DOCU/ЧЕТВЕР: онлайн-майстерня для документалістів

24 вересня 2018

Продовжуємо гарну традицію нашої «онлайн-кіношколи» і щотижня запрошуємо до «ВЕЛИКОЇ ІДЕЇ» на перегляд DOCU/КЛАС! Майстерня цьогорічного фестивалю – це низка лекцій, творчих зустрічей і дискусій, що торкнулися і ролі телебачення, і кінокритики в нашій країні, поезії та віртуальності в документальному кіно, і звісно, створення фільмів з особливою «імпакт-кампанією».

 

Перше відео буде доступне онлайн уже цього четверга, 27-го вересня. Починаємо з того, як у ранньорадянських документальних фільмах конструювався образ нової жінки. Про це розказують знавці архівного кіно – Бабара Вурм та Стас Мензелевський.

 

Критикиня і відома експертка з радянського культурфільму Барбара Вурм

 

Отже, щочетверга відео з’являтимуться в розділі «Практики» на сайті «ВЕЛИКА ІДЕЯ». А потім їх можна буде переглянути на нашій оновленій онлайн-платформі з документалістики DOCU/ПРОСТІР. Відео доступні із синхронним перекладом українською мовою та мовами оригіналу.

 

Лучяно Борізоне й Лорен Віссот під час Docudays UA-2018

 

Зокрема, це будуть зустрічі у форматі діалогу. Про поезію й відсутність різниці між ігровим і документальним поговорять два відомі кінокритики та фестивальні програмери – Лучяно Борізоне й Лорен Віссот. Cвій «artist talks» триматиме зірка литовського кіно Арунас Мателіс за модерування не менш знаного в документалістиці експерта Туе Стін Мюллера.

 

У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером

 

Також ми запросили кінокритиків та кінокритикинь з України, Данії, Іспанії та Сполучених Штатів подискутувати про документалістику змін.

 

Дискусія з кінокритиками: Право на історію в документальному кіно

 

І зорганізували під час фестивалю контроверсійний круглий стіл, присвячений питанню ефективному розповсюдженню документального кіно для суспільних зрушень. До цієї розмови ми запросили представників та представниць українських телеканалів та їхніх колег з молодого медіа-проекту «Current Time», започаткованого «Радіо Свобода» за підтримки «Голосу Америки».

 

Круглий стіл на тему «Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?»

 

Майстер-класи практичного спрямування будуть особливо цікавими всім гравцям індустрії документального кіно. У своїй лекції британська експертка Ребекка Ешдаун розповідає про те, як розробити унікальну та ефективну стратегію дистрибуції фільму й досягнути імпакт-цілей, адже спільнота документалістів сьогодні здатна впливати на суспільні зміни. Ребекка має чималий досвід у цій справі – варто лише зазначити, що вона очолювала кампанію з розповсюдження картини «Ні» знаного чилійського режисера Пабло Ларраіна в співпраці з Amnesty International.

 

Ребекка Ешдаун під час Docudays UA-2018

 

Організація «Fight For Right» цьогоріч підготувала на фестиваль майстер-клас зі створення тифлокоментарів для людей з порушеннями зору. Усі деталі такого процесу дивіться в нашій майстерні.

 

Майстер-клас «Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокоментар»

 

І звісно поговоримо про тенденції у документалістиці. Фотограф Йосип Сивенький та журналістка-міжнародниця Наталя Гуменюк розкажуть про роботу з технологією VR 360° під час створення документального проекту «Рани 360°», присвяченого українським військовим, які проходять шлях відновлення після поранень у війні на сході України.

 

Фотограф Йосип Сивенький та журналістка-міжнародниця Наталя Гуменюк

 

Розклад публікацій:

 

27 вересня: Створення Нової Жінки. Барбара Вурм про реальність та утопію в ранньорадянському кіно.

4 жовтня: Дискусія з кінокритиками: право на історію в документальному кіно.

11 жовтня: Поезія в документальному кіно. Розмова Лучяно Барізоне з Лорен Віссо.

18 жовтня:  Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?

25 жовтня: Мистецтво «імпакту»: створення ефективної стратегії дистрибуції документального фільму.

1 листопада: Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокоментар.

8 листопада: У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером.

 

 

Усі фото: Docudays UA

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024