Перспективне сусідство: Beldocs на Docudays UA-2020

22 січня 2020

Docudays UA продовжує започатковану торік співпрацю з фестивалем документального кіно Beldocs у межах Ukrainian Doc Preview. Привідкриваємо завісу й розповідаємо більше про можливості такої колаборації, яка цього року передбачає обмін проєктами та ближче знайомство із сербськими колегами.

 

Три документальні проєкти із Сербії відвідають Docudays UA-2020 та візьмуть участь в індустрійних подіях фестивалю. А вже в травні три українські команди помандрують до Белграда презентувати свої проєкти в межах Beldocs. Один з них особисто обере Єва Ґоба, голова індустрійної платформи Beldocs, з-поміж учасників Ukrainian Doc Preview. Інші два проєкти буде відібрано через відкритий конкурс Beldocs Industry. Усім учасникам та учасницям покриють витрати на проїзд, проживання та акредитацію на кінофестиваль.

 

Як зазначає Дар’я Бассель, директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО, поїздка на Beldocs – це шанс знайти партнерів та фінансування для майбутніх стрічок: «Торік я була на фестивалі Beldocs, де разом з колегами, представницями кінофондів з Литви, Латвії, Естонії та Сербії, спробували пригадати документальні фільми, створені у копродукції між нашими країнами. Наприклад, з Литвою є «Земля блакитна, ніби апельсин» Ірини Цілик,  «Іній» Шарунаса Бартаса, «Стасіс» та «Маріуполіс» Мантаса Кведаравічюса, з Латвією – «Українські шерифи» Романа Бондарчука, а от копродукційних проєктів з Сербією ми не згадали жодного. Хоча можливості є: сербський кінофонд зацікавлений у копродукції, так само, як і українське Держкіно, на мою думку. На жаль, ми дуже мало знаємо одне про одного. Зазвичай усі прагнуть очевидних копродукцій з Німеччиною, Францією, Канадою або Північною Європою, де конкуренція надзвичайно висока, а умови деяких фондів є геть невигідними. Саме тому хочеться зробити так, аби наші продюсер(к)и більше знали про своїх найближчих сусідів, були знайомі особисто з тими, хто працює у сфері документального кіно в Сербії, та розглядали цю країну як одну з можливостей для співпраці».

 

«Хоча обидві наші країни мають давню традицію в кіно, ми дуже мало, насправді, знаємо про те, як у кожного з нас розвивається кіноіндустрія сьогодні – саме тому ми сподіваємось, що співпраця Beldocs та Docudays UA допоможе подолати цю прогалину. Розширюючись географічно за межі Балкан і запрошуючи українські проєкти взяти участь у нашому фестивалі, ми очікуємо побачити роботи з відмінним кінематографічним поглядом, що показують радості та виклики сучасного життя в Україні», – розповідає Єва Ґоба, голова індустрійної платформи Beldocs.

 

Як переможець торішнього Ukrainian Doc Preview, проєкт Ірени Стеценко «Рози. Фільм-кабаре» брав участь у Beldocs in Progress. «Індустріальна секція кінофестивалю Beldocs цікава тим, що в різних підпрограмах презентує велику добірку проєктів на різних стадіях виробництва: від Beldocs Academy – для тих, хто тільки починає девелопмент, і до скрінінгів робочих версій монтажу. Їхній фокус – країни Східної Європи, і фестиваль створює доволі репрезентативну добірку всіх ‘docs in progress’ з цього регіону. Знайомство з іноземними учасниками та учасницями допомагає налаштовувати власну оптику та орієнтуватись у контексті.  Це був дуже натхненний досвід, ми отримали корисні відгуки про наш проєкт, а також два призи, що істотно його підтримали», ділиться своїми враженнями продюсерка фільму «Рози. Фільм-кабаре» Олександра Кравченко.

 

Нагадуємо, що до третього лютого триває прийом заявок на Ukrainian Doc Preview. Це унікальна можливість на Docudays UA-2020 презентувати свої повнометражні документальні проєкти, що перебувають на стадії виробництва та постпродукції перед відбірниками/-цями світових фестивалів і представниками/-цями міжнародних фондів, сейлз-компаніями та броадкастерами.

 

Чільне фото: Індивідуальні зустрічі з режисер(к)ами проєктів Ukrainian Doc Preview на фестивалі документального кіно Docudays UA-2019

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і…
Конспект
11 липня 2024
Режисерки DOCU/Україна: про активну згоду, жіночу оптику, вестернів і те, як знайти фільм у купі сміття
Конспект
11 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
Архів війни. Словник
Новини
05 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
DOCU/СИНТЕЗ. Волонтерство, звукові архіви та солідарність
Інтерв'ю
04 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події,…
Інтерв'ю
03 липня 2024
Дар’я Бассель: «Документальне кіно краще говорить з людьми про події, які відбуваються тут і зараз»
Інтерв'ю
03 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже не…
Інтерв'ю
02 липня 2024
Вейн Джордаш: «Якщо ми втратимо Україну, наші діти житимуть у дуже небезпечному світі»
Інтерв'ю
02 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Макс Буткевич. Боремося і чекаємо
Новини
01 липня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. По…
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Повернути фокус уваги: як пройшла світова прем’єра фільму «Свідки. Полон вбиває» на кінофестивалі Sheffield DocFest
Культурна дипломатія
25 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024
Крізь крихке до міцного: яким був 21 Docudays UA
Новини
18 червня 2024