DOCU/ХІТИ: коли є любов

19 лютого 2020

Про програму DOCU/ХІТИ, яка презентує фільми-фаворити міжнародних фестивалів, розповідає продюсерка та директорка комунікаційного департаменту фестивалю Дар’я Аверченко.

 


 

Серед авторів та авторок цьогорічних DOCU/ХІТІВ багато знайомих облич. Наприклад, продюсер фільму «Медова земля» Атанас Ґеорґієв свого часу приїздив на 7 Docudays UA зі своїм дебютним фільмом «Плати й одружуйся» – комедією про фіктивні шлюби. Тоді його фільм об’їздив чимало фестивалів, однак справжній успіх спіткав Атанаса, коли він спродюсував «Медову землю». Вирісши з короткометражного фільму про життя у віддаленому гірському селищі Північної Македонії, стрічка Тамари Котевської та Любомира Стефанова зосередилася на пасічниці Хатідже, яка доглядає хвору матір і добуває дикий мед. Життя Хатідже драматично змінюється, коли до села приїздить родина кочевників. Радість сусідства стає розпачем, коли чужинці порушують місцевий життєвий уклад  і через власне неуцтво вбивають диких бджіл. Фільм-притча не позбавлений дидактичної складової. Він нагадує всім нам: треба віддавати стільки само, скільки береш. Прем’єра фільму відбулася на фестивалі Sundance минулого року, де стрічка отримала кілька нагород. Цього року «Медова земля» була серед номінантів на премію «Оскар» одразу у двох категоріях як найкращий документальний фільм та найкращий фільм іноземною мовою.

 

Кадр з фільму «Країна однієї дитини»

 

Ще одна зіркова режисерка, яка чотири роки тому була на Docudays UA із фільмом «Задириста горобка», – Нанфу Ван.  Її новий фільм «Країна однієї дитини» (у співрежисурі із Цзялін Чжан) наближає нас до реальності сучасного Китаю.  «Одна родина – одна дитина» – під таким гаслом КНР живе цілих тридцять років.  Порушницям уряд руйнує будинки чи навіть робить примусові аборти. Нанфу приїздить з Нью-Йорку до Китаю разом з маленьким сином, щоб розібратися, як політика однієї дитини вплинула на життя й свідомість близьких їй людей. Вона говорить зі своєю родиною, сусідами, акушеркою, журналістом, сучасним художником, який присвятив цій темі свої роботи. З кожним новим персонажем об’єм трагедії зростає й сягає за межі китайського кордону, у ті куточки Земної кулі, де живуть усиновлені іноземцями китайські немовлята.

 

Кадр з фільму «За кордоном»

 

Ще одну мандрівку до Азії, а саме до Філіппін, здійснює стрічка «За кордоном» режисерки Сон-А Юн. Тут ми потрапляємо у світ філіппінських покоївок – школу, де навчають правильно сервірувати стіл, мити немовлят чи гідно витримати істерику розлюченої господарки. Проте сестринство й підтримка під час навчання неабияк контрастують з роботою в реальних господарів за кордоном. Молоді жінки розлучаютьcя з близькими й полишають свої власні родини, щоб дбати про чужі. Співчутлива близькість до героїнь зробила цю стрічку фестивальною улюбленицею.  Фільм «За кордоном» побував у Локарно, на IDFA та багатьох інших знакових фестивалях.

 

 

Кадр з фільму «Що ти робитимеш, коли світ у вогні?»


«Що ти будеш робити, коли світ у вогні?»

«Міцніше обійму того, хто поруч».

Фільм італійського режисера Роберто Мінервіні «Що ти робитимеш, коли світ у вогні?» був обраний для конкурсу 75-го Венеційського міжнародного фестивалю. Хвиля вбивств афроамериканців на півдні США сколихнула всю країну. Невелика темношкіра спільнота провінційного містечка вимагає справедливості. А вечори проводить у барі – місцевому храмі джазу, душевних розмов, психотерапевтичних обіймів. Бар для місцевих – це спосіб триматися, ким би ти не був: самотньою мамою двох дітей, бездомним, який влаштувався до бару прибиральником, чи випадковим перехожим. На мою думку, це чудовий приклад добросусідства й підтримки, неабияк актуальний і для українського контексту.

 

Кадр з фільму «Опівнічний мандрівник»

 

Завершує добірку цьогорічних хітів «Опівнічний мандрівник» афганського режисера Хассана Фазілі. Історія цього фільму дуже особиста: «Талібан» оголосив винагороду за його голову, і Хассан змушений тікати з дружиною й двома маленькими доньками. Хассан знімає смартфоном свою подорож у невідоме, сповнену ризику, небезпек і поневірянь біженця. Але також і любов, яку він розділяє з родиною протягом усього шляху. І саме це робить цю смартфонову стрічку неймовірно оптимістичною. Бо подолати можна все, коли є любов.

 

Чільне фото: кадр з фільму «Медова земля» 

 

Нам неабияк важлива ваша підтримка – зробити внесок на розвиток Docudays UA і долучитися до клубу друзів DOCU/CITIZEN можна за посиланням. 

17 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
24–
квітня
3
травня 2020
Як проходитиме Docudays UA в онлайні?
Новини
Як проходитиме Docudays UA в онлайні?
Відповідаємо на поширені питання!
Новини
DOCU/ПРО в онлайні: лишаємося на зв'язку
DOCU/ПРО
06 квітня 2020
DOCU/ПРО в онлайні: лишаємося на зв'язку
DOCU/ПРО
06 квітня 2020
17 Docudays UA відбудеться онлайн!
Новини
17 Docudays UA відбудеться онлайн!
Новини
Українське кіно під загрозою: звернення до прем'єр-міністра
Новини
Українське кіно під загрозою: звернення до прем'єр-міністра
Спільно з українськими кінематографіст(к)ами закликаємо не скорочувати фінансування українського кіно
Новини
Звернення про недопущення створення консультради з «представниками ОР…
Новини
Звернення про недопущення створення консультради з «представниками ОРДЛО»
Новини
Docudays UA перенесено у зв'язку з карантином
Новини
Docudays UA перенесено у зв'язку з карантином
Новини
DOCU/ТАБІР: документальні канікули для дітей і підлітків
Новини
DOCU/ТАБІР: документальні канікули для дітей і підлітків
Вивчайте детальний розклад подій
Новини
Вибачте. Зображення відсутнє: фільми-подорожі, фільми-есе
Новини
Вибачте. Зображення відсутнє: фільми-подорожі, фільми-есе
Новини