Огляд програми

DOCU/УКРАЇНА: невідворотність любові до життя

23 лютого 2022

Відкриваємо завісу конкурсної програми 19 Docudays UA. Зустрічайте національний конкурс DOCU/УКРАЇНА, до якого цьогоріч увійшли чотири стрічки: «Плай» режисерки Єви Джішіашвілі, «Між небом та горами» режисера Дмитра Грешко, «Привоз» режисерки Єви Нейман та «Нескінченність за Флоріаном» режисера Олексія Радинського. 

 

Окрім показів фільмів національного конкурсу на великому екрані, у межах програми також відбудуться Q&A з режисера(к)ми, які модеруватиме Дарія Бадьйор, критикиня та кураторка кінофестивалю «Київський тиждень критики».

 

Директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО та програмерка Дарʼя Бассель розповідає про стрічки з програми.

 


Цього року в національному конкурсі чотири стрічки. З них —  дві національні та дві світові прем’єри. Окрім цього, три фільми з програми брали участь у шоукейсі Ukrainian Doc Preview у 2020–2021 роках. 

 

Ця невелика, але напрочуд потужна програма об’єднала авторів/-ок, які глибоко, щімко, з гумором і з любов’ю бачать реальність. І завдяки їхній роботі мене наповнює віра не тільки в гарне майбутнє нашого документального кінематографа, але й у майбутнє взагалі.

 

Кадр із фільму «Між небом та горами»

Фільми «Плай» режисерки Єви Джішіашвілі та «Між небом та горами» режисера Дмитра Грешко розповідають історії з Карпат. Можна було б сказати, що на цьому схожість цих стрічок закінчується. Естетично це дуже різні фільми, але є одна риса, що їх об'єднує, — потужна жага до життя, попри всі труднощі.

Неймовірна сила до життя наповнює й геніального героя стрічки Олексія Радинського «Нескінченність за Флоріаном» — Флоріана Ілліча Юр’єва, архітектора, художника, науковця, людину з багатьма талантами, наділеного даром усвідомлення себе частиною космосу. У фільмі Юр’єв, з одного боку, проговорює нам всім вирок, а з іншого — відкриває неземні простори краси.

 

Кадр із фільму «Привоз»

Майже португальське фаду1 у формі документального фільму про одеський ринок «Привоз» пропонує режисерка Єва Нейман в однойменній стрічці. Благородний світлий сум, що очищає душу, — можливо, це і є головний настрій цьогорічної програми національного конкурсу. А втім, це, звичайно, дуже суб’єктивно, і я запрошую вас подивитись ці фільми й віднайти своє власне відчуття.

На каруселі кадри з фільмів «Плай», «Нескінченність за Флоріаном» та «Між небом та горами».

Чільне фото: кадр із фільму «Між небом та горами».


1 Фаду (з португальської — доля) — стиль традиційної португальської музики. Він поєднує у собі почуття самотності, невідворотності та втрати.
22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Схованка синефільської насолоди: програма DOCU/КОРОТКО 2025
Огляд програми
08 травня 2025
Схованка синефільської насолоди: програма DOCU/КОРОТКО 2025
Огляд програми
08 травня 2025
Представляємо міжнародне журі Docudays UA-2025!
Новини
08 травня 2025
Представляємо міжнародне журі Docudays UA-2025!
Новини
08 травня 2025
Про боротьбу та суб’єктність: програма DOCU/УКРАЇНА 2025
Огляд програми
07 травня 2025
Про боротьбу та суб’єктність: програма DOCU/УКРАЇНА 2025
Огляд програми
07 травня 2025
Можливість для документалістів/-ок: індивідуальна консультація для ва…
DOCU/ПРО
07 травня 2025
Можливість для документалістів/-ок: індивідуальна консультація для вашого фільму
DOCU/ПРО
07 травня 2025
Відкриваємо акредитацію медіа на 22 Docudays UA
Новини
07 травня 2025
Відкриваємо акредитацію медіа на 22 Docudays UA
Новини
07 травня 2025
Захоплива анімація, ігри та воркшопи для наймолодших глядачів і гляда…
Огляд програми
06 травня 2025
Захоплива анімація, ігри та воркшопи для наймолодших глядачів і глядачок на 22-му Docudays UA!
Огляд програми
06 травня 2025
«Рідкісний ресурс»: тема та візуальна концепція 22 Docudays UA
Новини
05 травня 2025
«Рідкісний ресурс»: тема та візуальна концепція 22 Docudays UA
Новини
05 травня 2025
Максим Буткевич: «Там, де немає можливості створювати сенси, ми потро…
Інтерв'ю
03 травня 2025
Максим Буткевич: «Там, де немає можливості створювати сенси, ми потроху припиняємо бути людьми»
Інтерв'ю
03 травня 2025