DOCU/ХІТ: сім міст, вісім кінозалів і тисячі глядачів

30 вересня 2016

Прокат DOCU/ХІТ українськими містами почався із шаленим ритмом у Києві й закінчився просто неба на півдні країни – в Одесі та Херсоні. Сім міст, вісім кінозалів і тисячі глядачів.

 

Власне, чотири документальні фільми, які увійшли до програми, – це чотири хітові історії про звичайних людей, які прагнуть змін. Про те, як пройшла мандрівка DOCU/ХІТ по Україні й чому документальне кіно має завойовувати широкі екрани, – читайте в нашому блозі.

 

Показ та обговорення фільму «Українські шерифи» Романа Бондарчука у кінотеатрі «Жовтень» в Києві (Фото Наталки Дяченко)


Дар'я Аверченко

продюсерка фільму «Українські шерифи»

 

На прем'єрі «Українських шерифів» у рідному Херсоні ми хвилювалися. Удома показувати завжди важче. Та й глядачі добре знають місцеве життя й порядки. Після перегляду вони жваво цікавилися тим, що побачили на екрані. Казали, що фільм перевернув їхнє уявлення про документальне кіно й що тепер є бажання ходити більше та знати більше про свою країну й увесь світ. А це саме те, що хотілося почути.

 

DOCU/ХІТ в Херсоні. Світлана Смаль, голова Організаційного комітету Docudays UA, представляє героїв фільму «Українські шерифи» - Віктора Кривобородько та Володимира Рудьковського (Фото: Ірина Паршина)


Ми почали спокушати глядачів непростим кіно й маємо намір розпалити справжню жагу знань наступним випуском DOCU/ХІТа. Однак найсильніше я відчула важливість проекту, коли ми виходили із зали разом із сотнею глядачів, а після нас у зал зайшло лише двоє. Наступним був показ голлівудського кіно «Пригоди Барбі».

 

Зелений театр перед показом фільму Віталія Манського «У променях сонця» в Одесі (Фото: Івана Страхова)

 

Ольга Сідорушкіна

кураторка кіносекції Зеленого театру

 

Близько півтисячі глядачів на перегляді документального кіно для Одеси – справді прорив! Раніше важко було уявити, що хтось, окрім групи зацікавлених самим фільмом чи його темою, збереться подивитися, наприклад, стрічки про засновників Ґрінпіс чи про мешканців села в Херсонській області. Звісно, фаворитом у глядачів стала гучна стрічка Віталія Манського, але мій особистий номер один – «Як змінити світ» Джеррі Ротвелла. Погляд і на знаменитий рух, і на людські стосунки всередині колективу зробив його багатошаровим. Саме таке документальне кіно мені б хотілося бачити на великих екранах.

 

Мені здається, що, як і у випадку із Зеленим театром в Одесі, треба робити покази в місцях, де перетинаються різні люди, які загалом цікавляться культурними подіями. Саме тут вони можуть уперше відкрити для себе документальне кіно. І це, безперечно, крок до збільшення аудиторії.

 

Показ фільму «У променях сонця» Віталія Манського у кінотеатрі «Жовтень» в Києві (Фото Наталки Дяченко)

 

Вікторія Лещенко

програмна координаторка Docudays UA

 

У Європі, коли ти отримуєш фінансування на свій документальний фільм, потенційно вже маєш кошти на дистриб'юцію. Інвестор зацікавлений у тому, щоб не лише вкласти гроші в проект, а й просувати його потім. У цьому і є основна відмінність розвитку документальної кіноіндустрії в Європі та в нас. В Україні інвестують рідко, а отримувати гроші від прокату хочуть усі.

 

Особисто я не маю бар'єрів щодо того, що ось цей документальний фільм може бути показаний на екрані в кінотеарі, а цей – ні. Як на мене, головне зараз проводити освітньо-інформаційну кампанію з кінотеатрами, аби боротися з їхніми страхами й пересторогами щодо прокату документального кіно.


Головний герой фільму «Майже святий» Стіва Гувера, Геннадій Мохненко, на обговоренні у кінотеатрі «Пермога» у Маріуполі (Фото Галини Балабанової)

 

Йош

кураторка кінопоказів у Львівському палаці мистецтв

 

Кіно, чи то голлівудський блокбастер, чи соціальна драма, – це не набір приємних сцен або вражаюча неймовірна оповідь. Кіно – це цілісний мистецький твір, завдання якого – катарсис. Режисери неігрового кіно знають це краще за інших. Тільки правда, тільки реальна драма й справжні відчуття. Але ж що нам іще треба?

 

Показ фільму «Майже святий» Стіва Гувера у Львові (Фото Романа Майданюка)


І фільми з DOCU/ХІТ такого спрямування вгамовують спрагу за таємницями життя інших, викривають соціальні феномени й стають джерелами для подальших розвідок. А тому й привертають увагу.

 

На світлині: DOCU/ХІТ в Одесі. Показ фільму Віталія Манського «У променях сонця» у Зеленому театрі (Фото: Івана Страхова)

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
DOCU/АРТ: пам’ятати невідоме — страшно, але смішно, але який жах
Огляд програми
22 квітня 2024
DOCU/АРТ: пам’ятати невідоме — страшно, але смішно, але який жах
Огляд програми
22 квітня 2024
DOCU/КОРОТКО: 15 кіноісторій із 10 країн світу
Огляд програми
18 квітня 2024
DOCU/КОРОТКО: 15 кіноісторій із 10 країн світу
Огляд програми
18 квітня 2024
Громадські організації та медіа cформують події RIGHTS NOW! під час 2…
Новини
16 квітня 2024
Громадські організації та медіа cформують події RIGHTS NOW! під час 21 Docudays UA
Новини
16 квітня 2024
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
DOCU/ПРО
10 квітня 2024
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
DOCU/ПРО
10 квітня 2024
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2024
Новини
08 квітня 2024
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2024
Новини
08 квітня 2024
ГО «Докудейз» розпочинає новий інституційний проєкт
Новини
04 квітня 2024
ГО «Докудейз» розпочинає новий інституційний проєкт
Новини
04 квітня 2024
Знайомтесь із журі RIGHTS NOW!-2024
Новини
01 квітня 2024
Знайомтесь із журі RIGHTS NOW!-2024
Новини
01 квітня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024
Зустрічайте студентське журі цьогорічного Docudays UA
Новини
28 березня 2024