Кінопоезія: Ретроспектива Аудрюса Стоніса

20 березня 2013

Кордони між видимим і невидимим, чутним і нечутним розмиваються у фільмах цього литовського режисера. Унікальні роботи Аудрюса Стоніса та його поетичну інтерпретацію реальності оцінили як члени Європейської кіноакадемії, віддавши премію «Фелікс» його фільмові «Земля сліпих», так і глядачі Docudays UA, яким запам'ятався «Рамін» з нашого торішнього конкурсу. 


Аудрюс Стоніс не тільки увійшов до журі конкурсу DOCU/ЖИТТЯ нашого фестивалю, він також проведе майстер-клас і представить власну міні-ретроспективу - буде показано його накращі картини, що характеризують творчий шлях режисера. Від «Землі сліпих» 1992-го року до «Дзвону» 2007-го.


Звичне переказування фабули й опис персонажів « Землі сліпих»  нічого не скажуть про цей фільм. Адже він являє собою унікальне поєднання зображення й звуку, що підштовхує глядача до краю світу, який ми здатні осягнути органами чуття. Кордони між видимим і невидимим, чутним і нечутним розмиваються. Атмосфера, звуки й люди фільму запрошують глядача зупинитись, прислухатися і на певний час стати частиною іншого, закритого світу. Нагорода Європейської кіноакадеміїза найкращий європейський документальний фільм; приз за найкращий експериментальний фільм на МКФ в Оберхаузені; приз МКФ Mediawave; приз за найкращу операторську роботу на Міжнародному фестивалі фільмів про любов у Монсі; МКФ у Локарно.

Героїні фільму « Одна»  благодійники допомагають спілкуватися з ув'язненими батьками. Фільм розповідає про неймовірну здатність кіно створювати реальність внутрішнього світу людини. А також про шлях до цієї реальності, що звеличує. Шляхи дівчинки, її симвочолого товариша і живого дерева мають прямий зв’язок із поетикою казок. Приз глядацьких симпатій на МКФ Visionsdu Réel МКФ; спеціальний приз на МКФ Mediawave; гран-прі на Міжнародному фестивалі нового кіно в Спліті; спеціальна відзнакана Барселонському фестивалі незалежного кіно; нагорода року від Литовської спілкикінематографістів; нагорода Kodak Vision на МКФ Arsenals.

«Тугу викликає не лише смерть, яка ставить нас перед Вічністю, а й життя, що ставить нас перед часом», – писав російський філософ Ніколай Бердяєв. Аудрюс Стоніс узяв ці слова за епіграф до свого фільму «Уку Укай». Це такий собі візуально-медитативний есей, що зображує літніх людей, які займаються, зокрема, медитацією та груповою сміхотерапією. Режисер досліджує фізичне існування людини, складаючи захопливу мозаїку з естетських, витончених кадрів і при цьому не додаючи жодного коментаря. Рівновага між тілесним і духовним є запорукою того, що старість не перетвориться на болісне очікування останнього подиху. «Уку Укай» просить глядача не зрозуміти, а радше налаштуватися на одну хвилю зі звуками й зображеннями. Це душевна гімнастика: тіла біжать, дихають, руки тягнуться вперед, бо хочуть, а не тому, що повинні. Зображення тремтять, звуки відлунюють – і глядачі стають частиною стрічки. Вдих, видих. «Золотий Мікельді» на МКФ у Більбао; IDFA; найкращий короткометражнийфільм на Art Film Fest МКФ; нагорода Лоренцо ді Медічі на МКДФ Festival dei Popoli; МКФ у Карлових Варах.

 

Стрічка « Дзвін» присвячена дослідженню легенди. Історичні згадки свідчать, що 300 років тому, під час польсько-шведської війни було знято дзвін із церкви в литовському місті Плателяй. Його саме переносили замерзлим озером, коли біля Замкового острова лід проломився, і дзвін потонув. Через 100 років граф Шуазьоль організував підводну експедицію. Кажуть, дзвін тоді знайшли, але за невідомих обставин він знову пішов на дно. Також подейкують, що з глибин озера долинає спів плателяйського дзвона. Влітку 2006 року знімальна група разом із командою дайверів організувала експедицію, щоб таки знайти затонулу святиню... МКДФ Festival dei Popolі; КФ Crossing Europe у Лінці; МКФ Tertio Millennio Film Fest.


Не пропустіть можливість переглянути фільми майстра на великому екрані - 23 березня о 20:30 та 26 березня о 16:30 в Синій залі Будинку кіно.


21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024