Огляд програми

Просто діти: історії з усього світу

13 квітня 2020

Сучасні діти змінюють світ. Вони ставляться до нього, як до цікавої гри, і бачать життя крізь свою оптику: дивуються, обурюються, співчувають і приймають. Дитячий погляд дозволяє розгледіти актуальні проблеми з нового боку. Інколи дещо наївного й прямолінійного, але завжди безкорисного та відкритого, спроможного вказати на несподівані шляхи розвитку. Які – розповідають стрічки з програми DOCU/ДІТИ для дітей і дорослих.

 

 

Повнометражна стрічка «Анбесса» італійської режисерки Мо Скарпеллі – це поетичне документальне кіно про Асаліфа, жвавого 10-річного хлопчика, який живе неподалік від міста Аддис-Абеба, Ефіопія, у «сірій зоні». Невеличка халупа Асаліфа розташована на кордоні між типовими дешевими новобудовами та лісом, звідки лунає виття гієн. Асаліф і його мати – з тих фермерів, яких виселили з власних земель через будівництво багатоповерхівок. Вони продовжують звичне життя, але все більше нагадують зникому натуру, втрачену ланку між гармонійним світом дикої природи та глобалізацією, що замикає людей у бетонну клітку. У своїх мріях Асаліф перетворюється на хороброго лева (саме так перекладається «анбесса» з амхарської мови), який захищає рідний дім від гієн, однак ці фантазії конфліктують з іншою реальністю: із незнайомим, блискучим і манливим районом, де люди живуть у квартирах з електроенергією і телевізорами.

 

Кадр з фільму «Карла і Нордал»

 

«Я молодша сестра, але одночасно ніби й старша», – говорить шестирічна Карла. Вона головна героїня стрічки «Карла і Нордал» норвезької режисерки й мами Карли Елізабет Аспелін. Це інтимна історія взаємин дівчинки та її старшого брата, у якого епілепсія та труднощі з навчанням. Нордал невимовно ніжний, постійно обіймається, грає та підтримує сестричку. Але водночас він потребує особливої уваги, дещо нав’язливий і не розуміє багато з того, що шестирічна Карла вже переросла. Сповнена любові до брата, вона розмірковує про його майбутнє й іноді мріє про старшу сестру. «Карла і Нордал» – це історія про прийняття, близькість і підтримку між дітьми, яка може стати прикладом для дорослих.

 

Кадр з фільму «Хвилі світла»

 

Героїня стрічки «Хвилі світла» Фріда бачить лише розмиті кольори й обриси предметів. Іноді вона втомлюється від сонячного світла, оскільки для неї воно надто інтенсивне та заважає занурюватись у думки. Попри порушення зору, Фріда активно досліджує те, що її оточує: вона торкається скульптур у музеї, плаває в басейні та вдихає запах осіннього листя в парку. Фріда показує, як можна навчитися жити з власною інвалідністю, знаходячи в цьому досвіді унікальність та цінність.

 

Кадр з фільму «Ловець пташок»


Сімон Леренґ Вільмонт відомий українським глядач(к)ам завдяки фільму «Віддалений гавкіт собак» про життя 10-річного хлопчика Олега на лінії фронту на Донбасі. У 2018 році ця стрічка отримала приз студентського журі Docudays UA, а вже наступного року ввійшла в короткий список «Оскара» в номінації «Найкраща повнометражна документальна стрічка». Тепер на фестивалі представлена нова короткометражна робота Сімона «Ловець пташок» – про підлітка на ім’я Решат, який живе в азербайджанському селі біля нафтородовища. Птахи – його справжнє захоплення, він відчайдушно прагне навчитись їх тренувати. Для юнака це не лише пошук улюбленої справи, а й пам’ять про померлого батька. Захоплення зводить Решата з місцевим птаховодом, який говорить, що голубам треба підрізати крила. Чи погодиться на це юнак? Складнощам вибору та вмінню берегти пам’ять і присвячено «Ловець пташок».

 

Текст: Ольга Сидорушкіна

 

Чільне фото: кадр з фільму «Анбесса»

 

Усі фільми програми можна буде безкоштовно переглянути на docuspace.org з 24 квітня по 10 травня включно. Усе, що варто знати про Docudays UA-2020 Online, читайте за посиланням.

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Зустрічайте проєкти-переможці шоукейсу RAW DOC 2025
Новини
14 червня 2025
Зустрічайте проєкти-переможці шоукейсу RAW DOC 2025
Новини
14 червня 2025
Робота з пам'яттю, особлива акустика та діалог: інтерв’ю з організато…
Інтерв'ю
13 червня 2025
Робота з пам'яттю, особлива акустика та діалог: інтерв’ю з організатор(к)ами та ментор(к)ами Лабораторії
Інтерв'ю
13 червня 2025
«Кожен уламок — це пам’ять»: Сашко Долгий про нагороду для Docudays U…
Інтерв'ю
13 червня 2025
«Кожен уламок — це пам’ять»: Сашко Долгий про нагороду для Docudays UA 2025
Інтерв'ю
13 червня 2025
Вітайте переможців і переможниць Docudays UA 2025!
Новини
12 червня 2025
Вітайте переможців і переможниць Docudays UA 2025!
Новини
12 червня 2025
Щоденник крихкості та любові: режисерка Аліна Максименко про стрічку …
Інтерв'ю
12 червня 2025
Щоденник крихкості та любові: режисерка Аліна Максименко про стрічку «Зшиті кроки»
Інтерв'ю
12 червня 2025
Фільмувати події чи брати в них участь? Інтерв’ю з режисеркою Алісою …
Інтерв'ю
09 червня 2025
Фільмувати події чи брати в них участь? Інтерв’ю з режисеркою Алісою Коваленко про стрічку «З любов’ю з фронту»
Інтерв'ю
09 червня 2025
Дія, простір і людина у фільмі «Мілітантропос»: розмова з Єлизаветою …
Інтерв'ю
07 червня 2025
Дія, простір і людина у фільмі «Мілітантропос»: розмова з Єлизаветою Сміт, Аліною Горловою та Семеном Мозговим
Інтерв'ю
07 червня 2025
Скільки спить комунікаційна команда Docudays UA, або Підходьте обійма…
Інтерв'ю
06 червня 2025
Скільки спить комунікаційна команда Docudays UA, або Підходьте обійматися на фестивалі!
Інтерв'ю
06 червня 2025