Між вірою та релігією. Програма «СВЯТА РІВНІСТЬ»

14 березня 2018

Що буде, якщо запросити півсотні режисерів задокументувати релігійні обряди в різних куточках світу? Про спецпрограму фестивалю «СВЯТА РІВНІСТЬ» розповідає програмна координаторка Ольга Бірзул.

 

Безумовно, буде гучний і яскравий проект: масштабність завжди впадає у вічі. Як це вплине на суспільну свідомість? Напевно, ніяк. Релігійні «скріпи» не під силу навіть такій гострій сокирі, як кіно. Тоді чому фільм «Сакральне» Томаса Леннона увійшов у програму про релігійну нерівність? Напевно, з тієї простої причини, що на початку розмови хотілося б запропонувати наблизитися до людей, які передусім вшановують традиції своїх предків. Віра, як би її не намагалася політизувати релігія, супроводжує людину з давніх-давен. Паралельно з мистецтвом вона підтримує культурне розмаїття світу. І хоч як би секулярна спільнота не намагалася відокремити духовне від світського, непорозуміння на цьому ґрунті, на жаль, залишаються в топі новинних заголовків.

 

 

Фільм «Сакральне» у програмі СВЯТА РІВНІСТЬ передусім створює тло, настрій і рівновагу, хай яку хитку, перш ніж перейти до світлої і похмурої сторони релігії. Як храм і його служитель можуть стати порятунком у найтрагічніший момент існування – розповідає картина «Відхід» Лани Вілсон. У центрі сюжету – буддійський монах Іттецу Немото, який за допомогою авторської методики рятує людей від крайнощів. Серед його японських «клієнтів» – доведені до відчаю і схильні до суїциду люди. Іттецу в минулому панк-музикант. Сьогодні він разом зі своєю паствою намагається зрозуміти, для чого варто боротися за життя. Але не стільки під суворим поглядом божественних сил, скільки під чуйним керівництвом свого серця.

 

«Дуґма: Кнопка» – у певному сенсі антонім до попереднього фільму. Режисер стрічки Паул Салахадін Рефсдаль створив інтимний портрет радикалів із сирійської організації «Джабхат ан-Нусра». Дуґма – це кнопка, яка запускає детонацію начиненого вибухівкою автомобіля джихадиста-смертника. Його життя повністю належить релігії, заради якої можна вбити і померти І, відповідно, похмурій її стороні.

 

Текст: Ольга Бірзул

Чільне фото: кадр з фільму «Сакральне»

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
17 подій Docudays UA у відкритому доступі в онлайн-кінотеатрі DOCUSPA…
Огляд програми
22 червня 2025
17 подій Docudays UA у відкритому доступі в онлайн-кінотеатрі DOCUSPACE
Огляд програми
22 червня 2025
Незліченні рідкісні ресурси: підсумки Docudays UA 2025
Новини
20 червня 2025
Незліченні рідкісні ресурси: підсумки Docudays UA 2025
Новини
20 червня 2025
Docudays UA розпочав цифровізацію Каталогів української документаліст…
Культурна дипломатія
17 червня 2025
Docudays UA розпочав цифровізацію Каталогів української документалістики та презентує онлайн-видання 2019 року
Культурна дипломатія
17 червня 2025
Зустрічайте проєкти-переможці шоукейсу RAW DOC 2025
Новини
14 червня 2025
Зустрічайте проєкти-переможці шоукейсу RAW DOC 2025
Новини
14 червня 2025
Робота з пам'яттю, особлива акустика та діалог: інтерв’ю з організато…
Інтерв'ю
13 червня 2025
Робота з пам'яттю, особлива акустика та діалог: інтерв’ю з організатор(к)ами та ментор(к)ами Лабораторії
Інтерв'ю
13 червня 2025
«Кожен уламок — це пам’ять»: Сашко Долгий про нагороду для Docudays U…
Інтерв'ю
13 червня 2025
«Кожен уламок — це пам’ять»: Сашко Долгий про нагороду для Docudays UA 2025
Інтерв'ю
13 червня 2025
Вітайте переможців і переможниць Docudays UA 2025!
Новини
12 червня 2025
Вітайте переможців і переможниць Docudays UA 2025!
Новини
12 червня 2025
Щоденник крихкості та любові: режисерка Аліна Максименко про стрічку …
Інтерв'ю
12 червня 2025
Щоденник крихкості та любові: режисерка Аліна Максименко про стрічку «Зшиті кроки»
Інтерв'ю
12 червня 2025