Оголошуємо стипендіатів/-ок програми FILMBOOST

02 вересня 2022

Цього літа ми започаткували стипендійну програму спільно з Deutsche Filmakademie e.V. у межах діяльності ініціативи підтримки DOCU/HELP для кінематографістів/-ок. За місяць незалежне міжнародне журі опрацювало понад 400 заявок з проєктами різних жанрів і форматів. Ми вдячні всім аплікант(к)ам і раді оголосити стипендіатів/-ок програми FILMBOOST.

Кожен/-а фіналіст/-ка отримає 5000 євро у період з 15 вересня по 31 грудня поточного року включно. Стипендія допоможе створити авторські мистецькі висловлювання, що осмислюють події війни та її наслідки, а також українську дійсність на політичному, суспільному, економічному, правовому та особистісному рівнях. 

Зустрічайте фіналістів/-ок програми FILMBOOST:

Короткий анімаційний фільм

Анастасія Фалілеєва. I died in Irpin / Я померла в Ірпені;

Дмитро Лісенбарт. The boy and the city / Хлопчик і місто.

Анімаційний доку-фікшн

Володимир Ковбаса. Fresh Memories / Свіжі спогади VR;

Проєкт анімаційного повнометражного документального фільму

Юрій Шилов;

Повнометражний документальний фільм

Олексій Радинський. War in Chernobyl / Війна в Чорнобилі;

Аліна Горлова. The Days I Would Like To Forget / Дні, які хочеться забути;

Максим Наконечний. The Days I Would Like To Forget / Дні, які хочеться забути;

Іванна Хіцінська. Company of Steel / Залізна сотня;

Жанна Максименко Довгич. Peace for Nina / Мир для Ніни;

Марина Нікольчева. Iron Man / One Day I Wish to See You Happy / Залізна людина / Одного дня я хочу побачити, що ти щасливий;

Єлизавета Сміт. Listening to the world / Прислухаючись до світу;

Ольга Бесхмельниціна. Listening to the world / Прислухаючись до світу;

Аліса Коваленко. Frontline / Фронт;

Євген Рачковський. Silent qood / Мовчазна повінь;

Ксенія Кравцова. Glyadelov / Глядєлов;

Світлана Ліщинська. A Bit of a Stranger / Трішки чужа;

Ольга Семак. Demiurge / Деміург;

Юлія Сінькевич. It’s not a full picture / За кадром;

Андрій Котляр. Iron Butterflies / Залізні метелики;

Єгор Трояновський. Roy / Рой;

Денис Воронцов. Gertruda / Ґертруда;

Ольга Стуга. The Second Line / Друга хвиля;

Аделіна Борець. Flowers of Ukraine / Квіти України;

Тарас Ткаченко. Pryimachenko Family / Родина Приймаченків;

Дмитро Грешко. Divia / Дівія;

Ігор Іванько. 3D Reich / 3Д Райх;

Олена Яковицька. Mother of angels / Мати янголів;

Марія Шевченко. Friendship of Peoples / Дружби народів;

Анна Часова. The Puppet Show / Як грати війну;

Тарас Лазер. The Intersection / Перехрестя;

Дмитро Сухолиткий-Собчук. Actor From Shelter / Актор з бомбосховища;

Роман Бордун. Marevo / Марево;

Михайло Волков. On the search of the Pokémon / У пошуках покемона;

Документальний фільм середньої тривалості

Олександр Суровцов. Zoomed Waves / Хвилі на зумі;

Документальний серіал

Юлія Гонтарук. Fortress Mariupol / Фортеця Маріуполь;

Юрій Грузінов. #CINEMAGROUP / #ГРУПАКІNO;

Володимир Яценко. #CINEMAGROUP / #ГРУПАКІNO;

Короткометражний документальний фільм

Тарас Співак. Black Sea Matters / Справи по-чорноморськи;

Ганна Тиха. Kilometer / Кіломет;

Тета Цибульник. Nucleus / Ядро;

Ігровий повнометражний фільм

Марися Нікітюк. Cherry blossom / Цвіт вишні;

Нікон Романченко. State / Стан;

Олександра Братищенко. F**king Sensitivity / Грьобана чутливість;

Тетяна Симон. F**king Sensitivity / Грьобана чутливість;

Руслан Батицький. Blindsight / Сліпобачення;

Філіп Сотниченко. Honeymoon / Медовий місяць;

Микола Засєєв. Dawn Chorus / Ранковий хор;

Ілля Волинець-Тріфонов. Dawn Chorus / Ранковий хор;

Валерія Сочивець. Round Table, Square Shape / Круглий стіл квадратної форми;

Валерія Кальченко. Shtuka / Штука;

Ігор Савиченко. I do not remember this war / Я не пам’ятаю цю війну;

Семен Мозговий. Chrysanthemum Day / Свято хризантем;

Анна Яценко. The Tragedy / Трагедія;

Сергій Лисенко. We’re here from CINC / Ми від Главкому;

Михайло Маслобойщиков. The City / Місто;

Андрій Гулянич. Demons / Демони;

Станіслав Битюцький. Inheritance / Спадок;

Денис Іванов. Kai / Кай;

Ігровий короткометражний фільм

Владлен Одуденко. Alive / Жива;

Надія Парфан. The Annunciation / Благовіщення.

 

Нагороду від Irish Filmmakers supporting Filmmakers за підтримки Element Pictures & Screen Directors Guild of Ireland — 2000 євро та послуги ірландської постпродакшн-компанії Outer Limits на тиждень постпродакшну — здобув документальний короткометражний проєкт «81» Лі Білецької (Li Biletska).

Процес відбору та результати коментують партнери програми, міжнародне журі проєкту та директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО.

Анне Леппін, генеральна директорка Німецької кіноакадемії:

«Ми всі в Німецькій кіноакадемії дуже щасливі, що нам вдалося створити цю стипендіальну програму за такий короткий термін і організувати фінансування для продовження цих 60-ти справді потужних кінопроєктів. Ми також хотіли, щоб FILMBOOST став символом солідарності з українськими колегами/-жанками. Кінокультура є важливою для ідентичності народу України та знаковою для людей у Європі та світі. Ми задоволені рішенням журі та з нетерпінням чекаємо на знайомство зі стипендіат(к)ами та супровід їхніх цікавих та важливих проєктів».

Дар’я Бадьор, кінокритикиня-фрілансерка, редакторка та журналістка:

«Насамперед я дуже вдячна бути частиною цього; дякую, що запросили мене як експертку. Я надзвичайно щаслива, що мала змогу побачити різні кінопроєкти, над якими працюють українські кінематографіст(к)и. Багато з цих проєктів обіцяють захопливі фільми та розвиток як для своїх творців, так і для глядачів/-ок. Я бажаю їм удачі й з нетерпінням чекаю можливості подивитися їх на екрані. Щодо процедури відбору: я рада, що Docudays UA це зробив, адже команда фестивалю вміє вирішувати надзвичайно складні завдання, а також має довіру української кіноспільноти. Проте я б також запропонувала подумати про те, щоби посилити вимоги до рекомендаційних листів. Адже дуже часто виникали ситуації, коли призначені продюсер(к)и або партнери в проєкті-заявці писали рекомендаційні листи для заявників. Тут є певний конфлікт інтересів. Але загалом я вважаю, що це був важливий досвід для всіх учасників/-ць! Ще раз дякую за запрошення».

 

Анна Мачух, виконавча директорка Одеського міжнародного кінофестивалю:

«Я була дуже рада стати частиною журі програми FILMBOOST. Ознайомившись за період роботи зі 179-ма заявками від наших кінематографістів/-ок, можу з упевненістю сказати, що українському кіно — бути! Війни та кризи — це завжди поштовх до творчості та розвитку. Хотілося б, щоби наша країна уникнула такої долі й наш кінематограф розвивався своїм, мирним шляхом. Але життя склалось інакше, і такі програми, як FILMBOOST, життєво необхідні для того, щоби кіноіндустрія продовжила своє існування, а історії, які народились у ці місяці, були реалізовані».

 

Юлія Коваленко, кандидатка культурології, кінокритикиня, програмерка Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA:

«Тут, вочевидь, міг би бути оптимістичний текст про те, як важко було деколи обирати переможців/-ниць з-поміж такої кількості захопливих ідей і конкурентоспроможних напрацювань, як і про те, що кожен вибір, зрештою, став не компромісним, а щирим рішенням. І це було б щирою правдою. Утім, я переконана, що замість мого тексту про це скоро засвідчать самі фільми. Я ж натомість хочу скористатися цим приводом, аби подякувати всім аплікант(к)ам за те, що їхні роботи надали можливість відчути мою / нашу (не)самотність. Упізнавані історії й переживання, схожі досвіди й мотивації, непрості рішення, які чимало з нас болісно ухвалювали впродовж останніх пів року, на тлі вигорання внаслідок війни за останні вісім років. Зрештою, усі отримані заявки складаються в певний портрет країни, у якій люди — від західних до східних кордонів, від півночі до півдня — проживають схожі проблеми й радості, горе й успіхи, мають спільні цінності й дискурси. Ця цінна єдність і (не)самотність — це те, що попри все дарує щирий оптимізм. Побачимося на показах українського кіно!».

Мартіна Блейс, очільниця Berlinale Co-Production Market:

«Брати участь у цій прекрасній ініціативі як представниця журі — справжня честь. Багато українських проєктів були мені знайомі з минулих років, а все-таки, я була справді вражена ряснотою, різноманіттям та надзвичайно потужною якістю поданих проєктів, і, не в останню чергу, стійкістю кінематографічної спільноти, яка воліє втілити сильний український контент у життя, донести його світові, незважаючи на неймовірно важкі умови для творчості під час війни. Я б тільки хотіла, аби ми могли підтримати всіх кінематографістів/-ок у цьому прагненні, через те, що необхідність підтримки очевидна, буквально в кожному випадку».

Віктор Глонь, кінознавець, перекладач, редактор:

«Я був надзвичайно здивований, побачивши такий широкий спектр ідей, що охоплюють практично всі можливі кіножанри та масштаби виробництва: від короткометражних DIY-фільмів до високобюджетних серіалів; від інтимних особистих історій до амбітних універсальних наративів… Звісно, повномасштабне російське вторгнення підкосило українську кіноіндустрію сьогодні, але воно також зробило наш творчий потенціал більш цілеспрямованим, і навіть безпосереднім.

Звісно, журі було складно вибрати лише 60 проєктів для підтримки. І все ж таки надихає усвідомлення того, що існує так багато потенціалу, що очікує на наступний Filmboost або на подібну програму. Яку, я впевнений, чудова команда Docudays UA вже прагне організувати».

Дар’я Бассель, директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО:

«Здається, українське кіно завжди існує «попри», а не «завдяки». Кожна криза: економічна, політична — на жаль, як показує історія, дорівнює одному загубленому кінематографічному поколінню. У лютому й березні здавалось, що молоде покоління українських кінематографістів/-ок стане черговою загубленою генерацією. Але зараз є надія, що цього разу історія складеться по-іншому. Безпрецедентна підтримка іноземних партнерів, за яку я безмежно вдячна, свідчить, на мою думку, про те, що українське кіно вже зайняло певну важливу позицію на міжнародному ринку. І це результат нашої з вами роботи. Не зупиняймося».

 

Невдовзі ми детально розповімо про кожен проєкт-переможець на офіційних сторінках, а також представимо учасників й учасниць програми. Слідкуйте за оновленнями та вболівайте за розвиток української кіноіндустрії.

FILMBOOST започатковано ГО «Докудейз» та Deutsche Filmakademie e.V. за сприяння Уповноваженого Федерального уряду Німеччини з питань культури та медіа та Гете-Інституту.

Спеціальний випуск 19 Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини
 11 — 13 
листопада 2022
Civil Pitch 2.0 підтримав Goethe Institut
Новини
30 листопада 2022
Civil Pitch 2.0 підтримав Goethe Institut
Новини
30 листопада 2022
Як відбулася презентація делегації кінокураторів/-ок з України на кін…
Новини
30 листопада 2022
Як відбулася презентація делегації кінокураторів/-ок з України на кінофестивалі IDFA?
Новини
30 листопада 2022
ГО «Докудейз» засуджує цензуру та висловлює солідарність з українськи…
Новини
18 листопада 2022
ГО «Докудейз» засуджує цензуру та висловлює солідарність з українськими кінематографіст(к)ами
Новини
18 листопада 2022
Спецвипуск 19 Docudays UA: підсумки київського кіновікенду, правозахи…
Новини
14 листопада 2022
Спецвипуск 19 Docudays UA: підсумки київського кіновікенду, правозахисна програма та Мандрівний фестиваль
Новини
14 листопада 2022
Одинацять кінокураторів/-ок з України на кінофестивалі IDFA
Новини
14 листопада 2022
Одинацять кінокураторів/-ок з України на кінофестивалі IDFA
Новини
14 листопада 2022
Події «Архіву війни» на спеціальному випуску 19 Docudays UA
Огляд програми
11 листопада 2022
Події «Архіву війни» на спеціальному випуску 19 Docudays UA
Огляд програми
11 листопада 2022
DOCU/CИНТЕЗ: інші види, агентність і засоби виразності
Огляд програми
07 листопада 2022
DOCU/CИНТЕЗ: інші види, агентність і засоби виразності
Огляд програми
07 листопада 2022
RIGHTS NOW! Правозахисна програма 19 Мандрівного Docudays UA
Огляд програми
31 жовтня 2022
RIGHTS NOW! Правозахисна програма 19 Мандрівного Docudays UA
Огляд програми
31 жовтня 2022