DOCU/АРТ: вторинна переробка

14 березня 2017

Про закони збереження енергії у фільмах нинішньої програми DOCU/АРТ розповідає програмна координаторка фестивалю Ольга Бірзул.

 

Фундаментальний закон природи каже: енергія не може виникнути з нічого й не може зникнути в нікуди, вона лише переходить з однієї форми в іншу. Закон збереження енергії можна застосувати до всього, зокрема й мистецтва. У певному розумінні саме він логічно пояснює постійний процес переродження сюжетів, героїв, образів і ідей. Схожу вторинну переробку остаточно легітимізував постмодернізм: переплавивши творчий пошук на свідоме цитування, він довів до абсурду роль автора в сучасному суспільстві. Свобода творчості тепер дарована всім, енергія й справді нікуди не зникає, але її повторне використання у світі, перенасиченому відходами, усе частіше потребує розсортування.

 

 

Усі три фільми, зібрані в цій секції, з одного боку, демонструють дивовижний потенціал механізму вторинної переробки, а з іншого – застерігають, що, як сказав би Віктор Пєлєвін, колесо сансари поскрипує й у людини залишається все менше циклів до абсолютної утилізації.

 

Тоді як герої швейцарського фільму «Мелодія шуму» безупинно експериментують зі звуками навколишнього середовища, добуваючи оригінальну музику з водостічних труб, індустріальних звалищ і покинутих фабрик, персонажі азіатської історії «Китайські ван гоги» багатотисячним натовпом тиражують мільйони копій для європейських сувенірних крамниць, узагалі не бачивши оригіналів. Утім, у такій антитезі є своя зворотна лінійна перспектива. Збільшуючи фон, на якому зображені герої, ці фільми чітко проявляють ту дійсність, у якій відбувається локальний творчий процес.

 

У третьому фільмі «Homo Sapiens», що виразно нагадує про крихкість людського існування на цій планеті, немає жодного героя й навіть жодного людського звука. Якщо вже бути відвертим до кінця, у вічному циклі вторинної переробки все одно переможе природа. Вона просто перейде з однієї форми в іншу, проросте крізь нас буйним цвітом і відродить себе, якщо ми в найближчому майбутньому не навчимося жити в гармонії із законом збереження енергії.

 

Фото - кадр з фільму «Мелодія шуму» Ґітти Ґcелл

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
«Ми мріємо стати непотрібними»: ініціатива «Трибунал для Путіна» (T4P…
Конспект
27 березня 2025
«Ми мріємо стати непотрібними»: ініціатива «Трибунал для Путіна» (T4P) презентувала результати роботи за три роки
Конспект
27 березня 2025
Партнери «Кави з правозахисниками/-ицями» на 22 Docudays UA: результа…
Новини
21 березня 2025
Партнери «Кави з правозахисниками/-ицями» на 22 Docudays UA: результати опенколу
Новини
21 березня 2025
Оголошуємо журі «RIGHTS NOW!-2025»
Новини
19 березня 2025
Оголошуємо журі «RIGHTS NOW!-2025»
Новини
19 березня 2025
У Берліні на Café Kyiv 2025 показали документальну стрічку від ГО «До…
Новини
18 березня 2025
У Берліні на Café Kyiv 2025 показали документальну стрічку від ГО «Докудейз» про теракт в Оленівці
Новини
18 березня 2025
Запрошуємо до студентського журі Docudays UA-2025!
Новини
13 березня 2025
Запрошуємо до студентського журі Docudays UA-2025!
Новини
13 березня 2025
«Центр безпечного Інтернету»: як допомагає з просвітою документальне …
Конспект
28 лютого 2025
«Центр безпечного Інтернету»: як допомагає з просвітою документальне кіно
Конспект
28 лютого 2025
Три роки повномасштабної війни. Свідки та їхні спогади
Новини
17 лютого 2025
Три роки повномасштабної війни. Свідки та їхні спогади
Новини
17 лютого 2025
Долучайтеся до відкритої онлайн-події 11 лютого – презентації «Центру…
Новини
10 лютого 2025
Долучайтеся до відкритої онлайн-події 11 лютого – презентації «Центру безпечного Інтернету»
Новини
10 лютого 2025