DOCU/PRO: додати в друзі?

20 березня 2019

Індустрійна платформа на DOCUDAYS UA вже стала традиційною і щоразу є майданчиком для зустрічей кінематографістів з усього світу. Своєрідним відгомоном минулорічних професійних контактів є спеціальна кінопрограма короткометражних фільмів, створених у співпраці режисерів і громадських активістів у межах проекту CIVIL PITCH. Ці чотири українські документальні роботи подолали річний шлях від пітчингу проектів до їх повної реалізації. «Поки ви всі зі мною» Юлії Кочетової-Набожняк, «Без статусу. Україна» Дмитра Тяжлова, «Ти, бля, рота закрий!» Таїсії Кутузової та «Колір фасаду: синій» Олексія Радинського – це історії про секс-працівниць, біженців, корупцію та активістів. Показ фільмів проекту CIVIL PITCH відбудеться 23 березня з 17:00 до 19:00 в залі «Кіноман» кінотеатру «Жовтень», і відвідати його зможе кожен охочий за безкоштовним квитком.

 

Також продовжуватиметься спільний проект Baltic to Black Sea Documentary Network та DOCUDAYS UA, спрямований на сприяння пошуку ко-продукції, – B2B DOC: Продюсери зустрічають продюсерів. Відібрані учасники – продюсер(к)и з Білорусі, Вірменії, Грузії, Молдови й України – презентуватимуть свої кінопроекти визнаним продюсер(к)ам документального кіно зі скандинавських, балтійських та інших європейських країн, зацікавлених у ко-продукційних проектах із діячами кіно Східної Європи.

 

Крім того, DOCU/ПРО пропонує цьогоріч ще більше можливостей для представників кіноіндустрії та інших відвідувачів фестивалю. Про програму секції розповідає редакторка DOCUDAYS UA, кінокураторка та режисерка Тетяна Цибульник.

 

Індустрійна платформа вже традиційно об’єднує діячів кіно з різних країн. Цього разу вона міститиме освітню програму з лекціями та майстер-класами від кіноекспертів, пітчинги проектів документального кіно, а також інші формати для знайомства, спілкування і формування партнерств між представниками професійного середовища.

 

Цьогоріч фестиваль DOCUDAYS UA стане місцем проведення щорічного міжнародного форуму під назвою Global Short Docs Forum. Мета цієї програми – надати змогу режисерам короткометражних документальних фільмів познайомитися з сучасними цифровими платформами. 16 молодих документалістів з усього світу, відібраних до участі у програмі, відвідають чотириденний тренінг. Там вони працюватимуть над проектами своїх короткометражних фільмів і вчитимуться їх презентувати. Після цього документалісти зустрінуться з представниками шести цифрових платформ («Громадське», «Заборона», The Guardian, Vice, Current Time і Al Jazeera) та обговорюватимуть можливу співпрацю.

 

«Тренінг націлено на те, щоб кристалізувати ідею та виражальні засоби майбутніх фільмів, – зазначає голова індустрійної платформи DOCU/ПРО Дар’я Бассель. – У фіналі відбудеться пітчинг проектів цифровим платформам у форматі індивідуальних зустрічей, і платформи можуть купити якісь із запропонованих фільмів. У результаті режисери мають шанс знайти для своїх історій нові канали розповсюдження».

 

Сьогодні онлайн-платформи стають дедалі популярнішим форматом для показу документальних фільмів. Але в чому особливість таких стрічок і чим вони відрізняються від тих, які ми можемо побачити в кінотеатрах? На це питання спробує відповісти німецький кінорежисер Даніель Абма на відкритому заході GSDF, що відбудеться 27 березня о 10:30. В залі на 4-му поверсі креативного простору IZONE він представить кейс-стаді, де порівняє дві версії фільму Аліси Коваленко «Домашні ігри». Одна з них була призначена для показу на онлайн-платформі The Guardian, а інша переросла в повнометражний фільм і подорожувала кінофестивалями.

 

Крім того, в межах програми DOCU/КЛАС 24 березня о 15:00 в залі «Класік» кінотеатру «Жовтень» відбудеться круглий стіл за участю представників онлайн-платформ і кінокритиків про перспективи розвитку VOD-платформ (відео за запитом) в Україні. «Ми говоритимемо про те, як поява Netflix та інших подібних сервісів вплинула на мову та формат сучасної документалістики, – коментує координаторка програми Ольга Бірзул. – Також у європейській кіноіндустрії зараз точиться дискусія про те, що під впливом VOD-платформ повністю змінюється ринок, роль дистриб’юторів і кінотеатрів».

 

Питання про вплив інтернет-простору на сучасні документальні фільми розгляне також Ольга Кравєц, авторка мультимедійного проекту про повоєнну Чечню «Грозний: дев’ять міст». Її майстер-клас, що відбудеться 26 березня о 15:00, буде присвячений нелінійному сторітелінгу в кіно. Режисерка говоритиме про новий жанр веб-документалістики і структуру оповіді в інтерактивних проектах. Також вона проаналізує найвиразніші приклади таких фільмів, призначених для цифрового середовища.

 

Крім того, в межах програми DOCU/КЛАС 25 березня о 13:00 відбудеться майстер-клас про звук у документальному кіно. Ольга Бірзул пояснює задум події: «Ми хочемо поговорити про звук і музику в кіно з етичних та естетичних міркувань. Звук – це дуже сильний маніпулятивний інструмент, приміром, режисер іноді любить включити музику тоді, коли потрібно, щоб глядач заплакав. Українське кіно часто перенасичене музикою і безвідповідально використовує саундтреки, хоча насправді робота зі звуком – це окрема режисура й аналітика». Про звук у кіно говоритимуть звукорежисер Сергій Степанський, композитор Антон Дегтярьов, музичний менеджер та експерт з авторських прав Влад Міцовський, а також Іван Козленко, співзасновник фестивалю «Німі ночі», що переосмислює німу кінокласику засобами сучасної музики. Модеруватиме розмову Марина Степанська.

 

Окремої уваги вартує започаткований цьогоріч на DOCUDAYS UA пітчинг Ukrainian Doc Preview. Сім українських документальних проектів на стадії постпродакшену будуть представлені відбірникам іноземних фестивалів, дистриб’юторам і сейлз-агентам. Такий формат дасть змогу документалістам одержати фідбек від експертів кіноіндустрії та знайти потенційних партнерів для подальшого просування фільму. Презентація проектів відбудеться 24 березня з 10:00 до 14:30 у залі «Аншлаг» кінотеатру «Жовтень».

 

На думку Андреа Словакової, програмної координаторки Фестивалю документального кіно в Їглаві, яка буде оцінювати українські проекти, цей етап є стратегічно важливим для того, щоб майбутні кінороботи потрапили до правильної аудиторії та розкрились у найкращому світлі.

 

«Без належної презентації фільм загубиться в океані нового аудіовізуального контенту, який виробляється щодня. Тому люди, знайомі з фестивальним середовищем і кінотеатральною дистрибуцією, можуть дати авторам цінні поради щодо доречних каналів і способів розповсюдження їхніх робіт. Кожен фільм унікальний із тематичного та стилістичного погляду. Тому для різних стрічок підходять різні канали, місця та способи демонстрування. У світі є понад 3500 кінофестивалів. Важливо, щоб фільм потрапив у правильне місце, де він зможе зустріти свою аудиторію і бути належно оціненим – як глядачами, так і кінофахівцями», – пояснила Андреа Словакова.

 

Текст: Тетяна Цибульник

Чільне фото: майстерня CIVIL PITCH під час Docudays UA-2018

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
«Виявляється, це нам треба вчитися в українців»: Grand voyage кіноклу…
Культурна дипломатія
22 листопада 2024
«Виявляється, це нам треба вчитися в українців»: Grand voyage кіноклубів у Париж
Культурна дипломатія
22 листопада 2024
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024