Між вірою та релігією. Програма «СВЯТА РІВНІСТЬ»

14 березня 2018

Що буде, якщо запросити півсотні режисерів задокументувати релігійні обряди в різних куточках світу? Про спецпрограму фестивалю «СВЯТА РІВНІСТЬ» розповідає програмна координаторка Ольга Бірзул.

 

Безумовно, буде гучний і яскравий проект: масштабність завжди впадає у вічі. Як це вплине на суспільну свідомість? Напевно, ніяк. Релігійні «скріпи» не під силу навіть такій гострій сокирі, як кіно. Тоді чому фільм «Сакральне» Томаса Леннона увійшов у програму про релігійну нерівність? Напевно, з тієї простої причини, що на початку розмови хотілося б запропонувати наблизитися до людей, які передусім вшановують традиції своїх предків. Віра, як би її не намагалася політизувати релігія, супроводжує людину з давніх-давен. Паралельно з мистецтвом вона підтримує культурне розмаїття світу. І хоч як би секулярна спільнота не намагалася відокремити духовне від світського, непорозуміння на цьому ґрунті, на жаль, залишаються в топі новинних заголовків.

 

 

Фільм «Сакральне» у програмі СВЯТА РІВНІСТЬ передусім створює тло, настрій і рівновагу, хай яку хитку, перш ніж перейти до світлої і похмурої сторони релігії. Як храм і його служитель можуть стати порятунком у найтрагічніший момент існування – розповідає картина «Відхід» Лани Вілсон. У центрі сюжету – буддійський монах Іттецу Немото, який за допомогою авторської методики рятує людей від крайнощів. Серед його японських «клієнтів» – доведені до відчаю і схильні до суїциду люди. Іттецу в минулому панк-музикант. Сьогодні він разом зі своєю паствою намагається зрозуміти, для чого варто боротися за життя. Але не стільки під суворим поглядом божественних сил, скільки під чуйним керівництвом свого серця.

 

«Дуґма: Кнопка» – у певному сенсі антонім до попереднього фільму. Режисер стрічки Паул Салахадін Рефсдаль створив інтимний портрет радикалів із сирійської організації «Джабхат ан-Нусра». Дуґма – це кнопка, яка запускає детонацію начиненого вибухівкою автомобіля джихадиста-смертника. Його життя повністю належить релігії, заради якої можна вбити і померти І, відповідно, похмурій її стороні.

 

Текст: Ольга Бірзул

Чільне фото: кадр з фільму «Сакральне»

19 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
25 – 
березня
3
квітня 2022
Spotlight on: Docudays UA 2022 на фестивалі DOK Leipzig
Новини
20 вересня 2022
Spotlight on: Docudays UA 2022 на фестивалі DOK Leipzig
Новини
20 вересня 2022
«Планета Україна»: мистецтво, документальне кіно, театр і музика на T…
Новини
13 вересня 2022
«Планета Україна»: мистецтво, документальне кіно, театр і музика на Triennale Milano
Новини
13 вересня 2022
Курс тактичної медицини для документалістів/-ок
Новини
12 вересня 2022
Курс тактичної медицини для документалістів/-ок
Новини
12 вересня 2022
«Архів війни»: зустрічайте англомовну версію сайту
Новини
08 вересня 2022
«Архів війни»: зустрічайте англомовну версію сайту
Новини
08 вересня 2022
Оголошуємо стипендіатів/-ок програми FILMBOOST
Новини
02 вересня 2022
Оголошуємо стипендіатів/-ок програми FILMBOOST
Новини
02 вересня 2022
Додаткова стипендія FILMBOOST від Irish Filmmakers Supporting Filmmak…
Новини
29 серпня 2022
Додаткова стипендія FILMBOOST від Irish Filmmakers Supporting Filmmakers на підтримку короткометражного фільму
Новини
29 серпня 2022
Третій звіт про роботу ініціативи підтримки для документалістів/-ок D…
Новини
22 серпня 2022
Третій звіт про роботу ініціативи підтримки для документалістів/-ок DOCU/HELP за червень та липень
Новини
22 серпня 2022
Кінофестиваль Docudays UA закликає Держкіно відкликати наказ про реор…
Новини
18 серпня 2022
Кінофестиваль Docudays UA закликає Держкіно відкликати наказ про реорганізацію Довженко-Центру
Новини
18 серпня 2022