«Медова земля» як виклик ігровому кіно

28 квітня 2020

Сьогодні о 20:00 запрошуємо на розмову Tête-à-tête з авторами «Медової землі», цьогорічного фестивального хіта, номінанта на премію «Оскар» – Тамарою Котевською та Любомиром Стефановим. Зустріч в онлайні модератуватиме кінокритик Сергій Ксаверов.

 

Вирісши з короткометражного фільму про життя у віддаленому гірському селищі Північної Македонії, стрічка Тамари Котевської та Любомира Стефанова зосередилася на пасічниці Хатідже, яка доглядає хвору матір і добуває дикий мед. Життя Хатідже драматично змінюється, коли до села приїздить родина кочевників. Радість сусідства стає розпачем, коли чужинці порушують місцевий життєвий уклад  і через власне неуцтво вбивають диких бджіл. Фільм-притча не позбавлений дидактичної складової. Він нагадує всім нам: треба віддавати стільки само, скільки береш. [1]

 

У македонському селі, до якого складно дістатися звичайною автівкою, Тамара Котевська та Любомир Стефанов знімали учотирьох з колегами.  В одному з інтерв’ю вони так описують процес зйомок: «Як тільки ми почали туди їздити, ми зрозуміли, що герой у документальному кіно звикає до тебе – це не так легко замінити члена команди, адже до кожного з вас ставляться як до члена, членкині родити. Якось ми думали, аби запросити ще одного оператора, однак це не спрацювало б. Окрім цього, не було місця, де б ми могли зберігати додаткову техніку. Ми спали в наметах, і коти крали нашу їжу весь час, бо просто не було місця її сховати. Це була для нас найбільша пригода». 

 

Кінокритик Сергій Васильєв зазначає: «Із величезної кількості відзнятого матеріалу автори формують настільки драматургічно виструнчену, структуровану, промовисту та внутрішньо узгоджену історію, що вона починає нагадувати ігрове кіно і, певною мірою, кидати йому виклик. Прогнозованість, яку можна закинути «Медовій землі», пов’язана з тим, що стрічка є не просто актуальною метафорою ставлення сучасної людини до природи, яке призводить до масштабних екологічних криз, але своєрідною притчею, що зі старозавітною жорсткістю демонструє невтішні та неминучі наслідки такого підходу до взаємодії з навколишнім світом». 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024