«Фото 51»: Чи прописана корупція у ДНК Росії?

14 березня 2014

В рамках 11-го Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA працюватиме фотовиставка Міхаіла Фрідмана «Фото 51»: Чи прописана корупція у ДНК Росії?» (Будинок кіно, 3 поверх, 21-28 березня 2014)

 

ОФІЦІЙНЕ ВІДКРИТТЯ ВИСТАВКИ ТА ПРЕС-БРИФІНГ: 22 березня (субота) о 17.00

Також Міхаіл Фрідман проведе майстер-клас «Аналітична фотожурналістика»: 22 березня (субота) о 14:00, Кінопанорама, Малий зал (вул. Шота Руставелі, 19).

 

Ніби ланцюжки ДНК, що звиваються у спіральну структуру, вкоріненість корупції на базових рівнях функціонування російського суспільства видається водночас банальною та разючою. Коли я починав цей проект, то знав, що не потребую агресивних виявів корупції. Я міг спокійно оминати пишні нічні клуби, не мусив підслуховувати під дверима, винюхувати про кримінальні зв‘язки. Насправді, все, що мені було потрібно, – це сама Росія. І коли я дістався до Санкт-Петербурга і Москви, до малих містечок у Карелії та на Уралі, достатньо було проїхатися на машині чи пройтися пішки, щоб помітити корупцію скрізь: у березовому гаю, делікатно облямованому стрічкою як місце злочину; серед команди, що готує фестиваль «Червоні вітрила», навіть у самотній машині, що їде по звивистій дорозі вночі.

 

Хоча більшість людей цього не визнають, корупція в Росії стала самодостатньою – вона є основою функціонування решти інституцій. Без патрон-клієнтських оборудок неможливо уявити бізнес та освіту, поліцію та військову сферу, медицину та судоустрій. З часом у мені розвинулася специфічна чутливість, і тепер в усьому – в кожній будівлі, дорожній інспекції чи закинутій фермі – я бачив втілення того, як корупція просочується в усі органи громадянського суспільства. У певному сенсі моя пильність віддзеркалювала параною та зверхність, через які корупція так міцно вплітається в повсякденне життя людей.

 

Хоча така ситуація існувала завжди, за правління Путіна тиск державних органів у всіх сферах сприяв тому, що корупція прописалася в самому коді держави та громадянського суспільства. Не дивно, що всі хочуть працювати у державному секторі: причина не в зарплатах, а в гарантованому підвищенні статусу. Країною тепер керує кримінально-корпоративний синдикат на чолі з Путіним.

 

Корупція, в моєму розумінні, є ширшою за будь-який одиничний вчинок – це прийняття всієї системи в цілому. Ненормальні речі – хабарництво, побиття, адюльтер, блат, халатність, шовінізм, брехня та цинізм обраних посадовців – сприймаються як належне.

 

У росіян є жарт: «Саме місто чудове, просто район поганий». Мета моєї роботи – почати говорити про те, чому це видається нам смішним. Чому росіяни вважать себе непричетними до проблеми корупції й звинувачують лише державу? Наприклад, про це можна говорити мовою зображень. «Фото 51» – це видатна рентгенограма, знята в 1951 році, що дозволила дослідникам змоделювати структуру ДНК. Для мене «Фото 51» символізує здатність фотографії робити приховане видимим. Я хочу скористатися цією здатністю та почати виявляти деструктивний вплив корупції на ДНК російського суспільства.

 

Міхаіл Фрідман

 

Міхаіл Фрідман народився в Молдові, живе в Нью-Йорку. За освітою – економіст і політолог. Багато років працював координатором проектів у гуманітарних організаціях по всьому світу, в тому числі в лавах «Лікарів без кордонів». Читає лекції у фотошколах Нью-Йорка, Москви та Санкт-Петербурга. Його роботи, представлені французькою фотоагенцією Cosmos, німецько-австрійсько-швейцарською Laif та російською – Salt Images, публікуються в провідних світових виданнях. Призер багатьох фотоконкурсів, зокрема – Picture of the Year International. Сайт Міхаіла Фрідмана: www.medvedia.com 

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024