«Фото 51»: Чи прописана корупція у ДНК Росії?

14 березня 2014

В рамках 11-го Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA працюватиме фотовиставка Міхаіла Фрідмана «Фото 51»: Чи прописана корупція у ДНК Росії?» (Будинок кіно, 3 поверх, 21-28 березня 2014)

 

ОФІЦІЙНЕ ВІДКРИТТЯ ВИСТАВКИ ТА ПРЕС-БРИФІНГ: 22 березня (субота) о 17.00

Також Міхаіл Фрідман проведе майстер-клас «Аналітична фотожурналістика»: 22 березня (субота) о 14:00, Кінопанорама, Малий зал (вул. Шота Руставелі, 19).

 

Ніби ланцюжки ДНК, що звиваються у спіральну структуру, вкоріненість корупції на базових рівнях функціонування російського суспільства видається водночас банальною та разючою. Коли я починав цей проект, то знав, що не потребую агресивних виявів корупції. Я міг спокійно оминати пишні нічні клуби, не мусив підслуховувати під дверима, винюхувати про кримінальні зв‘язки. Насправді, все, що мені було потрібно, – це сама Росія. І коли я дістався до Санкт-Петербурга і Москви, до малих містечок у Карелії та на Уралі, достатньо було проїхатися на машині чи пройтися пішки, щоб помітити корупцію скрізь: у березовому гаю, делікатно облямованому стрічкою як місце злочину; серед команди, що готує фестиваль «Червоні вітрила», навіть у самотній машині, що їде по звивистій дорозі вночі.

 

Хоча більшість людей цього не визнають, корупція в Росії стала самодостатньою – вона є основою функціонування решти інституцій. Без патрон-клієнтських оборудок неможливо уявити бізнес та освіту, поліцію та військову сферу, медицину та судоустрій. З часом у мені розвинулася специфічна чутливість, і тепер в усьому – в кожній будівлі, дорожній інспекції чи закинутій фермі – я бачив втілення того, як корупція просочується в усі органи громадянського суспільства. У певному сенсі моя пильність віддзеркалювала параною та зверхність, через які корупція так міцно вплітається в повсякденне життя людей.

 

Хоча така ситуація існувала завжди, за правління Путіна тиск державних органів у всіх сферах сприяв тому, що корупція прописалася в самому коді держави та громадянського суспільства. Не дивно, що всі хочуть працювати у державному секторі: причина не в зарплатах, а в гарантованому підвищенні статусу. Країною тепер керує кримінально-корпоративний синдикат на чолі з Путіним.

 

Корупція, в моєму розумінні, є ширшою за будь-який одиничний вчинок – це прийняття всієї системи в цілому. Ненормальні речі – хабарництво, побиття, адюльтер, блат, халатність, шовінізм, брехня та цинізм обраних посадовців – сприймаються як належне.

 

У росіян є жарт: «Саме місто чудове, просто район поганий». Мета моєї роботи – почати говорити про те, чому це видається нам смішним. Чому росіяни вважать себе непричетними до проблеми корупції й звинувачують лише державу? Наприклад, про це можна говорити мовою зображень. «Фото 51» – це видатна рентгенограма, знята в 1951 році, що дозволила дослідникам змоделювати структуру ДНК. Для мене «Фото 51» символізує здатність фотографії робити приховане видимим. Я хочу скористатися цією здатністю та почати виявляти деструктивний вплив корупції на ДНК російського суспільства.

 

Міхаіл Фрідман

 

Міхаіл Фрідман народився в Молдові, живе в Нью-Йорку. За освітою – економіст і політолог. Багато років працював координатором проектів у гуманітарних організаціях по всьому світу, в тому числі в лавах «Лікарів без кордонів». Читає лекції у фотошколах Нью-Йорка, Москви та Санкт-Петербурга. Його роботи, представлені французькою фотоагенцією Cosmos, німецько-австрійсько-швейцарською Laif та російською – Salt Images, публікуються в провідних світових виданнях. Призер багатьох фотоконкурсів, зокрема – Picture of the Year International. Сайт Міхаіла Фрідмана: www.medvedia.com 

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Дія, простір і людина у фільмі «Мілітантропос»: розмова з Єлизаветою …
Інтерв'ю
07 червня 2025
Дія, простір і людина у фільмі «Мілітантропос»: розмова з Єлизаветою Сміт, Аліною Горловою та Семеном Мозговим
Інтерв'ю
07 червня 2025
Скільки спить комунікаційна команда Docudays UA, або Підходьте обійма…
Інтерв'ю
06 червня 2025
Скільки спить комунікаційна команда Docudays UA, або Підходьте обійматися на фестивалі!
Інтерв'ю
06 червня 2025
Голоси української документалістики: Docudays UA представляє оновлени…
Культурна дипломатія
06 червня 2025
Голоси української документалістики: Docudays UA представляє оновлений каталог
Культурна дипломатія
06 червня 2025
Звуки листа у майбутнє: інтерв’ю з режисеркою Ольгою Журбою про стріч…
Інтерв'ю
05 червня 2025
Звуки листа у майбутнє: інтерв’ю з режисеркою Ольгою Журбою про стрічку «Пісні землі, що повільно горить»
Інтерв'ю
05 червня 2025
Як не загубитися у фестивальних новинах? Представляємо ілюстрований г…
Новини
04 червня 2025
Як не загубитися у фестивальних новинах? Представляємо ілюстрований гід 22 Docudays UA!
Новини
04 червня 2025
Docudays UA відновлює сортування відходів на фестивалі: як це працюва…
Новини
04 червня 2025
Docudays UA відновлює сортування відходів на фестивалі: як це працюватиме
Новини
04 червня 2025
Актуальні теми для української кіноспільноти: програма майстерні DOCU…
Огляд програми
04 червня 2025
Актуальні теми для української кіноспільноти: програма майстерні DOCU/КЛАС 2025
Огляд програми
04 червня 2025
Дивіться онлайн на DOCUSPACE під час 22 Docudays UA
Огляд програми
03 червня 2025
Дивіться онлайн на DOCUSPACE під час 22 Docudays UA
Огляд програми
03 червня 2025