Радянський культурфільм – це жанр, що виник у 1920-х роках на перетині агітпропу, анімаційних експериментів і нехудожніх форматів на кшталт етнографічних чи науково-популярних фільмів. Погляньмо ближче на цей жанр. Стає очевидно, що питання того, яким саме і чим саме може чи має бути «революційне кіно» і як саме мають народжуватися нові сталі вирази та гасла на кшталт «Нової Людини» чи «Нової Жінки», ще досить довго залишалися предметами обговорень. Основним завданням культурфільму була освіта та просвіта глядачів – як у питаннях політиної та особистої гігієни, так і в ідеологічних питаннях – і ці цілі були тісно пов’язані з ідеєю створення нового радянського глядача. Отже, мета була зрозуміла. Але засоби ще треба було випробувати. У своїй лекції критикиня і відома експертка з радянського культурфільму Барбара Вурм також зосередиться на радянському гігієнічному фільмі «Жінці про жінку» (1928 року), що був наданий для показу Державним кіноархівом України, й обговорить його особливості в контексті ранньорадянського кіно і соціального питання «нової жінки».
Захід модерує Станіслав Мензелевський (Національний центр Олександра Довженка).
Барбара Вурм викладає слов’янську літературу та кіно в Університеті Гумбольдта в Берліні. Вона нещодавно отримала ступінь PhD за дисертацію про радянський культурфільм 1920-х років. Барбара – співредакторка двох книжок про Дзиґу Вертова й авторка кількох статей у сфері російських та радянських медіа, кіно та літератури. На додаток до своїх академічних інтересів, вона працює критикинею-фрілансеркою і кураторкою на кількох кінофестивалях (goEast та DOK Leipzig) та спеціалізується на пострадянських країнах.
Станіслав Мензелевський працює в Національному центрі Олександра Довженка, який є державним кіноархівом. Як очільник відділу досліджень і програм Центру Станіслав досліджує німе та звукове радянське кіно, пише статті на теми кіно та культури, організовує кінопокази і ретроспективи (у 2015 році був куратором ретроспективи українського авангарду в кіноцентрі «Арсенал» у Берліні). Співавтор проекту «Атомоград. Монтаж утопії» (2016). У 2013 був гостьовим дослідником за програмою Карнегі в Інституті Гаррімена при Колумбійському університеті.