Маріанна Каат: «Українські фільми виглядають поза сучасним контекстом»

12 лютого 2014

Естонська режисерка і продюсерка Маріанна Каат стала відомою в Україні 2012 року завдяки фільму «Шахта №8», прем’єра якого повинна була відбутися в конкурсі Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. Але український виробник, студія «Інтерфільм», виступила проти показу через, мовляв, постановочність фільму. Минулого року режисерка була членом журі конкурсу DOCU/КОРОТКО на фестивалі Docudays UA.

 

Сайт «Телекритика» поспілкувався з Маріанною Каат в рамках серії інтерв’ю з режисерами-документалістами.

 

Маріанна Каат: «Система фінансування в Україні, як на мене, запрацювала. Проблема більше в тому, що у вас дуже поганий стан освіти. Таланти, судячи по фестивалю Docudays UA, у вас є. Фестиваль мені сподобався, він буквально пульсує креативом. Але він ішов не від режисерів, а від фотографів, художників та інших людей споріднених професій. Усі навколо пітчинґувати мені ідеї, пов’язані з напівдокументальною темою…

 

Добре було б цю енергію, позитивну і активну, спрямувати в правильне русло. Тому що в українському документальному кіно, на диво, нічого не відбувається. На одному з фестивалів довелося ознайомитись із короткометражними фільмами з України. І хоча їхні автори – молоді люди, фільми виглядали якось поза сучасним контекстом. Очевидно, їх навчали люди, у яких дуже старе уявлення про кіно, і в результаті в режисерів абсолютно звернуті мізки. При цьому молодь абсолютно сучасна, і все з ними нормально.

 

Можливо, питання в самих викладачах… Нове покоління не приходить, а ті, хто на видноті, не тому навчені. Документальне кіно не вимагає тривалого навчання в принципі. Якщо є бажання, ті ж журналісти можуть витратити рік на навчання, наприклад, у приватній школі Марини Разбєжкіної...»

 

Повну версію інтерв’ю читайте на сайті «Телекритики»…

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024