.

Робочими мовами майстеркласів будуть українська та англійська.

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024