«Teen Spirit»: виклики дорослішання

13 лютого 2020

Цього року Docudays UA розкриває тему дорослішання. Про головну кінопрограму «Teen Spirit» розмірковує програмна директорка фестивалю Вікторія Лещенко.

 

Іноді стати дорослим – означає усвідомити, що гепі енд може не відбутися. Виклик – навчитися жити із цим знанням. Ідея вічної молодості та гепі енду як непохитної цінності, що пропагується в медіа та особливо в комерційних повідомленнях, лише збиває на манівці. Одночасно в культурі, де дорослим пропонують залишатися дітьми, останні подекуди займають місце «дорослих». Виступ 16-річної Ґрети Тунберґ під час Генеральної асамблеї ООН зробив цей факт ще очевиднішим. Незалежно від того, чи був це бунт на кораблі, чи спланована кампанія, складно заперечити: сьогодні підлітки виходять у сферу політичного. Немає більше «шарму вічної молодості». Є виклик уявленню про «дітей» як таких – віднині невідомо, де й коли ти станеш «дорослим». Навіть більше, необов'язково відповідати цим уявним критеріям, щоби провадити діалог на рівних. Юні герої та героїні фільмів програми «Teen Spirit» постають перед непростим моментом, коли потрібно зробити «дорослий» вибір. 

 

 

Стрічка «Аврора» оповідає про талановиту норвезьку авторку та виконавицю пісень. Відтоді, як запис з її співом на Youtube облетів інтернет, її життя кардинально змінилось. Із 16-річної ексцентричної та відлюдькуватої дівчинки з норвезької глибинки вона стала поп-ідолом Авророю, яка має фанатів по всьому світу. Це історія дорослішання творчої особистості та переосмислення особистісного успіху. У фільмі ми слідуємо за Авророю в її дворічному турі з дебютним альбомом. Працюючи над наступним альбомом, героїня проживає період творчої кризи, суперечки з продюсерами накладаються на втрату та спробу віднайти себе.

 

Кадр з фільму «Аврора»

 

Призер фестивалю «Санденс» фільм «Підборіддя» привідкриває завісу над життям інстаграмерів-інфлюенсерів в Америці. Молоді люди утворюють власні продакшн-компанії, де є проджект-менеджер(к)и, «зірки»-блогер(к)и та продакшн-команди. Цей світ жорсткий та прагматичний. Він про великі злети та падіння, адже кар'єра «зірки» триває недовго. Рано чи пізно доводиться повертатися до школи та надскладного процесу пошуку себе.  

 

«Безсмертний» – монументальне кіно, де зледеніло все людське. Це стрічка про середовище, де люди не мають думок або почуттів або ми ніколи їх не почуємо. У Мурманській області час застиг ще від часів ГУЛАГу. Іронічний поворот сучасності – тепер у місці, де досі живуть нащадки гулагівців, коритися навчають дітей у складі «Юнармії». Їх інтегрують у жорстку мілітаристську матрицю, де люди – лише виконавці чужої волі. Хлопчики повинні служити в армії та захищати батьківщину. Дівчата танцювати та любити героїв. Усе просто та насправді страшно. Глядач(к)ам лишається насолоджуватися неймовірною операторською роботою. 

 

Кадр з фільму «Безсмертний»

 

Несподівана історія постає у фільмі «Будда в Африці», що зображує китайський інтернат в африканській країні Малаві, де навчаються місцеві сироти. Вони змушені вивчати основи ґунфу, китайську мову та як їсти паличками рис. Це їхній єдиний шанс на освіту в цій країні. Однак це також історія про те, що захист власної гідності та переконань – це вибір, над яким ми починаємо замислюватись уже в юному віці.

 

Кадр з фільму «Будда в Африці»

 

Стрічка «Панки» наголошує на важливості психотерапії в родинних стосунках. Події розгортаються на французькій фермі, куди батьки привозять своїх дітей-підлітків для «перевиховання». Це їхня остання надія. Часто батьки, як і діти, переживають кризу в стосунках, а подекуди бояться одне одного. Це стосунки, де переважає неприйняття та ненависть. Аби вийти з пастки непорозуміння, іноді потрібно спробувати поглянути на ситуацію з боку, і цим поглядом ззовні може стати психолог(иня).

 

«У пошуках Єви» – сміливий та потужний портрет про героїню нашого часу. У її експериментах зі своєю тілесністю та сексуальністю переплітаються приватний досвід та політичний меседж. Тоді як соцмережі переповнені гейтерством, співчуттям та захопленням героїнею, перед нами постає особистісний погляд на надзвичайно вразливу, відважну та прекрасну жінку.

 

Чільне фото: кадр з фільму «У пошуках Єви» 

 

Нам неабияк важлива ваша підтримка – зробити внесок на розвиток Docudays UA і долучитися до клубу друзів DOCU/CITIZEN можна за посиланням. 

17 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
20–29
березня 2020
Українське кіно під загрозою: звернення до прем'єр-міністра
Новини
Українське кіно під загрозою: звернення до прем'єр-міністра
Спільно з українськими кінематографіст(к)ами закликаємо не скорочувати фінансування українського кіно
Новини
Звернення про недопущення створення консультради з «представниками ОР…
Новини
Звернення про недопущення створення консультради з «представниками ОРДЛО»
Новини
FAQ про абонементи та акредитації
Новини
FAQ про абонементи та акредитації
У контексті перенесення фестивалю
Новини
Docudays UA перенесено у зв'язку з карантином
Новини
Docudays UA перенесено у зв'язку з карантином
Новини
DOCU/ТАБІР: документальні канікули для дітей і підлітків
Новини
DOCU/ТАБІР: документальні канікули для дітей і підлітків
Вивчайте детальний розклад подій
Новини
Вибачте. Зображення відсутнє: фільми-подорожі, фільми-есе
Новини
Вибачте. Зображення відсутнє: фільми-подорожі, фільми-есе
Новини
Кіноесе як розрив, як чиста впертість
Новини
Кіноесе як розрив, як чиста впертість
Про фестивальну кінопрограму «Вибачте. Зображення відсутнє»
Новини
Meet Professionals: знайомтеся з експерт(к)ами кіноіндустрії особисто
DOCU/ПРО
Meet Professionals: знайомтеся з експерт(к)ами кіноіндустрії особисто
DOCU/ПРО